Jó kis fagyos, hegymászós, vadászatos estét csinálhatunk magunknak, ha már a Vadászat életre-halálra (film+, 19.00) című, lassan középkorú, de még igen tökös mozival kezdünk. Charles Bronson e történetben magányos vadász, aki a kanadai Sziklás-hegységben tengeti napjait szótlanul, barázdált arccal, összevont szemöldökkel, vadászva, halászva, madarászva. Egy nap -ha jól emlékszem, mert ezt még gyerekfejjel láttam moziban- bemegy a városba prémet eladni, és észrevesz egy kutyaviadalt és az öncélú, nyereségvágyból elkövetett, brutális állatkínzás láttán felhorgad benne az igazságérzet, mert Bronsonban mindig felhorgad az igazságérzet, és kivásárolja az egyik sérült kutyát, a kutya tulajdonosának nemtetszése ellenére. Feledjük azt a tényt, hogy Bronson maga is állatok megöléséből szerzett nyereséget felmarkolni érkezett a városba, már ha így történik e filmben egyáltalán, és nem keverem egy másik, hasonló filmmel, és nézzük karfaszorongató igalommal, ahogy a tulaj, a kisváros seriffjével (Lee Marvin) az élen, hajszába kezd Bronson elfogására – természetesen nem sok sikerrel. Szép tájakat is láthatunk.
Utána Robert de Niro játszik egy nyugdíjas kommandóst a Gyilkos szezon (film+2, 21.00) című kamarathrillerben, aki annak idején, valahol Szerbiában, a háborús események közepette kivégzett egy nagyon gonosz embert. Ma isten háta mögötti házikójában, valahol messze, az erdők között, a hegyekben -hasonló tájon, mint az előző filmben- készül az éves vadászidényre. Egy este egy fura akcentussal beszélő férfi (John Travolta) kopogtat nála, hogy vadászni szeretne… (Bővebben)
A Luc Besson gondozásában készült Bíbor folyók 2.: Az apokalipszis angyalai (Filmcafe, 21.00) első része egy viszonylag tisztességes, izgalmas, borzongató, misztikus thriller volt, mely nagyjából hasonló tájon játszódott, mint az első két film – de már az óceán innenső részén, az Alpokban. Ez a második rész már lejjebb költözött a jeges, fagyosból, de pont olyan hideglelős, borzongatós történet lesz ez is, csak Jean Reno mellett ezúttal Benoît Magimel játssza a másik zsarut, akivel ezúttal egy titkos, gyilkos földalatti szekta után folyik a nyomozás.
A továbbiakban melegebb lesz, és back to the States. Steven Soderbergh Ocean’s-trilógiájának harmadik részét, az Oceans’s Thirteen – A játszma folytatódik-ot (film+, 21.00) az első kettőnél is több sztár (George Clooney, Brad Pitt, Andy Garcia, Al Pacino, Matt Damon és még sokan mások), több lazaság jellemzi – bármikor újra lehet nézni, mivel szórakoztató, mint Las Vegas. Persze, pont annyira uncsi is. (Bővebben)
A mai napra rendelt romantikus komédia egy munkamániás, büszke afroamerikai ügyvédnő története, aki egész életét a karrierjének rendeli alá. Barátnői mindenképpen össze akarják hozni egy férfival, hogy végre normális életet élhessen – a kiszemelt férfi azonban véletlenül fehér. Ilyen még nem volt (Story4, 21.00), naná, hogy a filmben mégis megtörténik az, ami -ebben az azért elég erőltetett élethelyzetben- mégis megtörténik: a happy end. A film azért aranyos, Sanaa Lathan gyönyörű, Simon ‘Mentalista’ Baker pedig charmeur.
A hamisító (Viasat3, 21.00) nem tudom milyen, de elég friss film: 2014-ben készült. Egy képhamisítós krimi fordul bele megható családi drámában, mely családban mindenki zseniális képhamisító. A leosztás: Christopher Plummer (nagyapa), Tye Sheridan (fiú) és John Travolta (apa) – lásd a képen. Úgy érzem, nem lesz rossz.
A berni követ (Duna, 21.40) című izgalmas, talán legjobban történelmi thrillerként megfogható film – főszerepben Kulka Jánossal, Kádas Józseffel, Szabó Kimmel Tamással és Szikszai Rémusszal – egy 1958-ban megtörtént eseményt mesél el, melynek során két ismeretlen fegyveres hatolt be a Magyar Népköztársaság berni nagykövetségére… (Bővebben)
Wim Wenders Portugáliában forgatta meglehetősen önironikus témájú, ám ezzel együtt megdöbbentően sorsszerű filmjét, A dolgok állását (m5, 22.05). Egy német művészfilmes -Friedrich Munro (Patrick Bauchau), nevével kicsit hajazva a nagy német expresszionista filmes legendára, Murnaura- amerikai filmet forgat, de forgatás közben elfogy a pénz és a nyersanyag. A producer elmenekül, a rendező pedig utána, kezében egyetlen fegyverével, a kamerával – melyben nincs nyersanyag. Az igazán szép történet azonban a film körül zajlik, miközben természetesen a film is jóval gazdagabb mondanivalóval bír, mint ami e röpke ajánlóból kiderülhet: zeneszerzőként bizonyos Jim Jarmuscht jegyez a stáblista, aki első nagyjátékfilmjét, a kultikus Florida, a paradicsomot éppen arra a fekete-fehér nyersanyagra tudta leforgatni, amely A dolgok állásából fennmaradt.
A valóságban is megtörtént eseményeket dolgoz fel az Ördögűzés Emily Rose üdvéért (film+2, 22.40). A sztori nagyjából annyi, ami a címből kiolvasható, azt viszont alaposan, részletekbe menően meséli el, ráadásul egy tárgyalótermi dráma formájában. Érdekes darab. Kezünk ügyébe, a biztonságosság kedvéért, azért készítsük oda a feszületet, a szenteltvizes fiolát és a bibliát, hiszen sosem lehet tudni… Fokhagyma sem árt.
Antal Nimród második Hollywoodban készült filmjében, az igen fojtott hangulatú Elhagyott szobában (Mozi+, 22.45) az ismerős dramaturgiai klisé egyik variációja történik: egy fiatal pár (Kate Beckinsale és Luke Wilson) kocsija lerobban az éjszaka közepén az üres országúton és betérnek a legközelebbi, lepukkant kis motelbe… Semmi különös amúgy ez a mozi, ügyes, profi munka – csak éppen egy picit magyar.
A Monthy Pythonék Erik, a viking (Paramount Channel, 23.15) című, késő éjszakába nyúló dolgozatáról viszont csak annyit mondok: Nem süllyedünk!
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: