Az Intim részek (Paramount Channel, 21.00) a nálunk tán nem igazán közismert, de a rádiózásban legendásnak és műfajteremtőnek tartott, amerikai Howard Stern mozgóképes “szobra”, saját magáról. Hogy ez mégis hogyan jöhetett létre, ahhoz tényleg ismerni kell a pacákot, rádiós pályafutását (vagy annak legendáját), mely gyakorlatilag szinte kizárólag Stern önfényezésére, valamint éles eszű, de ehhez mérten, bicskanyitogatóan szemtelen, pimasz – ám sokszor igen komoly igazságtartalommal bíró attitűdjére épül. Őt koppintotta Csiszár Jenő (aki a film bemutatásakor szinkronhangja is volt, lehet, hogy most is az), Villám Géza (aki ma a Párizs-Bamako rallyt rendezi), vagy Bocsi és Lajos a Kappucsínóból (vagy mi volt az ő műsoruk címe…), vagy éppen a minap, Balázs, Vadon Jani és Rákóczi Feri a bezárt bazárból. Stern a világ egyik leghíresebb rádiós DJ-je, aki mára már ugyanúgy masszív része a rocktörténelemnek, mint a Black Sabbath, a Guns’n’Roses vagy az Aerosmith, ez a film pedig róla szól, természetesen saját maga főszereplésével.
A Szerencse dolga (Story4, 21.00) viszont elsősorban azokhoz szól, akik lelkesednek a pókerért, ugyanis a kártyaasztal mellett folyik a cselekmény érdemi része. Apa-fiú konfliktus kerül napfényre a leosztásban, melyben az ész csap össze a szerencsével, az érzelmek a logikával. Jó a rendező, Curtis Hanson, jó a szereposztás, bár Eric Banát én nem tartom sokra, viszont Robert Duvall, Drew Barrymore vagy Robert Downey Jr. azért mindig nyújt értékelhetőt. A filmet még nem láttam.
Michael Chrichton könyvéből készült remek kis oldszkúl akció-krimi-thriller a Gyilkos nap (Viasat3, 21.00), melyben ezúttal nem a mikrobiológia, vagy a sejtgenetika tudományos-fantasztikus mélységeibe, hanem az amerikaitól gyökeresen eltérő Japán kifinomult és a beavatatlanok számára életveszélyes hagyományaiba vezeti el a nézőt. Sir Sean Connery egy nyugdíjas nyomozó, aki hobbiszinten igen otthon van a japán kultúrában és ezért kéri fel fiatal, faragatlan ifjú kollégája (Wesley Snipes), hogy segítségére legyen a japán yakuzák zaibatsuk világába kanyarodó ügy megoldásában.
Ugyanekkor a Filofax, avagy a sors könyve (TV2, 21.25) című komédiában James Belushi alakít egy szökött fegyencet, aki egy nap megtalálja a menő reklámguru (Charles Grodin) határidőnaplóját (oké, mi az a határidőnapló…), személyes iratait, bankkártyáját és kapva az alkalmon, adait, információit felhasználva helyettesíteni kezdi az illető személyiségét, ellátja munkáját, randizik a csajával, satöbbi, satöbbi.
Az ötödik pecsét (m5, 22.30), Fábri Zoltán (és Sánta Ferenc) méltatlanul alulértékelt filmje a világ filmművészetének. Mindössze egy Arany Medve-jelölést gyűjtött be a jelentősebb fesztiválokon, holott ha Amerikában készült volna, úgy kapott volna egy zsák Oscart, hogy csak fütyül. A filmben látható zseniális színészi teljesítmények (pl. Őze Lajos, Márkus László, Horváth Sándor, Bencze Ferenc – a képen), a sokat idézett bemondások, filozofikus találós kérdések, a történet katartikus ívében kifejezésre kerülő mélyen humánus, antifasiszta üzenet mind erre (és még errébb) predesztinálná. Ma este tán az is kiderül számunkra ebből a mai is fájón aktuális mesterműből, hogy mik vagyunk tulajdonképpen: Timóteusz Takatiki, vagy éppen Gyugyu.
A Cannesban Arany Pálmára jelölt Az újságos fiú (Film+2, 22.50), a Precious – A boldogság árával és a szintén az afroamerikai témában “utazó” Komornyikkal ismertté vált Lee Daniels furcsa, szabálytalan filmje, mely mégis igazi, hiteles hangulatot áraszt és minden kuszasága ellenére is részletgazdag képest fest az Államok déli, fülledt, forró, gyűlölettel és szinte minden emberi aljassággal teli klímájáról. Jó a zenéje is, a színészek (pl. Matthew McConaughey, vagy éppen Zac Ephron, Nicole Kidman és David Oyelowo) pedig egyenesen remekelnek… (Bővebben)
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: