Annyiszor adják a Macska-jajt (Filmcafe, 20.00), hogy szerintem soha nem nézi meg senki, holott Emir Kusturica (eddigi) utolsó értelmezhető alkotása az aranyfogak, a hangos umca-umcazene és a féktelen tivornyákat kedvelők kultuszfilmje. Hogy aztán ez mennyiben fedi le a csütörtök estét tévézéssel eltölteni hajlandó közönséget, az egy másik kérdés.
Elég vaskos Tennessee Williams-jegyeket felvonultató (írója Joyce Maynard), amolyan “fülledt, vidéki” dráma a Nyárutó (Paramount Channel, 21.00) című film, mely műfaját tekintve, mondjuk úgy: melodráma. A szerelembe örökké szerelmes anya (Kate Winslet) egyedül nevelgeti fiát (Gattlin Griffith), amikor beállít hozzájuk a marcona, nyilvánvaló férfiasságú, ám szökésben lévő fegyenc (Josh Brolin), avagy a Stockholm-szindróma násza a Lima-szindrómával az avaron… Néha annyira mélabús a történet (rendezte Jason Reitman), oly mézsűrűn hömpölyög, a vége pedig olyan szemtelenül szentimentális, hogy képtelen vagyok nem szeretni… (A képen Josh és Kate)
John Cassavetes az amerikai film Bergmanja, hiszen pont annyira mániákusan fordul az emberi lélek mélységeinek feltárása felé. Cassavetes legtöbb filmje azonban szinte kizárólag a középkorú házasságok felbomlására koncentrál, döbbenetesen szuggesztív drámai erővel, mélyen átélt színészi alakításokkal és figyelmes érzékenységgel megmutatva az okokat és okozatokat. A szereplők arcainak közelijére koncentráló, s ezt mintegy vizuális koncepcióvá is avató Arcok (m5, 21.15) Cassavetes talán legerősebb filmje.
November lévén, igen aktuális -legalábbis címében- az Édes november (Duna, 22.00), egy igazi, könnyekben bővelkedő, romantikus dráma. (Csodálkozom is, hogy idén csak ma tűnik fel először a tévé képernyőjén…) Szívet facsar, agyat zsibbaszt. Keanu Reeves, a nagymenő, kíméletlenül törtető üzletember egy véletlen baleset okán megismerkedik Charlize Theronnal, akibe halálosan szerelmes lesz.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: