Szép fiúk (Ben Affleck és Justin Timberlake), valamint egy szép lány (Gemma Arterton) tündökölnek a Vakszerencse (RTL II, 20.00) című egzotikus karibi közegben játszódó, internetes szerencsejátékos-átverős thrillerben – azonban nagyjából ennyi az összes pozitívum, ami elmondható a filmről.
Nem tudok sok jót elmondani az RTL Klub új, saját gyártású sorozatáról, A Tanárról (RTL Klub, 20.00) sem. Igaz, rosszat sem, mert -sok internetes szavazóval ellentétben- még nem láttam egy kockát sem belőle, ugyanis ma kerül adásba az első évad első része. A Válótársak alkotói, gondolom, hozzák a szintet, így Nagy Ervin (a képen) példát mutathat a hivatásukba és a mai oktatási helyzetbe belefásult tanerőknek lendületből, tettrekészségből és kreativitásból. Vagy sem, de ez majd kiderül.
A Mobil (Viasat6, 21.00) című film talán az első volt a mozikban, amely fő cselekményszervező elemmé, majdhogynem főszereplővé léptette elő a mobiltelefont, amely nélkül ma már egész egyszerűen létezni sem lehet (legtöbbünknek). Larry Cohen, aki már egyszer rákattant a Fülkével a telefon egy ósdi, vezetékes változatára, most valószínűleg az íróasztalán heverő mobilján akadt meg a szeme. Vagy azért, mert folyamatosan csörgött, vagy azért, mert meg sem szólalt: nem ez a lényeg. Ellenben, mi történik, ha valakinek egyszer megcsörren kézikészüléke, és egy hallhatóan remegő, halálra vált hang kéri a segítségét. Nem tudom, a forgatókönyv írása idején a híváskijelzést ismerték-e már, valószínűleg nem, mert ha igen, akkor a filmben szereplő helyes, ám nyugati parti szörfös srácokhoz méltóan kellően üresfejű ifjú (Chris Evans) nevetve kilőtte volna a fals hívást. Nem így történt és ezúttal ez egy kifejezetten ötletes, szórakoztató akció-krimihez vezetett. (Bővebben)
Tombolnak azonban ma este Vad vágyak (Filmcafe, 21.00) is. Mivel javában zakatol a tanév, nem árt talán szólni egy messze nem alábecsülhető veszélyforrásról, mely elsősorban a fiatal, jóképű, hímnemű tanerőket fenyegetheti (na, még egy tanár…). Vad vágyak hajtják a filmbeli végzős gimnazista osztály nem szőke bombázóját (Denise Richards) az egyik tanár (Matt Dillon) irányába, aki természetesen a tanári etikának megfelelően ellenáll a kísértésnek. A kielégítetlen vágy azonban nem lankad, sőt bosszúvággyá változik és a tanár hamarosan egy ördögien kitervelt szexuális erőszaktétel-sorozat kellős közepében találja magát – elkövetőként. Tanulság no. 1: SOSE járjunk koszos kocsival, ha jóképű tanárok vagyunk… Tanulság no. 2. (olvassunk híreket, ugye?)
Robert De Niro ma este egy habkönnyű, csajos komédiában tűnik fel, mint A kezdő (RTL Klub, 21.05). Bobby bácsi 70 évesen gyakornoknak jelentkezik egy menő divatcéghez, melynek főnöke (Anne Hathaway) annyira liberális, hogy komolyan veszi azt, hogy az esélyegyenlőség mindenkire érvényes. Nos, de hogyan boldogul egy külsejében, de belül is fájdalmasan divatjamúlt bácsi a lüktető, pezsgő és vibráló, fiatalokból álló fiatalos közegben? Nancy Meyers vélhetően egy ziccert sem hagy ki.
“A férfiak hülyék! – mondja Az ajtó (Duna World, 21.35) című filmben Emerenc (Helen Mirren), a gránitkemény jellemű, ám „pokrócmodorú” házvezetőnő (mintha sejtette volna előre a majdani tévés műsorszerkesztők alapelveit…). De ezt gondolhatja a filmet rendező veterán Szabó István is, hiszen Szabó Magda hasonló című, világsikerű regényének filmváltozatát erőteljesen nőiesre, lágyra, s ha lehet azt mondani, meglehetősen televízió-barátra hangolta. (Bővebben)
A Tíz elveszett év (Duna, 22.25) is elsősorban ezt a célcsoportot célozza. Főhőse egy anya (Michelle Pfeiffer), aki egy zűrzavaros pillanatban elveszti gyermekét a tömegben. A fiú nem kerül elő – ám tíz év múltán valaki csenget a traumát feldolgozni igazából sosem tudó, s emiatt családjával is mély konfliktusokat megélő nő ajtaján. Ez meg egy jó kis lelkizős melodráma lesz.
Kicsit csalódás volt számomra annak idején a mexikói (most már persze inkább amerikai) Alejandro González Iñárritu 9 Oscarra jelölt (s ebből négyet be is kaszált) Birdmanje (RTL II, 22.50). Persze, az sejthető volt, hogy a nép rögtön beájul, ha valami számára furcsát, szokatlant lát. (Illetve, séróból elutasít, mint ahogy van példa arra is bőven.) Az mindenesetre fix, hogy formailag, technikailag nagy trüváj a mozi, mely gyakorlatilag egyetlen nagyon hosszú snittből áll (valójában persze nem, de erről a linkelt posztban), amit ha szegény Jancsó Miki bácsi láthatott volna, besírt volna rajta fájdalmában/gyönyörűségében. Nem mintha nem csináltak volna már egysnittes teljes hosszúságú mozifilmet a filmtörténelemben, de a Birdman azok közül azért mindenképpen a leglátványosabb. (Bővebben)
Tony Kaye kultikus, bár ma már tagadhatatlanul kissé didaktikusnak tűnő Amerikai história X (Mozi+, 22.55) című filmje ijesztő pontossággal mutatja be a neonáci skinhead szubkultúrát, annak amerikai vadhajtásait, jellegzetes karaktereit, társadalmi hátterét, motivációit és mindennapjait, azonban a filmbeli testvérpár jellemváltozásai már igencsak elnagyoltak, idealizáltak. A nagyobb srác (Edward Norton) esetében még áll a dolog, de a kisebbik (Edward Furlong), kvázi bemondásra történő megjavulása viszont már több mint hihetetlen. Túl nagy és túl mélyen gyökerezik ez a gyűlölet, hogy egy mozifilmben tisztességesen fel lehessen dolgozni: az Amerikai história X egy jó, de közel nem jeles kísérlet erre.
Matthew McConaughey alakítja a Michael Conelly-regényből adaptált Az igazság ára (Cool, 23.00) című izgalmas tárgyalótermi dráma főszerepét. A történet azzal a meglehetősen kényelmetlen kérdéskörrel játszik el, hogy mi van akkor, ha a vádlottról (Ryan Philippe) biztosan tudja az ügyvédje (őt játssza Matyi), hogy ártatlan és meg is tesz mindent ennek bebizonyítására, a vádnak azonban olyan megdönthetetlen, bár nyilvánvalóan hamis bizonyítékai vannak, hogy a vádlottat elítélik? Illetve, mi van akkor, ha az ügyvéd tudja, hogy bűnöst véd, de mégis mindent el kell követnie felmentéséért? (Bővebben)
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: