Mit nézzünk ma a tévében?

Péntek, február 9.

Érdekes lehet a Nyomás alatt (Story4, 21.00) című tragikomédia, egy amolyan “vicces történet”, ahogyan a film eredeti címe mondja. Egy tizenhat éves, világfájdalommal megáldott tinédzser (Keir Gilchrist), aki természetesen úgy gondolja, hogy az egész világ ellene van, egy végzetesnek szánt lépés után az elmegyógyintézetben találja meg a barátságot (Zach Galifianakis), a szerelmet (Emma Roberts), tehát az élet értelmét. Talán nem spoiler, ha elárulom, mintegy megfejtőkulcsként, hogy egy őrült világban talán egy elmegyógyintézet lehet az egyetlen normális hely…

 

 

Rengetegszer láthattuk már a Halálsoron (Viasat3, 21.00) című remekművet, de talán nem elégszer. Komoly, nagy lélegzetű, tanulságos kaland a megtekintése, az ehhez méltó tekintélyes hosszal: 188 perc a film játékideje. Frank Darabont túlzás nélkül katartikus erejű filmet rendezett Stephen King regényéből, mely akár megtisztító, méregtelenítő kúra is lehet ma estére.

A mindig kitűnő Joaquin Phoenix adja az Agyaggalamb (Film Mánia, 21.00) című ’98-as krimi főszerepét, aki szemtanúja lesz legjobb barátja öngyilkosságának, aki azért vetett véget életének, mert a felesége megcsalta őt – éppen a legjobb barátjával. A pasas magába zuhan, az özvegy azonban továbbra is találkozni akar vele. Közben a várost egy nőket gyilkolászó sorozatgyilkos tartja rettegésben. Az ügyben egy fiatal rendőrnő (Janeane Garofalo) nyomoz. Szerepel még a filmben a kitűnő Vincent Vaughn is. A zenét a kitűnő John Lurie írta, akit sok, egyéb más ok miatt szeretünk, és aki súlyos Lyme-kórja miatt már régen visszavonultan él.

Persze, tölthetjük az estét ismét Egy ágyban az ellenséggel (Filmcafe, 21.00) is, vagyis (ezúttal) Julia Robertsszel, aki a boldog nász pillanataiban még nem sejthette, hogy leendő férje (Patrick Bergin) milyen vad érzelmeket táplál iránta. Thriller lesz ez, nem romkom.

Minden generáció “nagy” generáció, mármint azok szempontjából, akik beletartoznak, de valamilyen okból az a generáció, amely a hatvanas években töltötte kamasz- és ifjúkorát, következetesen “A nagy generációnak” nevezteti magát. Pedig van vaj az ő fülük mögött is, méghozzá tonnaszám, ez azonban tök mindegy abból a szempontból, hogy András Ferenc és Bereményi Géza A nagy generáció (m5, 21.15) című története remek film, mely pontosan ragadja meg a hetvenes-nyolcvanas évek jellemző magyar közhangulatát, amikor az a bizonyos generáció, akik magukat “a nagynak” hívják, rájöttek saját korlátaikra, kicsinységükre, hétköznapi, banális valóságukra.

Ami viszont igazán húzós valóság, az a belga Dardenne-testvérek 2014-ben Arany Pálmára jelölt darabja, a Két nap, egy éjszaka (Duna, 22.00). Sandra, a kétgyermekes, fiatal anya (Marion Cotillard – Európa díj és Oscar-jelölés, lásd a képen) súlyos depressziója miatti betegszabadságából menne vissza a munkájához, azonban mialatt beteg volt, a munkahelyén a tulajdonos szavazás elé állította a brigádot: a gazdasági válságra és az olcsó, távol-keleti konkurenciára hivatkozva szavazhattak a brigádtagok, hogy vagy az 1000 eurós bónuszt választják, heti pluszmunkáért cserébe, vagy megtartják a hozzájuk hasonlóan nehéz életet élő Sandrát, viszont akkor nincs bónusz és nincs túlmunka. A dolgozók többsége a bónuszt választotta, azonban a brigád szakszervezetise, arra hivatkozva, hogy a brigádvezető befolyásolta a szavazást, eléri, hogy újraszavazzanak Sandra sorsáról. A betegségéből és helyzetéből fakadóan még mindig labilis idegállapotú Sandra nyakába veszi a várost, és végigjárja kollégáit, hogy személyesen győzze meg őket arról, hogy ne válasszák a bónuszt, hanem szavazzanak arra, hogy maradjon a helyén. (Bővebben)

Később még a Filofax, avagy a sors könyve (TV2, 22.25) című remek komédiában alakít James Belushi egy szökött fegyencet, aki egy nap megtalálja a menő reklámguru (Charles Grodin) határidőnaplóját (oké, mi az a határidőnapló…?), személyes iratait, bankkártyáját és kapva az alkalmon, adait, információit felhasználva helyettesíteni kezdi az illető személyiségét, ellátja munkáját, randizik a csajával, satöbbi, satöbbi.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!