Először az Egy becsületbeli ügyben (Filmcafe, 20.00) nézhetjük meg Jack Nicholsont, ezúttal egy nagymenő tábornok, egy igazi pökhendi, arrogáns köcsög szerepében. Szerencsére, jön Demi Moore és Tom Cruise, akik jól letörik az arcát. Az amerikai tengerészgyalogosok között játszódó izgalmas, és komoly, mély gondolatokat is felvető bírósági drámát Aaron Sorkin írta – nyilván ezért is remek mozi.
Paul Newman Oscar-díja az alternatíva ehhez a Senki bolondjában (Film Mánia, 20.00). Robert Benton remek rendezésében Newman egy magának való, morózus öregembert alakít, aki késhegyig menő küzdelmet vív a felebaráti szeretettel és a családi kör melegségével, ám mivel egy pacekba tolt hollywoodi alkotásról lévén szó, nem kérdés, milyen eredménnyel…
A kilences műsorsávból A gyűjtő (Prime, 21.00) az első ajánlat (természetesen ez sem premier). Ebben az eléggé izgalmas krimi-thrillerben Morgan Freeman alakít egy törvényszéki pszichológust, aki ugyancsak egy sorozat-bűnügyben nyomoz. Személyes motiváció is hajtja, ugyanis az egyik áldozat az unokahúga. Kicsit hajaz a sztori a jóval később készült, amúgy a valóság tényalapjain nyugvó, igen remek és igen méltatlanul elkaszált Lie To Me című sorozatra, melyben Tim Roth alakít egy hasonló karaktert…
A zsaruk becsülete (Story4, 21.00) című krimidráma viszont a rendőri igazságszolgáltatás morális kérdéseit feszegeti, a korrupciót, a bűnpártolást, valamint az egyenruha szimbóluma és a rendőri eskü között feszülő ellentmondást. Edward Norton egy olyan rendőrt alakít a filmben, akinek családja generációk óta rendőrként szolgál, a rendőri munkát hivatásként megélve. Egy tragikusan végződő rendőri bevetés ügyében nyomoz, azonban a nyomozás szálai saját családjához vezetnek vissza…
A Durr, durr és csók (Paramount Channel, 21.00) című nagyon laza akciókrimi-vígjáték viszont már egy lényegesen viccesebb darab – ha nem láttuk volna még. Egy piti bűnöző (Robert Downey Jr.) egy balhé utáni menekülés közben véletlenül egy filmforgatásba csöppen, ahol rögtön felfigyelnek rá és egy rendőr szerepét kell eljátszania. A vicc kedvéért, trénere egy igazi, megvesztegethetetlen, szabálytisztelő rendőr (Val Kilmer), aki viszont utálja az egész hercehurcát.
A késő esti kultúrprogram a Kósa-Csoóri-Sára belsőhármas 1970-ben készült Ítélet (m5, 21.40) című történelmi drámája lesz, melyben Dózsa György (Bessenyei Ferenc) pörgeti végig magában az 1514-es parasztfelkelés kulcspillanatit, miközben Werbőczy (Major Tamás) arról próbálja meggyőzni őt, hogy tagadja meg a forradalmat, életéért cserébe. Tudjuk, mi lett… Emblematikus a szereposztás, ami a film készülése idején komoly pluszjelentést is hordozott, mint ahogy a forradalomról is sokaknak egy másik forradalom jutott eszébe.
Akár a Lisbeth Salander ikonikus alakjának vezérletével hengerlő, skandináv típusú feminista hullám egyik újabb fegyverhordozójaként is ünnepelhetjük a Menekülés (AMC, 22.10) című norvég filmet, hiszen tulajdonképpen ebben is egy erős, fiatal lány harcolja ki a maga igazát, a családját elpusztító és őt is halálosan fenyegető, többségében durva férfiakból álló világban. A bibi csupán annyi, hogy ezt a fenyegető mikrovilágot egy másik nő vezeti… (Bővebben)
Az idő soha soha, meg nem áll, az órák róják szüntelen az útjukat. Újra itt a tavasz, s újra itt A tavasz 17 pillanata (m3, 22.50) is. Berlin, 1941. március 31., délután 17 óra 23 perc, 40 másodperc. Stirlitz kilép az SS főhadiszállás kapuján, köszön az őrnek: – Da szvindanyja. Néhány lépés után megáll, gondolkozik. – Talán valamit elrontottam? 🙂 A legendás szovjet (!) második világháborús kémsorozat, még mindig (az azóta már sajnos néhai) Vjacseszlav Tyhinhonovval (a képen), hosszas nézésekkel, Both Béla utánozhatatlan narrációjával és az említett slágerrel ma már nyilván nem veszi fel a versenyt a modern, pörgős sorozatokkal. Én pár éve már újranéztem: bővebben.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: