Szóval, a mai napot sem tesszük ki az ablakba, úgymond. Ha az egész napot ajándékbeszerzéssel töltöttük, akkor találkozhattunk az Eladó a családom (Filmcafe, 21.00) kizárólag a külsőségeknek élő, újgazdag családjával is. Ők álltak előttünk és utánunk is a sorban, és ők foglalják el az utolsó mozgássérülteknek fenntartott parkolót is a hófehér BMW terepjáróval, és senki meg nem mondaná róluk, hogy. Amúgy ez egy elég okos komédia Demi Moore-ral és David Duchovnyval.
Sokszor, de talán nem elégszer látott, remek fausti történet Az ördög ügyvédje (Duna, 21.10). Al Pacino miatt nézzük meg e remek filmet. Egész egyszerűen félelmetes, ahogy Pacino játszik és ahogy beszél (a pótolhatatlan Végvári Tamás hangján). Egy kis ízelítő a filmből: Pacino monológja, melyben sátáni bölcsességgel fejti ki véleményét Istenről.
Ismét feltűnik ma este Anthony Hopkins is, ő természetesen Sinkó László pótolhatatlan magyar hangján szólal meg, és annak idején minden vita nélkül kapta meg az Oscar nevű szobrot A bárányok hallgatnak (AMC, 21.00) című filmben nyújtott, mindössze húszperces jelenéséért, melyben megteremtette Hannibal Lecter vérszomjas karakterének látványát. Kapott díjat maga a film is, a forgatókönyv is, sőt Jonathan Demme is a rendezését, valamint Jodie Foster is, a női főszerepért. Egy thrillertől ez azért elég szép teljesítmény…
Érdekes lehet rögtön utána megnézni a Hannibál ébredését (AMC, 23.05), amiben még nem láthatjuk Hopkinst, hiszen ez a Hannibál-tetralógiaként is ismert történet időrendben első része, melyből értelemszerűen a címszereplő ifjúkoráról kapunk mélyreható információkat. Az ifjú Lectert Gaspard Ulliel alakítja, meglepetésre igen jól, egy meglepetésre egészen izgalmas filmben.
Utána ismét csak Al Pacinót ajánlhatom a Fedőneve: Donnie Brascóban (RTL+, 22.30) -hiába, ha egy nap szar, akkor csakis a legnagyobbakkal múlassuk el a francba-, aki a maffia “nyugdíj” előtt álló bérgyilkosaként egy kinyúlt seggű mackónadrágban (lásd a képen) nézi otthon a NatGeót a tévét, nem is sejtve, hogy pártfogoltja, a címszereplő (Johnny Depp) rendőrségi fedett ügynökként épült be az amerikai maffiába. A valóságban megtörtént esetet feldolgozó kiváló filmben igen jó Depp is, de Al bácsi egész egyszerűen imádni való (és szívszorító).
A mostanában szintén gyakran vetített Barney és a nők (Filmcafe, 22.45) című, kissé pikírt humorú romantikus komédia elsősorban Paul Giamatti miatt lehet érdekes – Rosamund Pike és Dustin Hoffman mellett. Giamattit már számtalan filmben láthattunk különféle markáns karakterszerepekben, ám talán ez az első film az, amelyikben teljes egészében megmutathatja tehetségét. A pasas itt egy nagymenő hollywoodi filmproducert alakít, aki előnytelen külseje ellenére talán több nőt fogyasztott, mint szivart, pedig az utóbbi szinte ki sem esik a szájából. Ez a filmbeli fazon kaszinókat talán még nem nyit, tévécsatornákat sem vásárol tíz deka parizer-módjára, ám az ő kis szivarkája is meg lesz ragadva keményen, annyi szent.
A mostanában minden különösebb előzmény nélkül, amolyan derül égből villámcsapásként kerül adásba A Keresztapa 3. (TV2, 23.00), amiről nekem mindig az jut eszembe, hogy ez a gigászi mű valójában a világ legjobb szappanoperája. Vagy az, hogy ami tökéletesen működik vérdrámaként, egyben önmaga paródiájaként is, az egészen biztosan remekmű. Ma este tehát egyenesen a harmadik részhez érkezünk, amiben Michael (Al Pacino – ma már szintén harmadszor) már öreg, fáradt, és a fiában, Vincentben (Andy Garcia) van a Cég (tehát a Család) jövője. Rengetegszer láttam, de szerintem ha belekattintok, tuti végignézem újra, úgy, hogy közben előre mondom a párbeszédet.
A Rosemary gyermeke (Duna, 23.45) viszont az a film lesz, amibe talán semmiképpen nem kéne belekapcsolni, mert tuti nem fogsz tudni aludni utána… Roman Polanski 1968-as mesterművében ott van benne a gyermekvárás minden félelme. Melegünk biztosan nem lesz közben, mert a vér is jéggé fagy ereinkben.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: