Rögtön az elején nézzünk szembe egy igazi Dühöngő bikával (AMC, 19.35), azaz Jake la Mottával… azaz, Robert de Niróval. Jön a bal. Klasszikus film. (Bővebben)
Később a Parkerben (RTL II, 19.45) Jason Statham hoz egy amolyan modern Robin Hood-fazont, aki csak attól lop, akitől van mit. Egyszer azonban őt is meglopják, amiért Parker bepörög és egy csinos ingatlanügynök (Jennifer Lopez) bevonásával vesz elégtételt. Ha nem láttuk volna, akkor is láttuk már ezt filmet, de legalább ha megnézzük sem vesszük észre, hogy láttuk már.
Aztán. A Ki nevet a végén (Galaxy, 21.00) a pukihumor koronázatlan királyának, Adam Sandlernek normális emberek számára is nézhető filmjei közé tartozik. Sandler itt egy halálosan beteg standup-komikust alakít, aki élete utolsó óráiban próbálja ki, milyen érzés önzetlennek, jónak lenni…
A Mátrix – Újratöltve (Viasat3, 21.00) a Mátrix 2. Ebben vannak az albínó ikrek. (Bővebben)
A Dan Brown regényéből készült Angyalok és démonok (Cool, 21.00) című thriller tulajdonképpen a híres-hírhedt Da Vinci-kód második részeként is felfogható (tán még mozikban a harmadik, Inferno című is): simán leköthet, ha eddig még nem kötött le. A Tom Hanks által alakított tudós nyomozó ezúttal Vatikán belső köreiben nyomoz a gonoszok után, akik bizony, ott vannak. (Bővebben)
Az Egy gésa emlékiratai (Filmcafe, 21.00) című film egy igazi gésa, Mimeko Ivaszaki emlékein alapul, és egy bizonyos Arthur Golden tolla által íródott meg annak idején, erőteljesen nyugati, hogy ne mondjam, angol ízlésnek megfelelően. A történetnek így tulajdonképpen annyi köze lett a japán gésák valódi életéhez, mint Puccini Pillangókisasszonyának a kabukihoz, amivel nem azt akarom mondani, hogy a Pillangókisasszony gyenge fércmű, legfeljebb csak azt, hogy az igazság bizony még mindig odaát van. Állítólag Mimeko annyira felháborodott Golden könyvén, hogy ő maga is kiadta saját készítésű emlékiratait… Sajnos, a film nem ebből készült. Rob Marshall természetesen a nyugati verziót használta fel a filmhez, mely bár autentikus helyszíneken játszódik, majdnem autentikus színészekkel (azon persze fenn lehetne akadni, hogy miért kínai színésznő játssza a japán gésát…), szellemében alapvetően nyugati. Alig érezni például azt a finom, mégis igen markáns különbséget, ami egy gésa és egy kurtizán között van… De ne essünk kétségbe, ez egy pazar kiállítású, jó hosszú és jó romantikus hollywoodi film, mely nem véletlenül kapta meg 2006-ban a legfontosabb látványosságokért járó Oscar-díjakat.
Lesz ilyen is, hogy az Utódomra ütök (Prime, 21.00), ami értelemszerűen a múlt heti és az azt megelőző heti Ben Stiller-Robert de Niro libsi-konzi asszó harmadik része. Ezt már én sem mertem megnézni…
A múlt századelő polgári szalonjainak félhomályos, bűnös, világába kalauzol a Félvilág(m5, 21.05) című igen decens kiállítású, egyben feszült és izgalmas, erotikától sem mentes krimi-dráma, mely egy kétes erkölcsű, pletykákra bizton okot adó egzisztenciájú úrhölgy, bizonyos Mágnás Elza (Kovács Patrícia – a képen) meggyilkolásának történetét meséli el. Ha netán lennének bizonyos előítéleteink a magyar filmek minőségét, vagy a filmet bemutató csatorna iránt, akkor azokat most tegyük nyugodtan félre, mert magunkat fosztjuk meg egy igazán jól sikerült film élményétől. (Bővebben)
Kefírem?! Hűtőben. Tűz van, babám, a ladagyárban! Tűz van! Tűz, bazmeg, tütütütűz! Ez, persze, már az Egészséges erotika (m3, 21.20), egy kihagyhatatlan hazai klasszikus a közelmúltból.
Aztán. Csak egy lövés (Duna, 21.20) éri Mike Nichols 1991-es drámájában a Harrison Ford alakította nagymenő ügyvédet, aki azonban ennek “köszönhetően” megbénul és teljes amnéziába kerül. Mindent, saját magát is újra meg kell tanulnia, de közben egyáltalán nem tetszik neki az a fickó – aki éppen saját maga volt a lövés előtt. Rrrromantikus filmdráma lesz ez, hiszen ott a stáblistán Annette Bening neve is…
Picit később jön Az útvesztő (TV2, 21.40), mely a mostanában tán még divatos tini-utópiák (Éhezők viadala, stb.) vonulatába sorolható. Egy zárt, rezervátumszerű világban egy nagy csapat srác tölti mindennapjait (lásd: pl. A Legyek ura, Kétévi vakáció) a szó szoros értelemben vett túléléssel: menekülésre nincs remény, ugyanis világukat egy labirintus veszi körül, melyen képtelenség túljutni. Aki eddig megpróbálta, mind odaveszett. Egy nap azonban, titokzatos módon, üzenet kezd el terjedni közöttük. Talán van értelme a lázadásnak, talán mégis áthatolható az útvesztő…
Az Átkozott szerencse (Story4, 22.10) egy erőltetett, humortalan “off-Guy Ritchie” krimi-vígjáték. Wesley Snipes-nak nincs humora, anélkül viszont ez a műfaj nem működik. Néhány beteg ötlet (pl. a perverz pár) azért mérsékelten vicces volt…
Michael Douglas és Kathleen Turner késő esti szerelmi légyottja viszont kifejezetten vicces háborúba torkollik, ami persze, nézhető is lenne, ha nem láttuk volna már 1989 óta jó néhányszor. A rózsák háborújánál (RTL Klub, 23.05) ismét Danny deVito tartja a gyertyát, sőt, még ő is mondja meg, mikor, ki vágja a másik fejéhez (értsd ezalatt, hogy ő a rendező is egyben…).
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: