Első ajánlatként a Revolvert (Mozi+, 21.00) mondanám. Bár Guy Ritchie ezzel a 2005-ös filmjével kissé már átbucskázott karrierjének a Blöffel, és A ravasz, az agy és a többivel meghágott meredélyén, azért még van benne lendület. Lehet röhögni is, ám az eresztékek már hallhatóan recsegnek, a lufiból szökik a hélium, a vetítőgép pedig kockákat szalajt. De még, de még… Szerencse- és egyéb bűnös játék a téma, Jason Stathamnek pedig hosszú a haja (lásd a képen).
A Szemfényvesztők (Film+, 21.00) is már nyilván a könyökünkön jön ki, sőt, már a második részét is unjuk, nemhogy ezt az elsőt… De ha mégsem, akkor ma van itt a lehetőség, hogy pótoljuk: egy szó szoros értelmében bűbájos történet ez, melyben illuzionisták rabolnak bankot, ezt azt, sőt, még egy igen meglepő bosszútörténet is kibontakozik – a roppant fordulatos, trükkös és blikkfangos cselekményt azonban nem részletezném, hadd essen le az álla az ilyesmire hajlamosaknak. Elég komoly a szereposztás: Morgan Freeman, Michael Caine, Dave Franco, Mark Ruffalo, Jesse Eisenberg, Woody Harrelson… (Bővebben)
A Szeretném, ha szeretnél (SuperTV2, 21.00) című romantikus komédiában Matyi barátunk –Matthew McConaughey– viszont Jennifer Lopez méretes csípeje mentén feszül. (Bővebben)
Krzysztof Kieślowski rendkívül érdekes Véletlen (Duna, 22.35) című filmje azt vizsgálja, hogy van-e választása a nyolcvanas évek elejének kilátástalanságában élő embernek, hogy életét a véletlen vagy valamiféle szükségszerűség vezérli-e? A film Witek nevű főhősének (Bogusław Linda) sorsa attól függ, hogy egy hirtelen döntéstől vezérelve eléri-e az éppen induló vonatot, vagy sem – a film ettől kezdve három variációban mutatja meg főszereplője további életét. Witek az első variációban pártfunkcionáriussá válik, majd szamizdatokat terjesztő ellenálló lesz, a harmadik változatban pedig elzárkózik a közélettől, és kizárólag a szakmai előrehaladásának és a családjának szenteli magát. A film a lengyel történelem egyik viharos időszakában -az 1981 december 13-án kihirdetett szükségállapot idején- keletkezett és szinte azonnal dobozba zárta a lengyel kommunista cenzúra, majd többszöri átszerkesztés után csak 1987-ben kerülhetett a közönség elé, de talán még most is átjön a fiatal értelmiség akkori dilemmáit plasztikusan ábrázoló mondanivaló.