Mit nézzünk ma a tévében?

Vasárnap, április 23.

Nézhetjük A nemzet aranyát (RTL Klub, 19.55), illetve annak a második részét, A titkok könyvét, melyben Nicolas Cage még mindig Indiana Jones akar lenni. Kalandos mesefilm ez is, mint az első rész volt, de a templomos lovagok, szabadkőművesek és a többiek helyett az amerikai Észak és Dél, vagyis a nagy polgárháború mítosza a terítéken.

 

 

 

Rendkívül jó film A tengeralattjáró (m3, 20.55), Wolfgang Petersen háborús drámája, mely egy második világháborús német tengeralattjáró klausztrofóbiás, pattanásig feszült mindennapjait ábrázolja szenvtelen, ám mégis drámai hangon. Ma az extra hosszú, 293 perces  tévésorozat-verzió indul az első résszel, én a kissé rövidebb rendezői változatot láttam.

A pánikbeteg maffiózó (Robert de Niro) és a kezelésétől bepánikolt pszichiáter (Billy Crystal) kalandjainak második része, azaz a Még egy kis pánik (Viasat3, 21.00) is lehet egy választás mára, feltéve, ha nem unjuk túlzottan de Niro grimaszolásait és Crystal ripacskodását. (Bővebben)

Ben Thomas (azaz Will Smith) ezúttal azt találta ki magának, hogy saját beteg lelkét hét, számára teljesen idegen ember életének pozitív irányba terelésével fogja meggyógyítani. Szerencsés szerencsétlenségére, beleszeret az egyikbe a hét kiválasztott közül. A Hét élet (Filmcafe, 21.00) egy izgalmas, (NAGYON!) érzelmes, ám mégis provokatív hangú romantikus dráma a szokásos nagy kérdésekről, életről, halálról, szerelemről és barátságról. (Bővebben)

Ha ezt a Kukoricasziget (m5, 21.05) című filmet valamilyen időparadoxon okán láthatnák az olasz neorealisták, láthatná Szőts István, vagy mondjuk Sindó Kaneto, a Kopár sziget rendezője, akkor sírva fakadnának a gyönyörűségtől. Majdnem én is sírva fakadtam a gyönyörűségtől, talán csak a sajtóvetítéseken szokásos blazírt fapofa magamra erőltetése miatt nem sikerült elalélnom a grúz George Ovashvili szépen díjazott alkotásán. A film ugyanis azt a nyelvet használja magabiztosan, amit én mindig, minden filmben keresek: egy egyszerű történetet, de akár elvont gondolatot is, szinte kizárólag képek segítségével meséljenek el nekem az adott film alkotói. Mindeközben a képeknek (operatőr: Ragályi Elemér) minden beavatkozástól, manipulációtól mentesen a valóságot, vagy legalább a valóság hiteles illúzióját kell közvetíteniük, hogy József Attila után szabadon, az igazat is lássam, meg a valódit is – a képen jelenet a filmből. (Bővebben)

A 2001 szeptember 11-i New York-i terrortámadás valódi hősei, a mentésben résztvevő rendőrök, tűzoltók és mentősök a főszereplői a World Trade Center (m2, 21.05) című elnagyolt, kiszámítható, sablonos és leegyszerűsített cselekményű filmnek, amivel e szörnyű napra emlékeztet minket a gondoskodó médiánk. Ők ennél jóval többet, szebbet érdemeltek volna – bár lehet, hogy nekik így is tetszik, hiszen hömpölyögve árad a pátosz, a csillagsávos lobogó végül magasan lobog, a keményen összeszorított ajkak felett pedig könnycsepp lágyítja a sötét tekinteteket… Oliver Stone-tól azonban kifejezetten csalódás egy ilyen film (miközben például Michael Bay-től vagy Roland Emmerichtől egyáltalán nem lenne az).

Morgan Freemannel is tölthetjük az estét, ahogyan a tőle megszokott módon és színvonalon eljátszik egy dörzsölt, vén (műkincs-tolvaj) rókát A kód (Film+2, 21.10) című, igen szórakoztató szajréfilmben, aki szívesen szívatja feltörekvő, ambiciózus riválisát (Antonio Banderas) egy igen bonyolult és veszélyes ügyben.

A Pofa be! (TV2, 21.25) egy közepesen szórakoztató krimi-vígjáték egy filozofikus hajlamú gengszterről (Jean Reno) és tökéletesen agyalágyult börtönbéli cellatársáról (Gérard Depardieu). (Bővebben)

Különféle kétes alakok többé-kevésbé tisztességes (már amennyire egy ügyvéd lehet tisztességes) ügyvédje (Michael Fassbender) nősülne (Penelope Cruz), és ennek elősegítése érdekében két haverral (Javier Bardem és Brad Pitt) úgy dönt, hogy nyúlnak a mexikói kartelltől egy kis kokót, amiből  majd jól megcsinálják öregkorukat. Az egyik haver szőke nője (Cameron Diaz) viszont lefüleli az akciót… A filmet rendezte Ridley Scott, írta Cormac McCarthy, fényképezte Dariusz Wolski. Elefántok vajúdnak tehát hosszasan A jogász (SuperTV2, 21.30) című filmben, de -ahogyan a közmondás is szól – csak vékonyka cincogás lesz a végeredmény. (Bővebben)

Diane Lane és Richard Gere alakítja azt a két vívódó, kétségekkel és csalódásokkal teli, nyugtalan lelket, akiket a sors ugyanabban a pillanatban sodor egy csendes, tengerparti szállodába. Egy felejthetetlen Éjjel a parton (RTL II, 21.50) azonban mindent megváltoztat.

A Vadászat a Vörös Októberre (Duna, 22.05) megint egy tengeralattjárós cucc. Az 1990-ben készült, feszült és klausztrofób akciófilm még a hajdani hidegháború farvizén úszott be a köztudatba. Egy szovjet atomtengeralattjáró litván parancsnoka (Sir Sean Connery) akar disszidálni járművével az USA-ba. (Utánanézni: disszidálás, a Szovjetunió tagköztársaságai, valamint a Szovjetunió létrejötte) A kétségbeesett manővert azonban az amerikai hírszerzés támadásnak minősíti, miközben az oroszok is vissza szeretnék kaparintani tengeralattjárójukat.

A Vérmesék (Film+, 22.20) is beköszönnek újra ebben a furcsa humorú, ám igen szórakoztató akciókrimi-vígjátékban, melyet Luc Besson rendezett. Egy tanúvédelmi programban résztvevő hajdani maffiózó (Robert de Niro) és családja (Michelle Pfeiffer, valamint Dianna Agron és John D’Leo) -ők a Vérmesék, tehát a Vérmes család, és nem véres mesék…- néhány napját követjük nyomon, amit folyamatos vándorlásukban éppen egy békés normandiai kisvárosban töltenek el, szembesülve a vidéki francia élet kényelmes sebességével és életszemléletével, az őket óvó FBI (Tommy Lee Jones) figyelő szemei által vizslatva minden lépésüket – miközben a maffia is teljes erővel keresi őket. (Bővebben)

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!