Az olasz meló (Duna, 19.30) a ma estére szóló első ajánlat a tévéből. “Csupán” egy tisztességes, jó szajréfilm ez, rengeteg sztárral: Mark Wahlberg, Charlize Theron, Edward Norton, Seth Green, Jason Statham, Donald Sutherland. (Bővebben)
Picit később lesz megint ez Az utolsó légió (AMC, 20.05) is, ami egy amolyan szandálos, kardozós, ókori rómais kalandfilm – semmire nem emlékszem belőle, viszont annyit jegyeztem fel róla, hogy: látványos, de buta. Nyilván ezért nem emlékszem rá… Egy csomó sztár játszik ebben is, pl. Colin Firth a főszereplő.
A ma esti Kiképzés (Viasat3, 21.00) viszont egy kőkemény zsarufilm lesz, méghozzá a realistánál is naturalistább megközelítésben, ha szabad ilyen marhaságot mondani. Denzel Washington adja itt rutinos drognyomozót, aki egy zöldfülűt (Ethan Hawke) kap társnak, hogy bevezesse a tutiba. Oscart kapott ezért az alakításért Washington, mégpedig megérdemelten, de a film maga is igen jó darab a műfajában, érdemes megnézni.
A Mr. Jones – Jogában áll meghalni (Galaxy, 21.00) nem igazán azért lehet érdekes választás, mert műfajilag romantikus és dráma, valamint a főszerepben a sármőr ősz herceget, Richard Gere-t láthatjuk (Lena Olin társaságában), hanem inkább azért, mert Mike Figgis elég jó rendező ahhoz, hogy ne hibázzon túl nagyot Eric Roth történetével. Gere (filmbéli karaktere) mániás depresszióban szenved (vagy tán mégse), és Olin, a pszichológusnő ezen majd segít (vagy nem).
A Sólyom és a nepper (Film Mánia, 21.00) ellentétben azzal, amit a kissé félrevezető címe sejtet, egy valós történetet feldolgozó – és igen jó – dráma, melyben két fiatal és kezdő ügynök (Sean Penn és Timothy Hutton – a képen) próbál meg úgy pénzt keresni, hogy a hidegháború kellős közepén titkos információkat próbál eladni az oroszoknak.
Viszont A 22-es csapdájának (m5, 21.05) 1971-es, Mike Nichols-féle feldolgozása szerintem az egyik legjobb irodalmi filmadaptáció, mely valaha készült. Joseph Heller frivol, groteszk szövege, kíméletlen iróniája tűpontosan jelenik meg a mára már kissé karcos képeken, de az illúzió tökéletes. Minden, amit tudni muszáj a háború természetéről, az itt van benne, ebben a filmben.
A Brooklyn legmérgesebb embere (m2, 21.10) Robin Williams egyik utolsó filmje, melyben ő adja a címszerepet, egy zsémbes, goromba, kötekedő pacákot játszik. Egy nap azonban orvosa közli vele, hogy a fejében olyan komoly szervi galiba van, ami nem enged már neki több időt a Földön kilencven percnél – úgyhogy ideje lenne rendeznie szétzilált kapcsolatait. Tekintve, hogy Williams a valóságban is alig élte túl ezt a filmet, a halál visszafordíthatatlan ténye igen komoly érzelmi súlyt ad ennek a filmnek.
Picit később azonban Hollywood magára mosolyog is: a Hollywoodi őrjáratban (Duna, 21.25) két tökös, külvárosi zsarut helyeznek büntetésből a nyugisnak gondolt álomgyári szolgálatra, ahol azok a “hely szelleméhez” igazodva próbálnak tovább érvényesülni. Egy véres mészárlás azonban visszazökkenti őket az álomból a valóságba… A film azonban ennyire nem szörnyű, illetve, másképpen az: a tökös zsarukat Harrison Ford és Josh Hartnett alakítja, a műfaj pedig alapvetően krimivígjáték.
Az Álom Afrikáról (SuperTV2, 23.25) nem mindig fedi a valóságot (már, az álom…), ez derül ki legalábbis e filmből, melyben a Kim Basinger által alakított fiatal nő – Kuki Gallmann -, aki gyerekkorában romantikus álmokat kergetett a fekete földrészről, felnőve szembesül a illegális vadászat vértől iszamos realitásával. Gallmann azonban felveszi a harcot az orvvadászokkal…
A halászkirály legendáját (Duna, 23.30) Terry Gilliam egy igen romantikus korszakában követte el. A történet egy könnyes, édesbús csavargómese a szeretetről, boldogságról, valamint az egymás iránti féltés diadaláról. Robin Williams, a modern Diogenész karon fogja Jeff Bridges-t, a kiégett, cinikus, ám tán éppen ezért sikeres rádiós DJ-t és megkeresik együtt a Szent Grált. A történet végén – immár bőven benne az éjszakában – obligát tűzijáték.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: