Véleményem szerint az utóbbi évek egyik legerősebb filmje Thomas Vinterberg 2012-es darabja, A vadászat (Filmcafe, 18.55). Sokat megy szerencsére a tévében, és ma is ez az egyik legjobb film. Európa Filmdíj a forgatókönyvnek, Cannes-ban Legjobb férfialakítás díja Mads Mikkelsennek, Golden Globe-, Oscar- és egyéb jelölések jogosak: ez egy hibátlan, brutális erejű, állásfoglalásra késztető, provokatív dráma az igazságról és a hazugságról. (Bővebben)
Jack Kerouac kultikus regénye, mert ha létezik olyan, hogy ‘kultikus regény’, akkor az Úton mindenképpen az; szóval, minden utazó, csavargó, stoppos, linkóci pernahajder, partiállat és jazzrajongó konstans Bibliája viszont megfilmesíthetetlen. Ebből a szempontból Walter Salles próbálkozása (micsoda filmográfia!) kifejezetten tisztes vállalkozásnak tűnik, de azért legyen egyértelmű, ez az Úton (Filmcafe, 21.00) sem az igazi. (Bővebben)
A Brooklyn mélyén (AMC, 21.00) című krimi-dráma egy zsaru-film, mely akár Antoine Fuqua A kiképzés című, igen remek kis mozijának második részeként is felfogható. Három párhuzamosan futó zsarusors, mely a végső véres fináléban ér össze. Kiábrándult, naturalista pillanatkép a mai New York bűnüldözéséről, szociografikus hitelességgel megrajzolva. Nincsenek hősök, csak áldozatok, akik akkor szerencsések, ha egy órával tovább élnek, mint a másik. A vakmerő Ethan Hawke és a laza Don Cheadle mellett különösen remek a tisztesen megőszült Richard Gere a nyugdíj előtt álló, gyávácska zsaru szerepében.
Nézhetjük azonban Leonardo DiCapriot (és Emily Mortimert, Michelle Williamst, Mark Ruffalót) is Martin Scorsese Viharsziget (Prime, 21.00) című elmegyógyintézetes, őrült gyilkosos, mirelit zöldborsót a hátunkon gurigatós thrillerjében. Nem rossz film ez sem, ha még nem láttuk volna… (Bővebben)
A Férj és férj (Viasat3, 21.00) című komédiában Adam Sandler, a pukifilmek hercege játszik ezúttal egy ízig-vérig macsó, heteroszexuális tűzoltót, aki azonban a forgatókönyvírói szeszélynek/csalafintaságnak köszönhetően egy homoszexuális, meleg kapcsolatban találja magát, méghozzá beltagként. (Bővebben)
A Túszharc (SuperTV2, 21.10) ismét egy szigorú sztori, egy valóságos eseményeken alapuló, izgalmas akciófilm Meg Ryannel, Russel Crowe-val és David Morse-zal. Egy amerikai cég olajmérnökét gerillák ejtenek túszul egy dél-amerikai országban. A cég hivatásos tárgyalót küld, aki profi módon el is kezdi a dolgát végezni, közben azonban a megbízó cég csődbe megy…
A Förtelmes főnökök (RTL Klub, 21.20) című irodai komédiában viszont nyomorgó, rettegő és vacogó beosztottak fognak össze a címbeli elnyomók (a pszichopata marketingfőnök Kevin Spacey, a nimfomániás fogorvos Jennifer Aniston, valamint a szakmaiatlan, semmihez sem konyító Colin Farrell) ellen – egy hivatásos bérgyilkos (Jamie Foxx) segítségével. Szerintem szórakoztató.
Az Eastwick-i boszorkányokat (Duna, 22.15) John Updike regényéből készítette George Miller, melyben az ördögi Jack Nicholson próbál rendet vágni a három különös módon özvegyen maradt szépség, Susan Sarandon, Cher és Michelle Pfeiffer (a képen ők) között. Vagy fordítva.
Viszont jó pasikat nézhetnek a lányok (és a romantikusabb lelkületű fiúk) Neil Jordan nemes metszésű romantikus remekében, az Interjú a vámpírral (Story4, 22.15) című horrorban, mintegy bizonyítékul arra, hogy a vámpírtörténetek valójában mindig is romantikus történetek voltak, és mint ilyenek, elsősorban az érzékiségre hajlamosabb női nemhez szólnak inkább. Tom Cruise-től Brad Pittig és Christian Slatertől Antonio Banderasig terjed a skála ez alkalommal, tessék választani – avagy ne taníts ölni senkit, ha élni akarsz.
James Mangold briliáns thrillerjének, az Azonosságnak (RTL II, 22.50) hőse (John Cusack) autóbalesetet szenved egy igen durva viharban. Egy lepukkant motelben talál menedékre, ahol kuksol már néhány fura figura – egyik közülük sorozatgyilkos. De kicsoda? Pazar forgatókönyv, jó színészek és újra egy igen váratlan csattanó, valamint feszült, klausztrofóbiás atmoszféra és ízlésesen elegendő brutalitás, amennyi kell egy efféle filmbe.
Láthatjuk megint Jackie Brownt (TV2, 23.40) is. Quentin Tarantino filmje a hetvenes évek keménytökű, trapéznadrágos, mikrofonfrizurás fekete B-mozijai, az ún. blaxploitation-filmek előtt tiszteleg afféle hommage-ként, igen izmos sztárparádéval (pl. Pam Grier, Robert de Niro, Samuel L. Jackson, Bridget Fonda, Michael Keaton), remek zenékkel és a Quentintől megszokott virtuóz párbeszédekkel.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: