Korántsem olyan rossz a Legenda (HBO2, 19.30), mint azt a legtöbb kritika sejtetni engedi, bár tényleg nem lett kultuszfilm, ahogyan azt alkotói (valamint a valódi Kray-mítosz ápolói) minden bizonnyal szerették volna. Akad benne néhány igazán jól sikerült jelenet, aztán az egész film képes megidézni egyfajta fílinget, ami akár lehetett a hatvanas évekbeli London alvilágának fílingje is (hogy ez mennyire hiteles, arról csak azok tudnának nyilatkozni, akik benne voltak). De amit Tom Hardy művel a film kettős főszerepében (lásd a képen), az valami parádés. (Bővebben)
Ismét láthatjuk aztán Denzel Washingtont Időzavarban (AMC, 20.00), aki ezúttal még mindig egy floridai kisváros seriffje. Ez a film is ugyanaz a film, ami egy időben majd minden héten lement, amit viszont lehet, hogy éppen ezért nem néztük meg sohasem… Viszont a mai talán pont alkalmas időpont erre a tisztességes, becsületes, középszerű, de azért még bőven nézhető krimire. Egy brutális kettős gyilkosság felderítése közben felfejtett szálak igen messzire vezetnek, de -némi meglepetésre- a seriff közvetlen közelében erednek.
Ugyanekkor Denzel lesz A tűzben edzett férfi (SuperTV2, 21.00) is, mégpedig egy kiégett (bocsánat!), hajdani CIA-ügynök, aki ma -nyugdíj-kiegészítésként- gazdag mexikóiak gyermekét védi a Mexikóvárosban tevékenykedő, vaskos váltságdíjra hajtó emberrablóktól. Tony Scott filmje egyszerre remek akcióthriller és valós problémákról beszélő, gondolatébresztő dráma. (Bővebben)
A specialista (film+, 21.00) viszont ma már leginkább arról híres, hogy itt volt megSylvester Stallonenak Sharon Stone (méghozzá a filmtörténelem egyik leghiteltelenebb, legviccesebb, hús a húson-típusú szexjelenetében). Amúgy egy teljesen nézhető, régimódi, robbantós akciókrimi ez a film – de hát láttuk már.
A háborús filmek kedvelői megnézhetik újra A sólyom végveszélybent (Paramount Channel, 21.00), a ma már második filmjével szereplő Ridley Scott maratoni háborús drámáját (kb. 144 perc), mely egy valóságban megtörtént szomáliai kommandós rajtaütés drámai pillanatokban bővelkedő, érzékletes filmes feldolgozása, értelemszerűen súlyos hollywoodi hangsúlyokkal (2 Oscar+2 Oscar-jelölés).
A Foxcatcherben remekelő Steve Carrellt is láthatjuk a 40 éves szűz (Viasat3, 21.00) alakjában. Judd Apatow független (tehát “furcsa”) komédiájában egy műszaki áruház gyermeklelkű raktárosáról derül ki, hogy “élemedett” kora ellenére még nem volt sohasem nővel, s ezt a lehetetlen helyzetet elhárítandó viszik bele őt felelőtlen munkatársai a tutiba – természetesen, nem minden bonyodalom nélkül.
Habkönnyű romantikus mese az Újrakezdők (TV2, 21.35), melyben egy már nem éppen friss, de még bőven ropogós anyuka (Catherine Zeta-Jones) kisfia szülinapi videóját nézegetve döbben rá, hogy férje megcsalja. A hölgy fogja a gyereket és azonnal elköltözik New Yorkba, ahol az akkor még divatos szinglilét várja. A szexet a fia mellé felfogadott fiatal bébiszitter-fiú fogja szállítani…
Akár a Lisbeth Salander ikonikus alakjának vezérletével hengerlő, skandináv típusú feminista hullám egyik újabb fegyverhordozójaként is ünnepelhetjük a Menekülés (Filmcafe, 21.45) című norvég filmet, hiszen tulajdonképpen ebben is egy erős, fiatal lány harcolja ki a maga igazát, a családját elpusztító és őt is halálosan fenyegető, többségében durva férfiakból álló világban. A bibi csupán annyi, hogy ezt a fenyegető mikrovilágot egy másik nő vezeti… (Bővebben)
A John Patrick Shanley által írt és rendezett és méltán sok Oscar-díjra jelölt Kételyben (Cinemax, 22.10) egy furcsa pap-tanár (Philip Seymour Hoffman) érkezik a mélyen vallásos intézetbe, aki gyorsan az iskola tanulóinak kedvencévé válik felvilágosult, humánus pedagógiai módszereinek köszönhetően. Az intézet vaskalapos főnővére (Meryl Streep) azonban magát, a patás ördögöt látja a férfiban és boszorkányüldözésbe kezd. Erősen ajánlott e bölcs, okos, ráadásul izgalmas film megtekintése, főleg a manapság. (Bővebben)
Sára Sándor egy meglehetősen közismert, ám jellegénél fogva mégis -hivatalosan- agyonhallgatott történelmi ténnyel foglalkozik A vád (m5, 22.30) című 1996-os filmjében. ’44 decemberében egy tanyasi család készült a karácsonyra, akikre először a katonaszökevény fiukat kereső tábori csendőrök törik rá az ajtót, majd rövidesen jönnek a felszabadító oroszok, akik visznek mindent, mi mozdítható és megerőszakolnak mindenkit, ki nőnemű. Na ja, mikor nézzük ezt a filmet, ha nem akkor, amikor az “oroszok már a spájzban vannak”.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: