Mit nézzünk ma a tévében?

Szombat, szeptember 16.

Elsőnek 10 nap szeptemberben (AXN, 21.00), mely a kémek világába kalauzolja el az éber nézőt. Egy komoly szereplőgárdával (Nick Nolte, Juliette Binoche, John Turturro) elővezetett, tisztességes, épkézláb, ám a témához képest meglepetést keltően csendes, szerény film, amely azért például a közismert James Bond-sztorikat magasan veri – hitelességben. Kémek, emberközelben. (Bővebben)

 

 

 

Adam Sandler emberi arcát (lásd a képen) mutatja meg A cipőbűvölő (Film+, 20.55) című filmben, melyben egy szegény brooklyni susztert alakít, aki a környékbeliek kitaposott cipőjét javítgatja és legjobb haverja a szomszéd borbély (Steve Buscemi). Egy nap azonban, miközben a helyi gengszter (Method Man) cipőjét varrja, lerobban a varrógépe és kénytelen előkeresni rejtélyes körülmények között eltűnt apja (Dustin Hoffman) régi talpvarró gépét…

A Lost című tévésorozattal, vagy a Cloverfield című reality szörnyshow-val komoly nevet szerző JJ Abrams Super 8 (Paramount Channel, 21.00) című sci-fije kvázi ET 2., cukiságokkal 😀 , gyerekekkel (pl. Elle Fanning), ahogyan azt a nagy könyvben megírta Játékhegyi Pista bácsi. (Bővebben)

Az általam még mindig ismeretlen Vékony jég (Galaxy, 21.00) sztorija annyira hogyismondjamcsakmilyenizé, hogy kifejezetten érdekel: “Mickey Prohaska (Greg Kinnear), a kispályás biztosítási ügynök a nagy fogásról álmodozik, amely végre megadná neki a kezdőlökést ahhoz, hogy háta mögött hagyja a fagyos Wisconsint. Azonban Mickey ravasz terve egyik pillanatról a másikra dől dugába, mikor egy lobbanékony lakatos (Billy Crudup) kiveszi a kezéből az irányítást, és ezzel a tét is sokkal magasabb lesz, mint valaha is gondolta volna.” Ott van azonban még valahol Alan Arkin is, tehát – a színészek jók. Ennyi biztos.

Ugyanekkor a Saul fia (RTL II, 21.00) viszont a magyar film eddigi legnagyobb nemzetközi sikere, nem csak az Oscar-díj miatt, hanem az ezen kívül elnyert temérdek más díj, elismerés okán is. Alig egy éve mutatták be, de döbbenetes erejű képei rögtön beleégtek a világ emlékezetébe. Gyötrelmes, súlyos mondanivalót, sőt, kimondanivalót hordozó film. (Bővebben)

Mészáros Márta Napló gyermekeimnek (m3, 21.45) című drámájáról ma már bőven elég annyit elmondani, hogy 1984-ben, Cannes-ban, a Zsűri Nagydíját kapta meg. Személyes hangú, hiteles történelem-óra az átkos ötvenes évekről, belülről és felülről.

Charles Dickens kora a viktoriánus kor volt, a maga magasan a nyakban záródó, körmönfontan aggályoskodó erkölcsével, melyhez pontosan passzoltak Dickens ártatlanul érzelmes, mégis valóságos történetei. 24 éves korában jelent meg első regénye, és ezután Dickens (valamint felesége és tíz gyereke) egyre javuló anyagi helyzetben, élete utolsó évtizedeiben pedig kifejezett fényűzésben, elképesztő társadalmi figyelem és szeretet közepette élt – immár azonban külön a feleségétől és népes családjától. Ennek az időszaknak feldolgozása, Claire Tomlin azonos című regénye alapján, Ralph Fiennes A titokzatos szerető (Duna, 21.50) című filmje. (Bővebben)

Kommentek

(A komment nem tartalmazhat linket)
  1. Talán mert az Amerikai Filmakadémiában nálad empatikusabb és figyelmesebb, a filmet, mint médiumot jobban ismerő és értő illetők ülnek…

  2. Károly Ács says:

    Valaki legyen kedves elmondani,hogy miért is kapott Oscar-díjat a Saul fia?Végignéztem és elég unalmasnak találtam.Sőt.Egyenesen szar film.


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!