A Sils Maria felhői (Filmcafe, 18.45) cím egy magas hegyek között tapasztalható meteorológiai jelenségre utal, amikor a déli, melegebb tavak felől megindul a pára a hűvösebb észak felé, a völgybe, melyen felhőkígyóként kúszik végig, mintegy körbefonva az égbe szökő hegyek lábait. Maloja kígyójának is hívják a jelenséget, film is készült róla 1924-ben, melynek részletét e film is felhasználja egy fontos jelenetben. A hagyomány szerint, ha Maloja kígyója megjelenik, akkor rossz időre lehet számítani – ez a borongós érzet határozza meg e különös szépségű, érzékeny történet hangulatát, de a cselekményét is. Juliette Binoche kereste meg a film ötletével Olivier Assayast, a neves francia -édesanyja révén magyar származású- művészfilmest, hogy készítse el a középkorú színésznő önvallomását a színészetről, a szereppel, a szöveggel, az egyre gyarapodó évek okozta nyomokkal, a médiával, valamint a fiatal, a mai médiát készségszinten kezelő riválisokkal való, egyre reménytelenebb küzdelemről. (Bővebben)
Sajnos, csak a Cinemax2-n látható Andrej Tarkovszkij remekműve, az Andrej Rubljov (20.35-től).
Akár a Lisbeth Salander ikonikus alakjának vezérletével hengerlő, skandináv típusú feminista hullám egyik újabb fegyverhordozójaként is ünnepelhetjük a Menekülés (AMC, 20.35) című norvég filmet, hiszen tulajdonképpen ebben is egy erős, fiatal lány harcolja ki a maga igazát, a családját elpusztító és őt is halálosan fenyegető, többségében durva férfiakból álló világban. A bibi csupán annyi, hogy ezt a fenyegető mikrovilágot egy másik nő vezeti… (Bővebben)
A Távol a mennyországtól (Filmcafe, 21.00) egy rendkívül erős színészi alakításokkal és valóban éles morális kérdésfeltevéssel dúsított melodráma, melyben egy jól szituált, tipikusan középosztálybeli, a kifelé minden körülmények között boldogságot, kielégültséget és problémáktól mentességet mutató nő (Julianne Moore – a képen) egy nap rádöbben, hogy sikeres férje (Dennis Quaid) meleg, ezért első felindulásában összeszűri a levet a család fekete kertészével (Dennis Haysbert). Todd Haynes filmje nem véletlenül ért el komoly fesztiválsikereket szerte a világon 2002-2003-ban, ugyanis érvényes, reális és fájó igazságokat mond ki.
Chery Strayed valós, 1800 kilométeres, magányos zarándokútját elmesélő bestselleréből készült a Vadon (Prime, 21.00) című film, mely azt mutatja be igen jól szerkesztett narrációban és szép, látványos képekben, hogy egy vad lány hogyan tud megszabadulni a vad természet kihívásai által korábbi szex- és drogfüggésétől, szeretett édesanyja elvesztéséből, illetve korábbi, félresikerült szerelmeiből. Reese Whiterspoon egyszemélyes show-ja a film, aminek erős, dráma jelenléttel adja meg a súlyát. Műkedvelő, illetve kezdő túrázóknak is erősen ajánlott a megtekintése, oktatási, de akár szórakoztatási céllal is.
Megpróbálkozhatunk a Paranoia (Cool, 21.00) című thrillerrel is, mely az eléggé közismert Microsoft/Apple, Adidas/Puma, vagy Lidl/Aldi mese internetes start up-környezetben történő variációja. Harrison Ford kétarcú, kopasz öregember, Gary Oldman meghízott, de ettől még egydimenziós, Liam Hemsworth pedig nem tudja elhitetni velem, hogy ilyen kockahassal lehet valakinek agya is… (Tudom, hogy lehet, de nem tudja elhitetni velem.) Szóval, ha nem figyelünk nagyon, akkor elmegy két szendviccsel meg egy sörrel.
Majdnem húsz éves már Az utolsó esély (Viasat3, 21.00) Tony Scott tengeralattjárós akció-dolgozata, melyben Gene Hackman adja a fafejű, konzervatív parancsnokot, aki -miközben Oroszországban katonai puccs zajlik – atomtengeralattjáróját orosz vizekre kormányozva majdnem kirobbantja a harmadik világháborút, szerencsére, eközben észnél fiatal másodtisztje, Denzel Washington.
Ma ismétel a tegnap már ajánlott maori film, az Egykoron harcosok voltak (m5, 22.55) is – (bővebben).
A veterán John Sturges nyilván unalmában, de száraz rutinból forgatta le ezt az Joe Kidd (Duna, 23.10) című, akció felé kacsingató klasszik westernt, a Dirty Harry korszakát játszó Clint Eastwooddal és a már fiatalon is kopasz Robert Duvall-lal. Kicsit nyögvenyelős, kicsit unalmas.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: