Mit nézzünk ma a tévében?

Kedd, március 6.

Sokan kifejezetten utálják Wim Wenders 2000-ben bemutatott filmjét, A Millió Dolláros Hotelt (Paramount Channel, 21.00), amit a U2-s Bono könyvéből készített. Én viszont kifejezetten szeretem, mert bár kicsit modoros és kicsit lila, azért még képes szépnek és emberinek maradni. Az Erich von Stroheim alakját idéző Mel Gibson (a képen) viszont itt tényleg remek, ez egyik legjobb filmje színészként, melyet akár filmtörténeti idézetgyűjteményként is végig lehet nézni. (Bővebben)

 

 

Sajnos, Woody Allen, mire Rómába ért európai élményszerző körútján, már eléggé megunhatta az öreg kontinenst… Rómáról legalábbis, a mindenki által unos-untig ismételgetett közhelyeken túl már semmi különös nem jutott eszébe… Rómának szeretettel (Filmcafe, 21.00) című 2012-es filmje eléggé erőtlen, fáradt kis mozi lett. (Bővebben)

A mai este egyik sztárja Mel Gibson, valamint René Russo és Gary Sinise által főszerepelt, igen izgalmas Váltságdíj (Mozi+, 21.00) című mozi egy morális szempontból igen érdekes és korántsem egyszerű problémát vet fel. Gibson itt egy igen gazdag, cinikus és hidegfejű üzletembert alakít ebben a remek, de már nem éppen friss thrillerben, aki – a sikertelen hivatalos mentőakciók után- fiának elrablását is az üzleti életben megtanult kíméletlen módszerek szerint kívánja megoldani. Kisfia váltságdíját vérdíjként ajánlja fel a gyermekrablók fejéért cserébe…

Szerelmes Shakespeare (Story4, 21.00) egy kosztümös, romantikus komédia a szerelmes, de a történet idején még csak közepesen híres drámaíróról. Nincs benne semmilyen ördöglakat, nincs titok, nincs rejtély… Ellenben van benne rendes adag romantika, valamint rengeteg sztár (címszerepben Joseph Fiennes) egy rengeteg Oscar- és egyéb díjjal jutalmazott -viszont csak közepes- filmben, ami attól nem lesz jobb, ha minden héten leadják.

A mai este másik sztárja Woody Allen, akinek “nagy” filmje az Annie Hall (Filmcafe, 23.10), legalábbis az Oscarok számát tekintve (a 3-ból 2-őt erre kapott), de talán a közönség is ezt ismeri legjobban. Sokan azt hiszik, önéletrajzi, én azt mondanám: önreflexív. E filmben valósul meg talán legjobban a bergmani pszichodráma brooklyni zsidó értelmiségi koordináta-rendszerébe konvertálása… Stb. Megvan még a kulcsszó? 🙂(Bővebben)

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!