Mit nézzünk ma a tévében?

Péntek, szeptember 15.

Épphogy elkezdődött a tanév, ezért tanulságos lehet megnézni azt a története, melyben a Hilary Swank által alakított, fiatal, ambiciózus tanárnő (a képen) azt próbálja elérni renitens diákjaival, hogy azok Saját szavakkal (Paramount Channel, 21.00) fogalmazzák meg, mit jelent számukra, ma, az ő világukban, az ő értékrendszerükben a holokauszt. A kissé didaktikus zötykölődés ellenére a film szépen, egyszerűen és közérthetően beszél erről a mai, vastagon jelenlévő problémacsomagról és talán közelebb hozza annak megértését is, vajon miért olyan népszerűek ezek az ordas eszmék a mai napig, például az ifjúság körében is. (A filmben elmesélt módszer a valóságban is működik.)

 

 

 

David Ayer nem először állítja piedesztálra az amerikai rendőrt (nála speciálisan a Los Angeles-i rendőrt). Az általa elmesélt történetek azonban sohasem tündérmesék, nem hősi eposzok, hanem a realitás talaján biztos lábakon álló életszekvenciák, az utcáról felszedett valóság darabjai egy kerek, egész mozaikká összeillesztve. Az utolsó műszak (AXN, 21.00) egy rendőrjárőr-páros (Jake Gyllenhaal és Michael Pena) mindennapi életébe csöppenünk bele, megismerjük életüket, munkájuk lényegi és lényegtelen részeit – melyek egyike fogja képezni a film kvázi dramaturgiai ívét. A történetben nem fog semmi olyan esemény történni, amit eddig ne láttunk volna valahol, akár Ayer egyik-másik történetében, akár más, hasonló filmben, akár a híradókban, vagy a népszerű rendőr-realityshowkban – a film mégis működik. (Bővebben)

A John Grisham regényéből készült Siralomházban (Story, 21.00) viszont Faye Dunawayt és Gene Hackmant nézhetjük. Ez önmagában is elég sokszor, ám rajtuk kívül, pontosabban rajtuk keresztül, itt még egy izgalmas családi dráma is kibontakozni látszik, méghozzá -itt is- tárgyalótermi thriller-köntösben. Egy ambiciózus, fiatal ügyvéd (Chris O’Donnell) saját nagyapját (Hackman) készül megmenteni a halálbüntetéstől, de ahogy készül a perre, egyre zavarba ejtőbb dolgokra bukkan családja múltjából…

Imponáló, de legalábbis sok tekintetben címlapgyanús szereposztást virít Az ételművész (Cool, 21.00) című romantikus gasztrokomédia. Bradley Cooper egy két Michelin-csillagos séf, egy kiköpött Gordon Ramsey (aki mellesleg ma éppen Budapesten főz valahol), egy nagyképű, fellengzős, kiállhatatlan fráter, aki saját éttermét nyitná éppen, amivel végre megszerezhetné a harmadik csillagot. A film azonban romantikus, tehát valahol bujkál egy nő, aki szívén vezet az út a boldogsághoz (meg ahhoz a bizonyos csillaghoz), ehhez azonban a főszereplő sztárszakácsnak gyökeresen meg kell változnia. Siena Miller, Alicia Vikander, Emma Thompson, Uma Thurman, illetve Omar Sy, Daniel Brühl, Matthew Rhys, illetve még sokan mások, pontosabban, az általuk alakított figurák lesznek ebben segítségére, vagy éppen tesznek ellene.

Ismét láthatjuk a Desperadoban (AMC, 22.05Antonio Banderast bús képű, titokzatos vándormuzsikusként, aki alkalomadtán igen viccesen balettozva húzza el a rosszarcúak nótáját, így nyerve el a szépséges Salma Hayek kacsóját. Robert Rodriguez ezúttal nem vacakol, padlógázon nyomja az ipart, annyira, hogy még haverja, Quentin Tarantino fejét is szétlöveti…

A késő esti Szemekbe zárt titkok (TV2, 23.20) nem az igazi argentin, hanem csak annak hollywoodi másolata lesz.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!