Az idei első “halálkedden” egy igen jó, de még ennél is tanulságosabb filmmel kezdhetem az ajánlót. A Lángoló Mississippi (AMC, 19.45), Alan Parker 1988-as filmje egy 1964-ben a valóságban megtörtént esetet dolgoz fel. Valahol lent, Délen meggyilkolnak három, a feketék jogegyenlőségéért küzdő polgárjogi aktivistát. Két FBI ügynök (Willem Dafoe és Gene Hackman) utazik a helyszínre, és hamarosan kiderül, hogy a környéken mindent behálózó Ku-Klux-Klán keze lehet a dologban…
Üdítő színfolt lehet ebben a jeges szürkeségben Az eltapsolt pénz (Story4, 21.00) című spanyol komédia, mely temperamentumában, ritmusában, harsányságában egyaránt egy szebb, jobb és melegebb éghajlatot idéz meg a nappalinkba. A szerelemben szerencsétlen, ám igen csinos pincérnő (Salma Hayek) egy napon találkozik álmai pasijával (Carmelo Gómez), aki ráadásul még szélesre is tárja előtte képletes hófehér Mercédesz kabriójának ajtaját. Lola, a pincérnő egy csapásra a hetedik (nyolcadik, kilencedik, stb.) mennyországban érzi magát, mígnem kiderül, hogy ennek az idilli életnek talapzata bizony mélyen süllyed a bűn mocsarába. Viszont Lola éppen onnan jön, így van “helyismerete”.
A bizarr szépségű Isabelle Adjani, a kilencvenes évek szexikonja, Sharon Stone és a mackós termetű olasz-amerikaiak egyik állandó megszemélyesítőjeként ismert Chazz Palminteri játssza Az ördög háromszöge (Paramount Channel, 21.00) című thriller főszerepeit (A képen Sharon Stone és Isabelle Adjani). A szerelmi háromszög-történet valójában egyik kedvenc filmemnek, Henri-Georges Clouzot 1955-ös Ördöngösök című hideglelésének negyven évvel későbbi, amerikai remake-je – úgy emlékszem, annak idején nagyon utáltam. De hát ki szereti, amikor másolgatják kedvenceit? Clouzot amúgy egy elég méltatlanul elfeledett zsenije a krimi/thriller műfajának, nem véletlenül tartotta fontosnak Tarantino is, hogy az ő egyik filmjét vetítse az a mozi a Becstelen Brygantikban, amelyikben később a végkifejlet is lezajlik. A mai film… Nos, a sztori durva, az biztos.
Az ötödik elemet (SuperTV2, 21.00) minden évben megnézem egyszer, lehet, hogy idén ma lesz ez az alkalom. Ez a mesefilm Bruce Willis és Luc Besson (no, és Gary Oldman) alkotása, és a szerelem mindenható erejéről szól, viszont e témában vitán felül az egyik leglazább és legszemtelenebb film, mely valaha mozivászonra került.
Persze, újranézhetem az eredeti, valóban kultikus Mad Maxet (Film+, 21.00) is, ami szerintem “A” tökéletes képregényfilm. Mind plánozásában, mind ritmusában, mind narrációjában, mind dramaturgiájában tökéletes George Miller ikonikus alkotása. Tényleg mintha egy megelevenedett képregényt néznénk. Ennek megfelelően a sztori elég bugyuta, viszont olyan fílingje van a filmnek, hogy arra a legjobb szó tényleg az, hogy: süt, mint az égett gumi a napszítta aszfalton.
Ugyanekkor a Szükségállapot (Mozi+, 21.00) sem feltétlenül rossz választás, minden bugyuta fordulata, hiteltelen, sőt, már-már ciki karakterei (Bruce Willis egyenesen Arany Málnát érdemelt, de az amúgy ritkán hibázó Annette Bening is legfeljebb csak Sharon Stone-klónként pislákol csak…) ellenére sem (bár Denzel Washington természetesen ezúttal sem tud rossz lenni). Főleg így sok évvel 9/11 után, a mai, terrorizmustól rettegő korban. Arab terroristák támadják meg New Yorkot… Lidérces, szinte váteszi látomás 1998-ból (!)…
A Hannibál ébredésében (AMC, 22.00) a címbeli Hannibál az a Hannibal Lecter, akinek megformálásáért Anthony Hopkins annak idején mindössze húszperces jelenéssel, ám minden vitán felül kapta meg a Legjobb férfi főszerepért járó Oscart a Bárányok hallgatnak című filmben. Ebben a filmben még nem láthatjuk Hopkinst, hiszen ez a Hannibál-tetralógiaként is ismert történet időrendben első része, melyből értelemszerűen Hannibál ifjúkoráról kapunk mélyreható információkat. Hopkinst nyilván már nem lehet 40-50 évet visszafiatalítani, még ha azt el is tudná játszani, így az ifjú Lectert Gaspard Ulliel alakítja, egy meglepetésre egészen izgalmas thrillerben.
Késő este Fábri Zoltán rendezésében nézhetünk meg egy másik Dúvadot (m5, 23.05), melynek címszerepében Bessenyei Ferenc nyújt emblematikus alakítást. A dúvad egy féktelen természetű nagygazda, egy nettó Döbrögi, telhetetlen étvággyal. A második világháború után vagyona, így anyagi természetű hatalma elvész, ám az igazi kérdés az, hogy vad temperamentuma és önfejű akarnoksága hogyan fér majd bele az új társadalomba…
Nem is vészes felhozatal…
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: