Mit nézzünk ma a tévében?

Szombat, augusztus 12.

Jackie Chan és Will Smith fia, Jaden főszereplésével újították fel 2010-ben A karate kölyök (Cool, 20.30) című jól ismert történetet. A karate itt ugyan már kung-fu, a helyszín pedig Kína, de ez végül is mindegy. A film működik, és ami benne van, azt ki is hozza belőle: látványos verekedések, pici filozófia, a végén a rossz megbűnhődik. A kis Smith pedig ügyes srác, Jackie-ről pedig elhiszem, hogy már sifu (azaz „apa, tanító”, kantoni nyelvjárásban 師傅 vagy 師父).

 

 

 

 

Pierce Brosnan hajdan még James Bond is volt, Emma Thompson pedig remek színésznő. Mondjuk még mindig az, és ez látszik is rajta, ahogyan a kor is. Viszont jól viseli, az tény, mint ahogy Brosnan sem csinál -látszólag- nagy ügyet az öv fölül kibuggyanó hurkácskából és az egyre gyarapodó területű és egyre ritkuló őszülő halántékból. Ilyenkor már azt mondjuk, hogy addig jó, míg érzem, hogy fáj, hiszen akkor még élek… Az angol Joel Hopkins francia produkcióban készítette el Százkarátos szerelem (TV2, 20.40) című romantikus akció-komédiáját, mely már másodszor szembesíti Emma Thompson imponáló részvételén keresztül a középkorú korosztályt testi és lelki nyavalyáival. A Szerelem második látásra című filmben Dustin Hoffmann volt a partnere, most Brosnan (a képen Emma Thompson társaságában), azonban mindkét történet apropója nagyon is hasonló: a munkahely elvesztése, amely sokkalta fenyegetőbb rémség egy olyan, már karrierjét felépített, tulajdonképpen sikeres középkorú ember életében, mint egy pályakezdőében, hiszen neki már van mit elveszteni, míg annak, aki csak most kezdi, nincsen semmije azonkívül, amit magával hozott. (Bővebben)

Picit később négy, az előbbi ajánlatban láthatottakhoz képest még inkább romos tata, azaz Robert De Niro, Michael Douglas, Morgan Freeman és Kevin Kline, mintegy utolsó nekirugaszkodásként, mulattírozni megy Las Vegasba a Last Vegas (Film+, 20.55) című kabaréban, amely ugyan nem sokkal érdekfeszítőbb történet, mint egy telefonkönyv, mégis megnézte már több Magyarországnyi közönség. (Bővebben)

A Napsütötte Toszkána (Prime, 21.00) viszont nem más, mint egy -utazási ajánlatnak is beillő- romantikus komédia. Diane Lane játssza azt a sikeres, ám boldogtalan írónőt, akit barátnője egy toszkánai utazással lepi meg, pihenési és regenerálódási célzattal. Az írónőnek azonban annyira bejön Toszkána, hogy hagyja a régi életét Amerikában és megveszi azt az ódon házat, ahol pihen… (Akár erre is mondhatná Woody Allen, hogy “Ha minden ilyen ilyen flottul menne!”, mi?)

Törvényszéki héják (Galaxy, 21.00) egy régebbi darab (1986-ban mutatták be), viszont ettől még imádom (és nem azért, mert régen minden jobb volt). Debra Winger bája, valamint Elmer Bernstein régimódi, mégis izgalmas zenéje repíti ezt a szórakoztató tárgyalótermi drámából krimibe (s vissza) forduló, romantikus vígjátékot, amiben Hollywood legjobb hagyományai sorjáznak. Robert Redford igazi sztár: nemcsak csillog, de energiája is van, Ivan Reitman rendező pedig bravúrosan keveri a műfajokat, látszik, hogy minden a kisujjában van – még a kissé gagyi sztori sem zavarja.

Egy újabb legendás James Bond, ezúttal maga, Sean Connery is feltűnik ma este, azonban nem világmegmentő titkosügynökként, hanem a Briliáns csapda (RTL+, 21.00) című remek kis szajréfilm profi tolvajaként és Catherine Zeta-Jones partnereként.

Jennifer Lopez Angyali szemei (Duna, 21.05) ezúttal Jim Caviezelt (ex-Jézus Krisztus) babonázzák meg, aki képtelen ellenállni a kísértésnek és egy rendőri akcióban megmenti a szorult helyzetbe keveredett rendőrnőt. A film, bár kriminek is tűnhet, valójában egy romantikus történet két “sebzett lelkű ember” szerelméről.

Múzeumi korú és értékű darab az 1966-os, amúgy nem sokat emlegetett Fábri Zoltán-film, az Utószezon (m3, 21.25), melyben egy idős, tisztes patikus (Páger Antal) kap kihallgatásra szóló idézést a rendőrségtől. Az öregben viszont régi, háborús emlékek idéződnek fel, egy rég elkövetett bűn… Burkeszk-elemekben bővelkedő, helyenként abszurd humorú, ám Fábrihoz mindig igen közel álló moráljátékra számíthatunk, sok, régi jó magyar színész szereplésével.

A Hannibál tanár úr (Duna World, 21.35), Fábri Zoltán ma már egyértelműen egyetemes érvényű filmklasszikusa akár értelmezhető úgy is, mint egy pedagógusoknak és oktatáspolitikusoknak szóló példabeszéd. A címszerepben Nyúl Béla latintanár (Szabó Ernő megrendítő erejű alakításában), egy nemecseki mércével mérhető óriás – tanárnak, tanítónak csakis ilyen elhivatottsággal, alázattal és hittel szabad(na) katedrára állnia. Máshogy bűn.

A hetvenes évek ma már általában lesajnált, üresnek, pozőrnek és inkább csak léhaságnak tartott diszkóvilágának társadalomtörténeti, kulturális és politikai összefüggéseit kísérli meg feltárni a Volt egyszer egy Disco forradalom (m2, 22.40) című francia-angol-kanadai-amerikai dokumentumfilm, és igen érdekes, meglepő és tanulságos végkövetkeztetésekre jutva.

Éjszaka nézhetjük még például John Madden kissé döcögős, de azért még bőven érdekes MOSZAD-os kémkrimijét, Az adósságot (Prime, 23.25) is, mely nagy részben Budapesten forgott rengeteg hazai (magyar) színész statisztálásával és Helen Mirren főszereplésével. (Bővebben)

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!