Mit nézzünk ma a tévében?

Vasárnap, december 10.

A Quantum csendje (TV2, 18.55) Daniel Craig második James Bond-filmje. Craig szerintem a legjobb Bond. Lefoszlott róla minden mesebeli Bond-műmájerség, helyette viszont jött valami szögletes, durván faragott, bumfordi és rusztikus vérrögvaló. Emellett Craignek baromi jó mozgása is van, sőt, még az ő sajátos, manchesteri öntőmunkásra hajazó arckifejezésével is simán hozza az elegáns, szofisztikált Bondot. A humora pedig, bár csikorog, de mindig üt.

 

 

 

Elég vaskos Tennessee Williams-jegyeket felvonultató (írója Joyce Maynard) “fülledt, vidéki” dráma a Nyárutó (Paramount Channel, 19.45) című film, műfaját tekintve, mondjuk úgy: melodráma. A szerelembe örökké szerelmes, de kissé már hervadó szépségű anya (Kate Winslet) egyedül nevelgeti fiát (Gattlin Griffith), amikor beállít hozzájuk a marcona, nyilvánvaló férfiasságú, ám szökésben lévő fegyenc (Josh Brolin), avagy a Stockholm-szindróma násza a Lima-szindrómával az avaron… Néha annyira mélabús a történet (rendezte Jason Reitman), oly mézsűrűn hömpölyög, a vége pedig olyan szemtelenül szentimentális, hogy képtelen vagyok nem szeretni…

A meggyilkolt J.F. Kennedy elnök szintén igen ismert hitveséről, Jackie Kennedyről szól a Jackie (HBO, 20.00) című film (az HBO ma esti premierje), mely ezzel együtt legalább annyira szól Natalie Portmanről (a képen) is, akinek alakítása megkerülhetetlen a címszerepben. Kaphatott is volna érte Oscar-díjat idén (csak jelölés maradt), ez azonban semmit nem von le alakítása értékéből: bővebben.

Saját közvetlen felmenőivel megesett történetet mesél el a román származású, ám 1990 óta Németországban élő Anca Miruna Lazarescu első nagyjátékfilmjében, és éppen ez a személyes hang teszi kétségbevonhatatlanul hitelessé a benne elmesélt érzéseket, emberi viszonyokat, indulatokat, félelmeket, sőt rettegéseket, melyeket a mai tizen-, huszon-, harmincas generációk már nem igazán érthetnek meg, mert nem élték át. Mi, picit idősebbek viszont -vélhetően- sokszor, de legalábbis többször, mint az kellemes. A nosztalgiafaktor és a(z ideológiai megkülönböztetés nélküli) diktatúrák séróból való elutasítása így bennünk egyszerre jelentkezik az Utazás apánkkal (Cinemax, 20.00) című német-román-magyar-svéd filmet (a Cinemax ma esti premierjét) nézve, melyet viszont a ma antidemokratikus és diktatúrapárti (hogy ne mondjam, oroszbarát) lózungokat hangoztató fiatalabbaknak igencsak muszáj lenne megnézni, ha már nekünk nem hisznek –  higgyenek a szemüknek, mert minden így volt, ahogyan ebben a filmben elmesélődik. (Bővebben)

Más kérdés, hogy Mi kell a nőnek? (RTL II, 20.00) Mindenesetre, Mel Gibson ma este ismét megmutatja. (Bővebben)

Az Ilyenek voltunk (m3, 20.40) című filmben a konzervatív, könnyelmű és gazdag szépfiút (Robert Redford) megragadja a folyton agitáló, baloldali csoporttársnőjének, Katie-nek (Barbra Streisand) temperamentuma az egyetemen. Egymásba szeretnek, összeköltöznek, de eltérő természetük és társadalmi státuszuk szétválasztja őket, noha mélyen, legbelül örökké egymáséi maradnak.

Szerelmes Shakespeare (Story5, 21.00) egy kosztümös, romantikus komédia a szerelmes, de a történet idején még csak közepesen híres drámaíróról. Nincs benne semmilyen ördöglakat, nincs titok, nincs rejtély… Ellenben van benne rendes adag romantika, valamint rengeteg sztár (címszerepben Joseph Fiennes) egy rengeteg Oscar- és egyéb díjjal jutalmazott -viszont csak közepes- filmben.

A megálló (m2, 21.10) című életrajzi dráma egy fiatal fekete férfi valóságos – és annak idején egész Amerikát megrázó- történetét meséli el, egy szilveszter éjszakáét, amikor Oscar Grant (Michael B. Jordan), a hajdani drogdíler nagy tervekkel indul el eltemetni addigi bűnös életét.

Viszont minden idők legszebb és legjobb művészéletrajza az angol Derek Jarman a nagy olasz manierista Caravaggio (m5, 21.10) életéről készített filmje. Kötelező penzum. (Bővebben)

Ha viszont semmiképpen nem akarunk jól aludni, akkor a Rekviem egy álomért (Paramount Channel, 22.00), Darren Aronofsky pályájának eddigi legnagyobb vihart kavaró alkotása a mai legjobb választás. A film nem fukarkodik az érzelmeinkre, érzékeinkre sokkoló erővel ható elemekkel, melyekkel egy kemény drogos leépülésének nem éppen felemelő pillanatait mutatja meg. Aki látta ezt a filmet, egészen kizárt, hogy bármilyen szart döfjön a karjába az elkövetkezendőkben – a filmnek azonban ezen kívül vannak természetesen művészi erényei is.

Kalifornia – A halál nem utazik egyedül (Mozi+, 23.05) című történetben pályakezdő oknyomozó újságírók (Michelle Forbes és David Duchovny) utaznak autóval LA-be, hogy sorozatgyilkosokról írandó könyvükhöz gyűjtsenek anyagot – a hosszú útra azonban utastársakat keresnek. Találnak is, mint az a film címéből kiderül, méghozzá távlati céljaiknak tökéletesen megfelelőt (Juliette Lewis és Brad Pitt). Csak éppen nem abban az értelemben, ahogy azt szeretnék. Dominic Sena teljesen korrekt road-thrillerje ez a film.

Az Éjjeli féreg (Duna, 23.55) viszont az utóbbi évek egyik legjobb, legfrissebb thrillere, melyben Jake Gyllenhaal ámokfutását élvezhetjük. Az izgalmas történet egy olyan híradó-operatőrről szól, aki tényleg mindent megtesz annak érdekében, hogy minden reggel használható anyagot tegyen le szerkesztője asztalára… (Bővebben)

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!