Nem árt tisztában lennünk azzal, hogy olykor a hölgyeknek kell saját kezükbe kell venni az igazság szolgáltatását. A Most már elég! (RTL II, 20.00) című thriller, olykor ordító logikai bakikkal elővezetett cselekménye ellenére, mégis igen sokat tesz a házastársi erőszak ma is aktuális témájának felszínre segítésében; a Jennifer Lopez által alakított hős -anya és feleség- pedig még egy radikális utat is mutat a problémák egyfajta megnyugtató “rendezésére”.
Ernelláék hosszabb külföldi tartózkodás után megérkeznek Farkasékhoz, akik rokonsági viszony alapján kénytelenek őket befogadni. Hajdu Szabolcs több fesztiválon is díjnyertes, nulla költségvetésű drámája, az Ernelláék Farkaséknál (Cinemax2, 20.30) megérkezett a televíziókra is.
Mivel azonban a nap egyetlen primőrjét csak a Cinemax-előfizetők élvezhetik, másoknak marad a sercli. A király beszéde (RTL+, 21.00) című 2010-ben készült film ugyan egy virtigli Oscar-szivacs, viszont rengetegszer láthattuk már. Colin Firth azonban tényleg remek a filmben, megérdemelte a szobrot; de ugyanolyan jó Geoffrey Rush is, vagy például Timothy Spall, Churchill röpke, de jelentős szerepében. Amúgy film is elég nehezen kikezdhető, olyan, mint egy kerekded, sima gömb. Nincs rajta fogás, de simán el is lehet gurítani. (Bővebben)
Van a férfiaknak (bár talán a nőknek is) egy bizonyos tulajdonsága, hogy mindenáron azon vannak, hogy bebizonyítsanak valamit, amihez amúgy se tehetségük, se alkalmasságuk nincsen. Ennek “egészséges szintje” az életösztön. Egyesekben azonban olykor túlteng ez a vágy… Példának okáért, katonakoromban volt egy katonatársam, aki majdnem meghalt az alapkiképzés 30 kilométeres menetgyakorlatán, méghozzá azért, mert eltitkolta öröklött szívbetegségét. Azt hitte ugyanis, és nyilván nem minden alap nélkül, hogy szülőfalujában kiközösítették volna a férfiak, ha kiderül, hogy még katonának se jó… Így viszont csak az mentette meg az életét, hogy volt köztünk egy orvosi egyetemet végzett tisztes. Nos, ennyire nem fatális az Annapolis – Ahol a hősök születnek (Paramount Channel, 21.00) című dráma, de azért ugyanerről a mentalitásról beszél. Itt egy átlagos amerikai srác a főszereplő (James Franco), akinek minden álma, hogy tengerészgyalogos lehessen, és mundérban szolgálhassa a csillagsávos lobogót. Be is jut az Akadémiára, ahol azonban az ott támasztott követelményeket csak nagyon nehezen tudja teljesíteni. Hogy mégis meg tudjon felelni az általa, és otthoni környezete által támasztott kihívásoknak, hogy kivívja bajtársai tiszteletét, bokszmeccsre hívja ki a vadbarom kiképző őrmesterét…
A Tom Cruise-zal fémjelzett Collateral – A halál záloga (Prime, 21.00) viszont egy viszonylag korrekt futkosós-lihegős akció-thriller, a jó szakemberként számon tartott Michael Mann rendezésében. A film érdekessége, hogy Tomi a negatív figura a filmben, ami egyáltalán nem megszokott pályafutásában, főleg nem vadul szőke hajjal… Szerencsére partnere –Jamie Foxx – megmaradt eredeti hajszínében.
Itt a nyár, sokan készülnek a Balatonra, sokan biciklitúrára. Felkészülésnek egy alapfilm: a Szerelmes biciklisták (m3, 21.00) Bacsó Péter 1965-ös filmje. Ahogy a képen látható, ekkoriban még nem volt túl nagy forgalom az utakon… (Bővebben)
Később a Copland (Duna, 22.55) című, amúgy szintén rengetegszer vetített, de ettől még mindig igen kemény zsarufilmben egy “igazságosjános” helyi seriff (Sylvester Stallone) veszi fel a harcot a simlis nagyvárosi zsarukkal (Harvey Keitel, Ray Liotta, illetve Robert de Niro).
Kissé rendhagyó film a Túl a fenyvesen (Film+2, 22.50), a Blue Valentine-nel névjegyét arra a bizonyos asztalra koppanósan letevő Derek Cianfrance második műve. Szerkezetében, “narratív struktúrájában” mindenképpen, de hangvételében, igényében is, azonban úgy, hogy témája pontosan belepasszol az amerikai (sőt, akár a zsidó-keresztény) kultúrkör egyik legnagyobb toposzába, az apa-fiú kapcsolat szerteágazó szimbólumrendszerébe. Természetesen, az amerikai független filmes szcénában sem meglepetés, ha egy alkotó netán mélyebbre kíván ásni bizonyos kérdésekben a világmegmentő, gumigatyás szuperhősök dedós szintű moralitásánál, az azonban messze nem szokványos, hogy egy alkotó már második filmjében egy komplett, nagyívű tézisfilmmel álljon elő, ami nem kisebb kérdést, mint a tetteink iránti felelősség vállalásának összetett problematikáját járja körül, nagyjából a teljesség igényével. Avagy, meddig gurulhat az alma a fájától? Komoly a szereposztás is: Ryan Gosling, Bradley Cooper, Eva Mendes, Ray Liotta, stb. (Bővebben)
Az Erőszakik (Prime, 23.30) viszont amolyan európai, független válasz Tarantinóra. A nem mellesleg kortárs drámaíró-sztárként is ismert Martin McDonagh belga-angol filmjében nevek, mint Ralph Fiennes, Colin Farrell, vagy mondjuk Bruges városa tűnnek fel fontos jelenésekben, ám az abszolút főszerep Brendan Gleesoné, akinél kevés cinikusabb figurát láthattunk filmvásznakon. Egy igen morbid, abszurd humorú, mocskos szájú, őrült gengszterfilm lesz ez.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: