Mit nézzünk ma a tévében?

Csütörtök, június 1.

Ha igaz volna… (Paramount Channel, 21.00) Mark Ruffalo összejön Reese Witherspoonnal. Ha nem igaz, akkor nem tudom. Romantikus komédia lesz ez, mely a kényszerű együttélés nehézségeiről szól egy nő és egy férfi között. A problematika nagyjából ugyanaz, mint a “létezik-e barátság férfi és nő között?”, csak itt a kezdetekben még barátságról sem lehet szó. Együttélés, kényszerűen. A vége természetesen borítékolható.

 

 

 

Akár nyaralási ajánlatként is jól jöhet egy kis Napsütötte Toszkána (SuperTV2, 21.00), ami ma este mi lenne más, mint egy romantikus komédia. Diane Lane játssza azt a sikeres, ám boldogtalan írónőt, akit barátnője egy toszkánai utazással lepi meg, pihenési és regenerálódási célzattal. Az írónőnek azonban annyira bejön Toszkána, hogy hagyja a régi életét Amerikában és megveszi azt az ódon házat, ahol pihen… (Akár erre is mondhatná Woody Allen, hogy “Ha minden ilyen ilyen flottul menne!”, mi?)

Thomas Vinterberg 2012-es darabja, A vadászat (Film Mánia, 21.00) sokat ment nemrégiben a tévében, de ma is ez a legjobb film. Európa Filmdíj a forgatókönyvnek, Cannes-ban Legjobb férfialakítás díja Mads Mikkelsennek, Golden Globe-, Oscar- és egyéb jelölések jogosak: ez egy hibátlan, brutális erejű, állásfoglalásra késztető, provokatív dráma az igazságról és a hazugságról. (Bővebben)

Én talán még jobban is szeretem Woody Allen újabb keletű, néha komor, néha szinte kisrealizmusba hajló, ám még mindig szellemes drámáit, mint a legendás, agyonidézett korábbi vígjátékait; a ma esti Füles (m5, 21.10) varázslatos darab valahol félúton van a kettő között, ráadásul már domborít benne Scarlett Johansson is (lásd a képen, Woodyval). (Bővebben)

Elek Judit saját, 1964-ben megjelent -gyanítom, életrajzi ihletű- regényéből írta az Ébredés (Duna, 23.40) című filmet, melynek számomra -a priori- az volt az igazi tétje, hogy Kern András (Apa) hogyan fog mutatni miskolci kohászként, valamint Hernádi Judit (Anya) mennyire lesz képes az ő alapvetően komikus fizimiskájával drámai szerepet játszani? Nos, engem mindkettő meggyőzött. A történet -koncepciós perek, lefokozás, vidékre száműzés, anya halála, nevelőszülők, első szerelem- markáns, egyedi jegyeket nem hordoz magán, viszont talán éppen így hiteles, igazi. Szép, nőies film – bár kicsit hosszabb, mint amennyi benne van.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!