Meneküljön, ki merre lát – valami hűvöset. A tévében addig megnézhetjük, hogyan kapott Tommy Lee Jones majdnem Oscar-díjat ’94-ben A szökevény (Film+, 20.55) című, üldözős, árkon-bokron keresztül menekülős, izgalmas akció-krimiben nyújtott alakításáért… A címszereplő azonban nem ő, hanem a Harrison Ford által alakított orvos, akit minden cáfoló bizonyíték ellenére, feleségének meggyilkolása miatt ítélt halálra a bíróság. A pasas azonban megszökik és nyomában a Tommy Lee által játszott rendőrbíróval, az életéért és az igazságért fut.
Ugyanekkor a Halálos terápia (Viasat3, 21.00) viszont egy amolyan igazi, Robin Cook-stílusú orvoskrimi, melynek a szokásos bűnügyi felületét egy igen markáns generációs-szakmai ellentét is cizellálja. A kissé gagyi, B-kategóriás mozit sejtető cím valójában egy erős közepes, igen tisztességes filmet takar, amire következtethetünk az első vonalbéli (1996-ot írunk!) szereposztásból is: Hugh Grant (a képen középen), Gene Hackman, Sarah Jessica Parker, David Morse.
Denzel Washington a főszereplője A tűzben edzett férfi (Mozi+, 21.00) című következő ajánlatnak, mégpedig egy kiégett (bocsánat!), hajdani CIA-ügynök szerepében, aki ma -nyugdíj-kiegészítésként- gazdag mexikóiak gyermekét (Dakota Fanning) védi a Mexikóvárosban tevékenykedő, vaskos váltságdíjra hajtó emberrablóktól. Tony Scott filmje egyszerre remek akcióthriller és valós problémákról beszélő, gondolatébresztő dráma. (Bővebben)
Megnézhetjük azonban A háború császárát (Film Mánia, 21.00) is újra. A Shiro Okamoto könyvéből íródott történet minden bizonnyal eléggé hitelesen mutatja be Hirohito császár II. világháború végnapjaiban, illetve Japán újjáépítésében játszott szerepét, a hódító/felszabadító kettős szerepében tetszelgő MacArthur tábornokkal (Tommy Lee Jones) folytatott kiegyezését, különös tekintettel a merev japán hagyományok és etikett dinamikus szembeállítására az amerikai győzők szabados (japán szempontból barbár) arroganciájával. Ez azonban nagyjából annyira érdekes sztori, mint egy dokumentumfilm valamelyik történelmi “okoscsatornán”, de mozifilmnek, drámai alkotásnak talán kissé unalmasnak tűnik. A film alkotói (Shiro könyve alapján, Peter Webber rendező vezérletével) ezért ezt a kultúr- és politikatörténeti (film)esszét egy furcsa, fordított Pillangókisasszony-sztorival ütötték fel. (Bővebben)
Michelle Pfeiffer egy 40 éves producert alakít az Anyád lehetnék (Filmcafe, 21.10) című romantikus komédiában, aki egyedül neveli tini lányát (Saoirse Ronan). Egy castingon megtetszik neki egy fiatal színész (Paul Rudd), aki kapva kap az alkalmon és minden vágya, hogy befeküdjön a “szereposztó díványra”. A nő azonban hárítja a nagy korkülönbség miatt a közeledést, azonban az ostrom kitartó és leleményes. Hogy mit meg nem tesznek az emberek egy szerepért…
Az Owen Wilsonnal súlyosbított Eddie Murphy-film, az Én, a kém (RTL Klub, 21.30) legfőbb érdekessége, hogy a banális-bugyuta cselekmény háttere szinte teljes egészében Budapest.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: