Mit nézzünk ma a tévében?

Szombat, október 7.

Egyrészről X-faktor, ami olyan, mint a fidesz: mindenki utálja, mégis mindent letarol. Másrészt, betekintést nyerhetünk például Benjamin Button különös életébe (Viasat3, 21.00) is. A címbéli pasas egy tök átlagos, középszerű ürge, pont olyan, mint amilyenek mi is vagyunk. Ami érdekessé teheti mégis a címszereplőt, az az, hogy történetét a thriller műfajának megújítója, David Fincher rendezte, aki ezúttal F.Scott Fitzgeraldhoz, a nagy amerikai íróhoz nyúl vissza (aki Benjamin Button életét eredetileg megírta). Rengeteg jelölés a filmnek, benne rengeteg sztár, rengeteg idő és rengeteg, rengeteg szentimentalizmus. (Bővebben)

 

 

 

Érdekfeszítő dráma lesz a Tűzveszély (Galaxy, 21.00), Philip Noyce rendezése, mely a dél-afrikai, fajüldöző apartheid-rendszer végnapjaiba kalauzolja el a nézőt. A történet főhőse Patrick, egy egyszerű munkás (Derek Luke), akit koholt politikai vádakkal börtönbe csuknak. A rendszer azonban nem elégszik meg ennyivel, és beavatkozik hősünk családjának életébe is, nagy hatalmú ezredese (Tim Robbins) által állandó zaklatásnak kitéve őket. Értelemszerűen Patrick hamar a valódi politikai ellenállás soraiban találja magát és megkezdi saját harcát az elnyomó fehérek ellen.

Majd minden hónapban előjön az Álljon meg a nászmenet! (Duna, 21.30), viszont ma este romantikus komédiában nem lesz ennél jobb. Julia Roberts igencsak zokon veszi, hogy régi barátja, Dermot Mulroney -akivel természetesen, soha, semmi, semmikor nem történt- bejelenti, hogy feleségül veszi Cameron Diazt, ezért felindulásában féltékenyítő hadműveletbe kezd a szerencsétlen Rupert Everettel.

A hivatalos magyar kultúrpolitika által nemrégiben piedesztálra emelt, majd gondolatait, valódi üzenetét -nyilván- megismerve gyorsan el is felejtett Márai Sándor emigránséveiről készítette a Szalay György – Dárday István alkotópáros Az emigráns – Minden másképpen van (m3, 21.30) című filmet, amiben Bács Ferenc alakítja kiválóan az írót, akinek személyiségéről, valamint nehezen felfogható, időskori öngyilkosságáról is igen árnyalt képet kaphatunk.

Joel Schumacher 1993-as Összeomlás (Duna, 23.20) című filmjében Michael Douglas (a képen) egy teljesen hétköznapi, szürke tisztviselőt alakít, aki egy nap, a szokásos dugóban való vánszorgás közepette bekattan, elege lesz abból, hogy semmiképpen sem érhet haza kislányának szülinapi partijára, kiszáll a kocsijából és gyalogosan indul hazafele. Útját holttestek és vérző sérültek szegélyezik… Természetesen, messze nem afféle agyatlan mészárlás történetével van dolgunk, a történet masszív társadalomkritikai és -lélektani vetülete az, ami igazán izgalmassá teszi ezt a filmet.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!