Mit nézzünk ma a tévében?

Szombat, november 5.

Mivel úgyis mindenki az X-faktort nézi, a maradéknak mindegy – legalábbis, a csatornák műsorszerkesztői így gondolják. Ami nem jön ki a könyökünkön, az hülyeség. A Barney és a nők (Filmcafe, 19.30) című, kissé pikírt romantikus komédia talán kivétel, és elsősorban Paul Giamatti (a képen) miatt lehet érdekes – Rosamund Pike és Dustin Hoffman mellett. Giamattit már számtalan filmben láthattunk különféle markáns karakterszerepekben, ám talán ez az első film az, amelyikben teljes egészében megmutathatja tehetségét. A pasas itt egy nagymenő hollywoodi filmproducert alakít, aki előnytelen külseje ellenére talán több nőt fogyasztott, mint szivart, pedig az utóbbi szinte ki sem esik a szájából. Ez a filmbeli fazon kaszinókat talán még nem nyit, tévécsatornákat sem vásárol tíz deka parizer-módjára, viszont az ő kis szivarkája is meg lesz ragadva keményen, annyi szent.

 

 

barney-es-a-nok-paul-giamatti

 

Aktuális, legalábbis címében az Édes november (Duna, 19.35), egy igazi, könnyekben bővelkedő, romantikus dráma. Szívet facsar, agyat zsibbaszt. Keanu Reeves, a nagymenő, kíméletlenül törtető üzletember egy véletlen baleset okán megismerkedik Charlize Theronnal, akibe halálosan szerelmes lesz.

Érdekes, izgalmas, különféle összeesküvés-elméleteknek is táptalajt szolgáló (valójában inkább azokból sarjadó) történet Dan Brown bestsellerének filmváltozata, A Da Vinci-kód (Cool, 21.00), amiben Audrey Tautou és Tom Hanks egymást kergeti a Louvre-ban, azonban már kevésbé izgalmas és még kevésbé érdekes, ha láttuk már. Márpedig, láttuk.

Láttuk már Robert de Nirót is sokszor. Ma az igazán penetráns komédiáiból szemezgethetünk: a Vejedre ütökben (Prime, 21.00) szuperkocka, ultrakonzervatív extitkosügynök-apósként, míg a Még egy kis pánikban (Viasat3, 21.00) még pánikbetegebb maffiózóként láthatjuk az amúgy kiváló színészt. Partnere mindkét esetben az amerikai zsidóság egy-egy reprezentáns karaktere.

A háború kísértetei (Film Mánia, 21.00) című háborús dráma “kísértetei” emberek, néhány, véletlenszerűen összeverődött angol és amerikai katona a német frontvonalak mögött a második világháborúban. A háborús filmes kliséknek határozott hátraarcot mutató -tehát akciókban nem dúskáló!- film valóban dráma, mégpedig mélyen humanista és pacifista üzenettel.

Az “átkos” múlt egy hozzánk közelebb álló szelete elevenedik meg Bacsó Péter Te rongyos élet (m3, 21.05) című filmjében, miáltal az okozott élmény is keserédesebb. Udvaros Dorottya egyik első nagy alakítására ad alkalmat ez a dráma, melyben tulajdonképpen saját édesanyjának életét játszhatta el. Van aztán még benne kitelepítés, korrupt, vidéki, kisszerű hatalmasságok, Bástya elvtárs… Még jó, hogy ma már van búza, lágy kenyér, no meg kolbászból kerítés, ugyebár.

A Peacemaker (Duna, 21.40) című atombomba-rablásos piff-puffban Nicole Kidman alakítja az atommag-hasadáshoz értő tudóst, George Clooney pedig a szuperkommandóst. Nem tudom, nekem ez annyira rosszul hangzik, hogy a film lehet, hogy pont ezért lesz vicces… (Állítólag láttam már, mert lepontoztam 5/10-re, de nem emlékszem belőle az égadta világon semmire.)

Később, minden háborús filmek egyik legpontosabb filmjét, A senki földjént is jegyző Danis Tanovic Az igazság nyomában (AMC, 22.00) című, szintén a háborús tematikájú filmjében egy fotóriporter (Colin Farrell) személyiségének változásán keresztül jelenik meg a háború pokla. Nem könnyű, nem egyszerű, de attól még remek film ez. (Bővebben)

Szerintem, mára ennyi.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!