Mit nézzünk ma a tévében?

Péntek, november 17.

A visszavonuló (Filmcafe, 20.00) című filmvígjátékban Michael Douglas (saját pályáján sem először) alakítja a főszerepet, egy nőnemű tanítványai iránt leküzdhetetlen vonzalmat érző egyetemi professzort, akinek egy nap összedől addig szépen felépített élete. Felesége (Susan Sarandon) tudomást szerez permanens nőügyeiről (lásd a képen), pénzügyei is csehül állnak, ráadásul az a bizonyos kapuzárási pánik is fenyegeti… A téma manapság igen forró, a szereposztás a továbbiakban is eléggé látványos (Danny DeVito, Jesse Eisenberg, Mary-Louise Parker, stb…) Szolid kis film lehet, én viszont nem láttam.

 

 

 

Később viszont jön A hamisító (Sony Movie Channel, 21.00) is, ami egy 2014-ben készült képhamisítós krimi, mely viszont olykor meglehetősen megható családi drámaként is működik, mely családban mindenki zseniális képhamisító. A leosztás: Tye Sheridan (fiú), Christopher Plummer (nagyapa), és John Travolta (apa). Szolid kis film, de én szerettem.

Egy kissé tétova, de legalább magyar Coming out (Cool, 21.00) is előmerészkedik ma este, mely “kis lépés egy szép, új, toleráns és boldog világhoz, de nagy lépés a maga férfiasságát a házastársi erőszak elnézésében, buzizásban, zsidózásban, cigányozásban, szotyolaköpködésben és túltengő, arrogáns nemzeti önérzetben megélő, uralkodó, pöffeszkedő magyar közízlésnek.” Sokakkal szemben, én ezt sem tudtam utálni: bővebben.

Ugyanekkor azonban a Cape Fear – A Rettegés foka (Paramount Channel, 21.00) nem feltétlenül a legjobb, de messze nem is a legrosszabb darabja a legendás Martin Scorsese-nek. Robert de Niro élete egyik legvérfagyasztóbb alakítását nyújtja a filmben, hasonlóképpen Juliette Lewishoz – jelölték is mindkettejüket egy-egy Oscarra. Játékuk erejét jelzi, hogy mellettük a szintén remek Nick Nolte és Jessica Lange csupán másodhegedűs tud lenni ebben az éles, szúrós és karcos kamara-thrillerben. Nolte egy jóravaló családapa, amúgy ügyvéd, aki hajótúrára indul családjával. Nem tudja, hogy kiszabadult a börtönből egy 12 évvel ezelőtti ügyének főszereplője, a pszichopata gyilkos, aki történetesen nem volt megelégedve az ügyvéd szolgálataival…

A kilencvenes évek elejének egyik nagy sikere volt a Sellők (Filmcafe, 21.45), egy igazi csajos film, melyben Cher adja a két lányát (Winona Ryder és Christina Ricci) egyedül nevelő, de még bőven bombázó nőt, aki megveszekedetten állja a sarat az élet sűrűjében és az őt ostromló férfiak ellenében, miközben két kamasz(odó) lánya sem mindig könnyíti a dolgát.

Azok az igen kedves Hölgyek levendulában (Duna, 22.35) két idősödő nővér (Maggie Smith és Judi Dench), akik egy nap egy sebesült fiatalembert (Daniel Brühl) találnak a tengerparti házuk előtt, a parton. A hölgyek között megindul a versengés az ifjú kényeztetésének jogáért, akiről ráadásul kiderül, hogy hegedűművész. A baj csak az, hogy ő másfelé keresi a szerelmet… Jók a film arányai, mindvégig megmarad érzelmesnek, romantikusnak, de sosem válik édeskéssé, szentimentálissá, sőt egy picit még tabut is dönt. Jó, csak billent, de akkor is…

Pável barátunk pedig ma megnézheti a Sírok között (AMC, 23.55) című Liam Neeson-krimi elejét, ha már a múltkor lemaradt róla (a végét már látta, de úgyis értelmezhetetlenül későn van).

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!