Üdítő, friss fuvallat lehet a mai estében egy ízig-vérig mai Könnyű nőcske (RTL II, 20.00), aki (Emma Stone) amúgy egy teljesen hétköznapi, átlagos lány, azonban egy fatális félreértésnek köszönhetően, hirtelen a helyi menő csávók (háemcsé, megvan még?) sikerlistájának élére kerül, mint “levadászandó áldozat”, mármint szexuális értelemben. Szerencsére, itt szerelem lesz a vége.
Egy órával később a Palmetto (Viasat6, 21.00) a német Volker Schlöndorff a mindig stílusos film noirban utazó, pöpec, pikkpakk krimije -hollywoodi bérmunkája-, amiben a remek Woody Harrelson egy lúzer újságíró, aki egy csokorra való csinos nő gyűrűjében (a képen éppen Elisabeth Shue társaságában) valahogyan mindig a rossz utat választja.
A Liza, a rókatündér (Filmcafe, 21.00) utóbbi évek magyar filmtermésének egyik szép közönségsikere, és már a tévécsatornákon is előfordult párszor. A címszereplő hölgy (Balsai Móni) amúgy bizarr, mókás, fergeteges és meglepő története a világ talán legszerethetőbb női sorozatgyilkosáról szól. A magyar Amélie Poulain, ha mondhatjuk ezt… (Bővebben)
Néhány perccel később Hollywood kulisszái mögé is bepillanthatunk, ráadásul Robert de Niro vezetésével, ahol mi mást találnánk, mint egy csomó nagyképű, elkényeztetett, hiperlaza, ideg- és elmebeteg vagy éppen csak kisiklott sorsú sztárt… Minden azzal kezdődött (m2, 21.10), hogy… (Bővebben)
Az iméntiek közül kettő a Bolondok aranyában (RTL Klub, 21.10) látható. Matthew Mconaughey és Kate Hudson azonban igen sokat dolgozhatott azért, hogy úgy nézzenek ki fürdőruciban, mint ahogyan itt, a Karib-tenger paradicsomi szigetei között, kincsvadászás közben kinéznek. Amúgy semmi különös, egy vicces, kalandos kis litty-lötty lesz ez.
Bernardo Bertolucci nagyszabású Oscar-szivacsa, Az utolsó császár (m5, 21.15) ma is egy bizonyos Pu Ji elvtársról, azaz utolsó kínai császárról szól. A komoly díjeső ellenére ez messze nem Bertolucci legjobb filmje, kicsit dagályos, nem kicsit aránytalan is, azonban még e viszonylag relatív bibiket (na ja, minek csinált jobbakat…) negligálva is olyan film, amilyeneket ma már nem csinálnak. Látványos, pedig nincs is benne CGI, hozzávetőleg tartja magát a történelmi hitelességhez is, valamint képes érvényes mondanivalót is megfogalmazni.
A Ponyvaregényről (Paramount Channel, 22.00), bemutatása idején, 1994-ben azt mondtam, hogy az utóbbi száz év legjobb filmje, s tekintve, hogy a film maga épp akkoriban ünnepelte századik születésnapját, ez azért akkor egy elég merész kijelentés volt. Nyilván nem lehet a filmeket abszolút sorrendbe helyezni, nem lehet centire vagy kilóra megmérni, de hogy Quentin Tarantino remekét akárhányszor meg lehet nézni, az egészen biztos.
Nőkre vágyó férfiakról szól Szajki Péter igen jól sikerült 2008-as bemutatkozása, az Intim fejlövés (Filmcafe, 22.55). A szex körül forgó, élet közeli kis történetekből álló, remekül megírt, szellemes szituációkban és dialógusokban tobzódó filmben például egyik utolsó szerepében láthatjuk a 2011-ben tragikus körülmények között elhunyt, kiváló Huszár Zsoltot, valamint Szabó Győzőt, Gáspár Tibort és Gáspár Katát, Kovács Lehelt, és még sokan másokat.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: