Nem igazán jó film a Transzcendens (Film+, 18.45) című sci-fi, bár Stohl András igen kiváló teljesítményt nyújt Johnny Depp hangjaként – viszont azt is meg kell jegyezni, hogy azok a bizonyos morális jellegű kérdések elég szépen kibomlanak a történetben, melyek a mesterséges intelligencia tárgyában általában felvetődhetnek… (Bővebben)
Én még az a generáció vagyok, aki rendes moziforgalmazásban látta a Csillagok háborúja (így tálalták, Verne Gyula analógiájára) első három (tehát a 4-5-6.) részét, tehát igaza van eme hetedik epizódot, a ma tévépremieres Star Wars: Az ébredő Erőt (HBO, 20.00) méltató/lehúzó kritikák nagy részének: J. J. Abrams legnagyobb érdeme valóban az, hogy nagyjából visszahozta azt a feelinget, ami valódi poplegendává tette a Star Wars-univerzumot. Biztos kezű, profi franchise-munka, korszerű látványvilággal, profin megírt, szögegyenes történettel, ami ügyesen kapcsolódik a történet korábbi motívumaihoz, miközben újra is hasznosítja azokat. Azonban én még az a generáció vagyok, tehát ezt a filmet tulajdonképpen már láttam négyszázhetvenhétszer. Untam egy picit és hiányoltam a valódi megújulást (de nem úgy, ahogyan azt az 1-2-3. résznél láttuk).
Az Augusztus Oklahomábant (SuperTV2, 21.00) láthattuk már színpadon is, Eszenyi rendezte a Vígszínházban. Ott szegény Pap Vera játszotta azt a gyógyszerfüggő, szájrákkal küzdő nőt, akit most Meryl Streep hoz: remek volt ő is, remek Streep is. Igazi ziccerdarab ez jó színészeknek (Streep mellett például Sam Shephard, Julia Roberts, Juliette Lewis és Benedict Cumberbatch játszik a filmben – lásd a képen), vígjátéknak mondják, fekete komédiának, ám valójában lássuk jól, hogy kőkemény dráma ez egy élhetetlen, boldogtalan családról… (Bővebben)
A szerencsejátékok sporttal összefonódó területén játszódik a Pénz beszél (Paramount Channel, 21.00). Akik alkalmanként dollármilliókkal fogadnak a hétvégi bajnoki fordulók eredményére, nagyot is nyernek, vagy éppen nagyot vesztenek. Ebben a környezetben nagy az értéke a biztos tippnek… Erről szól ez a megtörtént eseményeken alapuló sztori, melyet állítólag maga az akkor a golfpályán labdaszedőként dolgozó főhős mesélte el a film producerének. Matthew McConaughey talán e szereppel lépett ki az üresfejű szépfiú kliséjéből és kezdte meg komoly színészi pályáját, Al Pacino, a tuti-tippadóhálózat fejeként viszont ugyanazt a figurát hozza tulajdonképpen, amit például a Fedőneve: Donnie Brascóban is, az agresszív és kegyetlen, sokat tudó és sokat tapasztalt, de valahol belül mégis jólelkű, humánus kisembert. (Bővebben)
A Kilenc (Filmcafe, 21.00) című, nagyigényű musical állítólag a 2009-es év legnagyobb bukása volt a mozikban. Viszont, ha ez így van, akkor is muszáj megemlíteni, mivel itten akkora elefántok szülték ezt az állítólagosan ványadtan cincogó kisegeret, mint ide Hollywood: rendezte Rob Marshall, aki a Chicagoval már bizonyította, hogy ért ehhez a nehéz műfajhoz. Írták sokan, Anthony Minghellától Federico Felliniig, játssza Daniel Day-Lewis, aki itt világhírű filmrendező, meg egy csomó nő, Sophia Lorentől (!) Nicole Kidmanen át Penélope Cruzig, akik mint megvesznek érte. A film Fellini klasszikus Nyolc és fél-jének egyfajta blaszfém variációja, azonban bár matematikailag több, művészi értelemben sokkal kevesebb annál – mondják a kritikusok (akik nem feltétlenül tévedhetetlenek).
Ma este megnézhetjük Ingmar Bergman önéletrajzi indíttatású kulcsművének, a Fanny és Alexandernek második felét (m5, 22.25), ha már egy héttel ezelőtt befűződtünk az elsőre. Meg amúgy is.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: