Némi enyhülést hoz a villámlás, dörgés, zivatar. Még 3 nap a halálig (RTL II, 20.00). Kevin Costner ezúttal egy titkosszolgálat különleges ügynöke ebben a műfajilag akciófilmnek tekinthető moziban, aminek minőségére garancia, vagy csak inkább jelző, hogy Luc Besson-produkcióról beszélünk (pergő cselekmény, látványos akciók, semmi mélység). A sztori a szokásos: Costner bácsi már öreg, gyógyíthatatlan beteg, abba akarja hagyni a szakmát, azonban a cég egy utolsó, visszautasíthatatlan ajánlattal áll elő: van nekik gyógyszer a betegségre, cserébe csak egy utolsó bevetést kérnek. A látványos akciókat talán egy érzelmes családi szál ellensúlyozza.
A nyolcvanas évek közepének nagy sikere volt a világ táncparkettjein a szexuális aktust érzéki altestmozgással imitáló táncot vírusszerűen elterjesztő Dirty Dancing – Piszkos tánc (SuperTV2, 20.55) című film, melyben ma este újra láthatjuk Jennifer Greyt és Patrick Swayze-t (akár képen is).
A Kingsman: A titkos szolgálat (Mozi+, 21.00) című kémfilm/kémfilmparódia egy igen friss (humorú), lendületes, olykor kifejezetten, és pimasz módon szórakoztató alkotás, Matthew Vaughn munkája. Nyilván, “ez a műsor sem jöhetett volna létre” a James Bond-legendárium nélkül, amire nagyban támaszkodik, más részeiben pedig reflektál a mű, úgy, hogy közben a néző mindvégig zavarban is van amiatt, hogy nem tudja, amit lát az paródia-e vagy “igazi” (Colin Firth a címszerepben). Néha szemérmetlenül gagyi megoldásokat látunk, melyek azonban igen profi hommage-ai a korai Bond-filmek primitív trükkjeinek, vagy akár azok didaktikus cselekményszervezésének. A frenetikus head-exploding finálé (Edward Elgar Pomp and Circumstance indulójának dicsőséges dallamaira) viszont egy teljesen új dimenziót nyit a szuperhősös/szuperkémes klisék horizontján. A főhős fiatalember történetének keserű, savanyú sörszagú, mocskosszájú angol társadalmi drámáit és Guy Ritchie hasonló körben játszósó krimikomédiáit egyszerre idéző környezetábrázolása is üdítő erővel hat, a Mátrix, illetve a modern, távol-keleti kungfufilmek akciókoreográfiáira hajazó verekedési jelenetekkel együtt. Jókat röhögtem, na.
Minden háborús filmek egyik legpontosabb filmjét, A senki földjént is jegyző Danis Tanovic Az igazság nyomában (Film Mánia, 21.00) című, ismét csak háborús tematikájú filmjében egy fotóriporter (Colin Farrell) személyiségének változásán keresztül jelenik meg a háború pokla (mint olyan). Nem könnyű, nem egyszerű, de attól még remek film ez. (Bővebben)
A hölgyek ma este minden bizonnyal a Tükröm, tükröm (Duna, 21.30) című igen édes – nekem már szinte émelyítő- romantikus komédiára fognak szavazni, melyet sokszor láthattak már 1996 óta, mégsem elég nekik az élményből. A Jeff Bridges által játszott egyetemi professzor a megelőző évek viharos kapcsolatai után megállapodna és ún. “normális” kapcsolatra vágynak, ezért hirdetést ad fel, melyben korban, intellektusban és társadalmi státuszban hozzáillő párt keres. Jelentkezik is a hirdetésre Rose (Barbra Streisand), aki a szomszéd tanszéken angol romantikus irodalmat tanít – ő viszont a könyvtárak penészes unalma helyett inkább a romantikus hevületet szeretné végre megtapasztalni, amiről fejben annyit tud, és amit tulajdonképpen tanít a diákjainak. Pammparamm. A filmet Streisand rendezte is, és láthatjuk benne többek között a legendás Humphrey Bogart legendás szerelmét, Lauren Bacallt is (akit még Oscarra is jelöltek ezért az alakításért).
Steven Spielberg abszurdba hajló, tehát a mai viszonyok között akár fájóan valóságosnak is tekinthető Terminál (TV2, 23.55) című vígjátékában egy fiktív (bár nekünk túlontúl ismerős), kelet-európai ország polgára (Tom Hanks) vár éppen átszállásra egy repülőtéren, miközben hazája, annak rendje és módja szerint felbomlik. Újsütetű hontalanként hősünknek abszurd helyzetek tömkelegével kell megküzdenie… Nagyon okos, tanulságos film.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: