Mit nézzünk ma a tévében?

Hétfő, január 8.

Hát, ez van megint. (Kipróbáltam az HBO GO-t, mivel ingyenes egy hónapig. Jó is lenne, ha nem szaggatna be, néha hosszú tíz másodpercekig a legjobb jeleneteknél és HD-ben adna…) Így ismét 16 utca (AMC, 20.00) van, ami ugyan nem távolság földrajzi értelemben, ám mégis végtelen hosszúságúnak tűnő tortúra Bruce Willisnek. A film ugyanis annak az amúgy rövidke utazásnak a története, amit a Willistől megszokott eszköztelenséggel alakított zsarunak kell megtennie egy komoly bűntény nagypofájú koronatanújával (Mos Def). Aztán persze, semmi nem olyan egyszerű, mint tűnik elsőre – Willis pedig zabos, mert kialvatlan, másnapos és amúgy is a töke tele van az egésszel. Amúgy a film nézhető, masszív középszer.

 

 

Az Újoncok napja (Film Mánia, 21.00) viszont egy tévében -eddig- nem túl gyakran játszott és egészen friss -2014-es- sportdráma, melyben egy clevelandi amerikai foci-menedzser (Kevin Costner) próbálja összhangba hozni szenvedélyét (a focit), házasságát és karrierjét is, a helyi -igen fokozott- elvárásoknak megfelelve. Profi a rendező (Ivan Reitman), és jó a szereposztás: Jennifer Garner, Denis Leary, Ellen Burstyn, Sam Elliott vagy Rosanna Arquette segíti Kevint a happy (?) endhez.

A Vágyak szerelmesei (Filmcafe, 21.00) című -közepes- romkomban ezalatt három szexfüggő pasast láthatunk –Mark Ruffalot, Tim Robbinst és Josh Gadet-, valamint Gwyneth Paltrowt, Pinket a másik oldalról. A téma a gondtalan középosztály kínjai a pamlagon, avagy, mit tegyünk és mit ne tegyünk a jólét unalma ellen. Vagy éppen helyett…

A Nincs alku (Film+, 21.00) című, igen feszült túsztárgyalós dráma sem először kerül műsorba, legutóbb tán a múlt héten láthattuk. A Samuel L. Jackson által alakított zsarut gyilkossággal és sikkasztással vádolják, természetesen igaztalanul, aki emiatt érzett jogos felháborodásában túszul ejti közvetlen kollégáit. A helyzet feloldására a szomszéd körzetből hívnak egy hivatásos túsztárgyalót (Kevin Spacey), aki fel is veszi a dolgok fonalát, azonban ugyanarra a következtetésre jut, mint a túszejtő: valakik csak rá akarják kenni a dolgot. Húzós darab.

De jön újra a Top Gun (Duna, 19.30) is, az itt még igen hamvas Tom Cruise-zal, a cukifiúval, aki ugyebár renitens vadászpilóta ebben a “békebeli” nagy sikerben, aki úgy hasítja az eget, hogy közben rózsaszín szívecskék szállnak utána… (Tisztára úgy érzem már magam, mint az észak-koreai televízió lelkesült bemondónője, amint diadalmasan bejelenti, hogy Kim Dzsong-ul ma reggel is megreggelizett és kinézett az ablakon…)

Ettől függetlenül remek film a Dom Hemingway (Sony Movie Channel, 21.00) is, én legalábbis nagyon bírom. A címszereplő (Jude Law) egy kibírhatatlanul nagyképű, gátlástalan, felelőtlen, életveszélyes fazon. A film tétje mindössze annyi, hogy valahogyan mégis megmutassa benne az emberit, hogy szerethetővé tegye. A cselekmény nagy része féktelen bulikkal és a “komámasszony, hol a lóvém”-klisé pörgetésével zajlik, de ahogyan haladunk egyre beljebb Dom elméjének széthullásába, úgy bújik elő annak szerethető lénye is. (Bővebben)

A Mel Gibson, René Russo és Gary Sinise által főszerepelt, igen izgalmas Váltságdíj (SuperTV2, 21.00) ugyanekkor egy morális szempontból igen érdekes és korántsem egyszerű problémát vet fel. Gibson egy igen gazdag, cinikus és hidegfejű üzletembert alakít ebben a remek, de már nem éppen friss thrillerben, aki – a sikertelen hivatalos mentőakciók után- fiának elrablását is az üzleti életben megtanult kíméletlen módszerek szerint kívánja megoldani. Kisfia váltságdíját vérdíjként ajánlja fel a gyermekrablók fejéért cserébe…

Maya, a tíz éves kislány, egy kissé lényegre törő iskolai szexuális felvilágosító óra hatására, meredek kérdést szegez éppen válófélben lévő apjának: “Papa! Akkor te is beledöfted merev péniszedet az anyuba, és így lettem én?!” Egy ilyen kérdésre rendes esetben piruló hebegés-habogás lenne a válasz, mivel azonban a Mindenképpen, talán (Prime, 21.00) címet viselő romantikus filmvígjátékban vagyunk (valamint 2008-ban), és a papa amúgy egy reklámcég szövegírója, a válasz hosszabb lesz: maga a film. Will Hayes (Ryan Reynolds) is pirul kicsit, de utána rögtön zseniálisan kivágja magát a meglehetősen kényelmetlen helyzetből. Megegyezik kíváncsi lánykájával, hogy elmeséli élete történetét, az összes kacskaringóval, de úgy, hogy a neveket megváltoztatja, és a kislánynak magának kell rájönnie, ki lesz az ő mamája végül is. (Bővebben)

Majd egy hete volt utoljára Kínzó közelségben (Sony Movie Channel, 22.55) egymáshoz egy boldog, fiatal házaspár, valamint egy gyermekét egyedül nevelő, önjelölt igazság bajnokát játszó, mélyen zakkant zsaru. Ez így önmagában még egy eléggé lapos, legfeljebb egy középszerű, közhelyes, melodráma rémképét sejteti, a sztori blikkfangja itt a meglehetősen  nyugtalanító, rasszista felhangokkal bíró cselekményben rejlik. A pár ugyanis egy fehér férfit és egy fekete nőt jelent ez esetben, a zsaru pedig egy fajvédő fekete (Samuel L. Jackson).

Éjszakára viszont jól jöhet egy jó kis Tortúra (SuperTV2, 23.35), Stephen King jobb -számára rosszabb- korszakából, Kathy Batesszel (és remélhetőleg Molnár Piroskával) – a képen. Egy híres és népszerű írót (James Caan) ér baleset a behavazott, isten háta mögötti országúton. Helyzete reménytelen, hiszen súlyosan megsérült, azonban mégis szerencséje van, hiszen egy rajongója, aki mellesleg ápolónő is, rátalál és hazaviszi közeli, piciny házikójába, ahol kezdetét veszi a rajongó szeretettől átitatott ápolás tortúrája.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!