A filmezés csimborasszója, amit művel Paolo Sorrentino Európa-díjas Ifjúság (HBO2, 19.30) című mozijában. Olyan könnyed, de egyáltalán nem felszínes, olyan költői, humoros, ám mégis drámai, olyan fantáziadús, szabad, sőt, még mer szabados is lenni, miközben sohasem válik öncélúvá, és mégis minden pillanatában egyedi, karakteres, utánozhatatlan, elképesztő, gondolatébresztő, szórakoztató és megható. Mércéje a mindenség, de legfeljebb a legnagyobb halandók. (Bővebben)
Ehhez semmilyen viszonylatban nem mérhető a picit később kezdő Evolúció (SuperTV2, 21.00), Ivan Reitman amúgy helyenként kifejezetten vicces sci-fije, komoly, de főleg komolyan veendő, ökológiai természetű tanulságokkal, David Duchovny-val, aki most tűzoltó, nem pedig Mulder, valamint Julianne Moore-ral, aki még véletlenül sem Scully.
Pierce Brosnan hajdan még James Bond is volt, Emma Thompson pedig remek színésznő. Mondjuk még mindig az, és ez látszik is rajta, ahogyan a kor is. Viszont jól viseli, az tény, mint ahogy Brosnan sem csinál -látszólag- nagy ügyet az öv fölül kibuggyanó hurkácskából és az egyre gyarapodó területű és egyre ritkuló őszülő halántékból. Ilyenkor már azt mondjuk, hogy addig jó, míg érzem, hogy fáj, hiszen akkor még élek… Az angol Joel Hopkins francia produkcióban készítette el Százkarátos szerelem (Prime, 21.00) című romantikus akció-komédiáját, mely már másodszor szembesíti Emma Thompson imponáló részvételén keresztül a középkorú korosztályt testi és lelki nyavalyáival. A Szerelem második látásra című filmben Dustin Hoffmann volt a partnere, most Brosnan (a képen Emma Thompson társaságában), azonban mindkét történet apropója nagyon is hasonló: a munkahely elvesztése, amely sokkalta fenyegetőbb rémség egy olyan, már karrierjét felépített, tulajdonképpen sikeres középkorú ember életében, mint egy pályakezdőében, hiszen neki már van mit elveszteni, míg annak, aki csak most kezdi, nincsen semmije azonkívül, amit magával hozott. (Bővebben)
Ennél kicsit viccesebb alpáribb humorú, ám az előbbihez hasonló műfajú darab a Keresd a nőt! (Cool, 21.00), amiről talán elég annyit elmondani, hogy Ben Stiller éppen bálozni vinné kiszemeltjét (Cameron Diaz), amikor becsípi a nadrágja cipzárjába a fütyijét. Ezek után talán nem meglepő, hogy a történet 13 év múlva folytatódik…
Tom Cruise ma este is Született július 4-én (Paramount Channel, 21.00), bár szerintem itt Tomi oly annyira fullba’ nyomja a kretént, hogy nem is gyütt az az Oscar bácsi… No, azért nem rossz, csak éppen a kulcsjelenetekben sok. Oliver Stone azonban igen pontosan megragadta azt az érzelmi, lelki és gondolati pálfordulást, ami a történetben ábrázolt vietnami (és más háborús) veteránokra jellemző. A poszt-traumatikus stressz (a fizikai sérülések okozta megrázkódtatásokon túl) talán itt jelenik meg a legkomplexebben, legrészletesebben filmen. (Remélem, a csatorna ezúttal képes lesz leadni az egész filmet…)
Philip K. Dick híres novellájának, Az emlékmásnak (TV2, 21.35) én csak a régebbi, Schwarzeneggeres verzióját ismerem, ám van egy újabb is, amiben Colin Farrell a főszereplő. Nem láttam, nem tudom. Jessica Biel és Kate Beckinsale ül a női szakaszban, míg Bryan Cranston (Breaking Bad, ugyebár) a férfiben.
Örkény Macskajátékának ezúttal (m3, 21.55) egy klasszikus színházi előadását nézhetjük meg 1977-ből, Székely Gábor rendezésében és Sulyok Mária, valamint Bulla Elma főszereplésével.
Ma este ismétlik a tegnap már ajánlott Egyre távolabb (m5, 22.55) című romantikus drámát is.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: