Kulinár-filozófusoknak, életmódszakértőknek, gasztroenterológusoknak és minden táplálkozástudósnak, valamint fogyó- és hízókúrásoknak egyaránt kötelező darab a Promenád a gyönyörbe (AMC, 19.40), a sok híres filmjéről (Madárka, Angyalszív, Evita, stb.) ismert Alan Parker gunyoros hangulatú rendezése, mely a zab- és kukoricapehely feltalálójának, a hithű vegetáriánus Dr. John Harvey Kellognak életét meséli el, Sir Anthony Hopkins megszemélyesítésében.
Az Intim részek (Paramount Channel, 21.00) viszont Howard Stern mozgóképes “szobra”, saját magáról. Hogy ez mégis hogyan jöhetett létre, ahhoz tényleg ismerni kell a pacákot, rádiós pályafutását (vagy annak legendáját), mely gyakorlatilag szinte kizárólag Stern önfényezésére, valamint éles eszű, de ehhez mérten, bicskanyitogatóan szemtelen, pimasz – ám sokszor igen komoly igazságtartalommal bíró attitűdjére épül. Őt koppintotta Csiszár Jenő (aki a film bemutatásakor szinkronhangja is volt, lehet, hogy most is az), Villám Géza (aki ma a Párizs-Bamako rallyt rendezi), vagy Bocsi és Lajos a Kappucsínóból (vagy mi volt az ő műsoruk címe…), vagy éppen a minap, Balázs, Vadon Jani és Rákóczi Feri a bezárt bazárból. Stern a világ egyik leghíresebb rádiós DJ-je, aki mára már ugyanúgy masszív része a rocktörténelemnek, mint a Black Sabbath, a Guns’n’Roses vagy az Aerosmith, ez a film pedig róla szól, természetesen saját maga főszereplésével.
Olivier Van Hoofstadt Gyors meló (Filmcafe, 21.00) című francia filmjének tétje az, hogy lehetséges-e elegyíteni a Delonos, Belmondós francia zsarufilmek hagyományait a Taxi-filmek agyatlan száguldozásával, úgy, hogy az végeredmény még viszonylag hiteles képet is adjon arról, honnan a frászból, milyen úton-módon kerül Európába az a ménkű sok kábítószer? (Bővebben)
A Rohanás (film+, 21.00) viszont egy pergő ritmusú akciófilm, melyben egy börtönből szabaduló hajdani betörő (Dwayne Johnson) siet megbosszulni testvére halálát, aki árulás áldozatává vált, míg ő börtönben ült. A Sziklának rohannia kell, hiszen a nyomában van egy zsaru (Billy Bob Thornton) és egy bérgyilkos (Oliver Jackson-Cohen). Hát, nem lesz egy kiköpött intellektuális élmény, az biztos.
Ugyanekkor ráadásul Sandra Bullock sem fékez, mégis partot ér a Féktelenül 2.-ben (Mozi+, 21.00), miközben Willem Dafoe szemeket villant.
A Durr, durr és csók (Story4, 21.00) című nagyon laza akciókrimi-vígjáték ezeknél lényegesen viccesebb kis baromság. Egy piti bűnöző (Robert Downey Jr.) egy balhé utáni menekülés közben véletlenül egy filmforgatásba csöppen, ahol rögtön felfigyelnek rá és egy rendőr szerepét kell eljátszania. A vicc kedvéért, trénere egy igazi, megvesztegethetetlen, szabálytisztelő rendőr (Val Kilmer), aki viszont utálja az egész hercehurcát.
Wim Wenders 1974-ben, fekete-fehérben készítette el az Alice a városokban (m5, 22.10) című igen finom, érzékeny és megkapóan szép, tiszta filmjét, melyben a 9 éves címszereplőt anyja egy német újságíróra (Rüdiger Vogler) bízva. A road-movie (Wenders műfaji találmánya) egyszerre külső és belső utazás, melyben az elhagyott kislány és a tőle idegen férfi, egy idegen országban, egy idegen világban keresik saját identitásukat, az egymással való hangot és a kislány rokonait. (Lásd a képen)
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: