Mit nézzünk ma a tévében?

Szerda, február 7.

Szulejmán elfoglalta Magyarországot. Amit nem, az hogy is mondjam csak… nem igazán kell már az senkinek se. Vagy ki tudja? Nem tudom például, hogy mennyien vettük észre annak idején, hogy valószínűleg a Top Secret (Paramount Channel, 21.00) volt az a film, mely először fogalmazta meg közérthetően a kommunista és a fasiszta diktatúrák közötti igen kínos azonosságot. Nyilván csak röhögtünk a sok marhaságon, mint ahogy talán ma is röhögni fogunk… Színtiszta őrület a film, amit annak idején, én például egész egyszerűen nem hittem el.

 

 

Van aztán 88 perce (Sony Movie Channel, 21.00) az Al Pacino által alakított pszichiáternek, hogy megmentse saját életét, amit Jon Avnet rendező real time kíván nekünk elmesélni. Valahol azonban valami bibi csúszhatott a fogaskerekek közé, mert a film 107 perces… Egyszer persze, simán meg lehet nézni ezt a filmet is, de egészen biztosan nem ez az alkotás Alfredo életének fő műve…

Kábulhatunk Szerelem és más drogok (SuperTV2, 21.00) által is. E film azonban több szempontból is a tartalmasabbak közé sorolandó a romantikus komédiák igen széles mezőnyében. A tisztes hollywoodi mesterembernek megismert Edward Zwick -mi tagadás- ijesztően zajosan kezdődő dolgozata később főleg igéző szemei és tökéletesnél is tökéletesebb fogsorának villogtatásán túl, igen pikáns jeleneteket is bevállaló Anne Hathaway és Jake Gyllenhaal közti civódásról szól, némi diszkrét gyógyszeripar-fikázáson és a Parkinson-kórral való együttélés nehézségeinek közérdekű középpontba helyezésén túl. (A képen Anne és Jake)

Vágy és vezeklés (Story4, 21.00) rendezője, Joe Wright érdekes fazon. Nem mondom, hogy feltétlenül tetszik mindig, amit csinál, de tagadhatatlan, hogy olykor kifejezetten meglepő ötletekkel próbálja felrázni az igen konzervatív romantikus dráma műfaját. E múlt század harmincas éveiben játszódó filmjének narrációját például erősen ritmizált, zenei hatású képszekvenciákkal pörgeti meg, melyek aztán a filmben a késő viktoriánus enteriőrök, lebbenő fátylas romantikájával vegyülve, erősen sejtelmes, érzéki és izgató világot eredményeznek, még akkor is, ha Keira Knightley csontkollekciójában annyi erotika van, mint egy vállfákkal teli, üres szekrényben. Vanessa Redgrave viszont hatalmas színésznő – ahogyan azt legutóbb szombaton láthattuk.

Nem láttam még a cseh Jan Hřebejk 1999-ben készült abszurd, groteszk elemekben bővelkedő fekete-komédiáját, mely a németek által megszállt Csehországban játszódik a második világháború idején. A tét Élet mindenáron (Duna, 22.40).

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!