Lesz az Addams Family (Duna, 20.55), minden goth, gruftie, és egyéb más kriptalakó, valamint az X-generációként becézett, a múlt század kilencvenes éveinek elején fiatalságát töltő nemzedék kedvenc horror-komédiája: ők tudják, miről beszélek, másnak viszont talán hiába is mondom… (a képen a címszereplők)
Roman Polanski 1988-as Őrület (Paramount Channel, 21.00) című őrülete viszont biztosan őrületes lesz. Harrison Ford egy amerikai sebészt alakít a történetben, aki feleségével egy konferenciára érkezik Párizsba, ám az asszony hirtelen eltűnik a szállodából. A korábbi (és későbbi) filmjeiből már ismert Polanski-recept szerint, illetve, a Ford által mindig meggyőzően alakított szürke átlagemberre -valamint a nézőkre- hideglelős órák várnak a számára tökéletesen idegen városban.
Érdekes dráma A 99-es paragrafus (Film Mánia, 21.00) is, mely leginkább talán Joseph Heller A 22-es csapdája című művének és Robert Altman M.A.S.H. című filmjének szerelemgyerekének tűnik, Kurt Vonnegut olvasatában. A fanyar humorú sztori egy háborús veteránoknak fenntartott kórházban játszódik, melynek szabályzata tartalmazza a címben említett cikkelyt: egy háborús veteránnak teljeskörű ellátás jár. A valóság, amit a két főszereplő katona (Ray Liotta és Kiefer Sutherland) átél, nagyjából olyan viszonyban van ezzel, mint amilyen a magyar kórházak bárki számára tapasztalható ellátási színvonala Rétvári Bence EMMI-államtitkár minapi ujjongó nyilatkozatával összevetve.
A Pearl Harbor – Égi háború (SuperTV2, 21.00) című 183 perces, Michael Bay által rendezett igen patetikus háborús látványfilmből csupán annyira emlékszem, hogy piszok jól nézett ki, amikor az ismert történelmi jelentőségű napon (1941. december 7-én) a japán bombázók lebombázták a kikötőt, és a film végén biztosan lengett a magasban a csillagsávos lobogó is. Elnézést Amerika, de erről nyilván Michael tehet.
A kanadai Atom Egoyan thrillerjében, a Chloe – A kísértés iskolájában (Viasat3, 21.00) egy feleség (Julianne Moore) gyanakszik egyetemi oktató férjére (Liam Neeson), hogy csalja őt, ezért felbérel egy luxusprostit (Amanda Seyfried), hogy az buktassa le őt, ha tudja. A kurva azonban túl jó munkát végez és ez olyan események láncolatát indítja el, melyre a feleség legszörnyűbb rémálmai sem fordultak elő…
Az Órák, azaz Hours (Filmcafe, 21.00) egy akciódráma, melyben a valóságban tragikus sorsú Paul Walker alakítja azt az apát, akinek várandós felesége a Katrina hurrikán tombolása alatt életét veszti. Azonban az időközben bravúrosan megmentett csecsemő élete is veszélyben forog, amikor a hurrikán miatt a kórház áramszolgáltatása is felmondja a szolgálatot, ráadásul még árvíz is fenyeget.
Gimnazista koromban jártam Bergman-filmklubba, láttam tulajdonképpen az öreg Ingmar összes filmjét, és valóban, magára valamit is adó embernek muszáj tudnia ezekről. Azonban nem tehetek róla, nekem például ez A hetedik pecsét (m5, 21.03) ma már olyan, mint egy vicc. A halál és a lovag sakkozik a világ végén… Súlyos gondolatok. Szép kép Leonardo Mona Lisája is, de ki nem tenném a falamra.
Akár szintén lehetne valamiféle generációs kultuszfilm az Adj király katonát! (Duna, 22.45), Erdőss Pál szociografikus filmdrámája is, melyben Ozsda Erika, a hajdani állami gondozott felkerül Pestre, ahol nyakába szakad a kádári szabadság és a felnőtt élet.
Stieg Larsson óriási sikerű Millenium-trilógiájának második része, pontosabban annak filmváltozata A lány, aki a tűzzel játszik (Mozi+, 22.45), tulajdonképpen zökkenőmentes folytatása a kitűnő első résznek. Ez kisebb részben nem igazán jó, de nagyobb részben mégiscsak pompás hír: a színvonal továbbra is magasan marad, legfeljebb az újdonság és a meglepetés varázsa múlt el egy picit. Persze annak, aki már olvasta az összes folytatást, úgyis mindegy. A film azonban (szerencsére) a regények, és talán az előzmények ismerete nélkül is sziklaszilárdan áll a lábán. (Bővebben)
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: