Mondhatnám azt, hogy Downton Abbey Light ez a ma esti Könnyed erkölcsök (Filmcafe, 21.00), hiszen ugyanaz a kor (1920-as évek), ugyanaz a környezet (vidéki angol kastély, a deklasszálódás rémétől fenyegetett lakókkal), ugyanaz a problematika (túlélés házasság révén, illetve, a független amerikai szellem vs. ódon, brit konzervativizmus), csak éppen tempósabb, viccesebb, pikírtebb hangvételben. A kifejezetten szórakoztató film Noel Coward színdarabjából készült, egy igen jó Jessica Biellel (a képen), a mindig jó Kristin Scott Thomasszal és a visszafogottságában is domináns Colin Firth-szel.
Nézhetjük Angelina Joliet is, aki egy ún. profilkészítőt játszik az Életeken át (Mozi+, 21.00) című, elég jó kis thrillerben. Angi -szerepe szerint- egy adott bűntény elkövetőjének személyiségét próbálja lemodellezni, a bűntény helyszínén talált nyomok és egyéb körülmények alapján. Láthatunk több efféle tematikára épülő krimisorozatot is nemrégiben (Mentalista, Gyilkos elmék, stb.). Jolie mellett olyan arcok tűnnek fel, mint Kiefer Sutherland, Ethan Hawke, Tchéky Karyo, az isteni Gena Rowlands, illetve, akin anno Betty Blue is átgázolt: Jean-Hugues Anglade.
Eközben a Míg a jackpot el nem választ (SuperTV2, 21.00) című romantikus komédiát nyilván Las Vegas szponzorálta, ugyanis a híres szórakoztatóipari kaszinóváros adja a helyszínt, az apropót, arra utal a cím és egyáltalán, bármit – is. Két sérült lélek (Cameron Diaz és Ashton Kutcher) próbálja magát gyógyítani sok millió, hozzájuk hasonló lúzerhez hasonlóan Vegasban, ahol természetesen egy asztal mellé sodorja őket a sors. Néhány perc múlva összeházasodnak, hiszen Vegasban ezt is lehet és a főnyereményt is megnyerik – a történet viszont arról szól, hogy akkor hogyan tovább…
A Kedves John! (Filmbox Prémium, 21.00) című romantikus és háborús drámában a rendes, becsületes katonafiú (Channing Tatum) érkezik haza szabadságra a vidéken egyedül éldegélő öregapjához, a szomszédban azonban éppen ott vakációzik a gyönyörű, táguló pupilláit szempillaerdőbe rejtő diáklány (Amanda Seyfried)… Naná, hogy egymásba szeretnek, ami önmagában nem lenne baj, csupán az a bökkenő, hogy éppen háború van! A filmet rendezte Lasse Hallström, aki ebben a műfajban ritkán ismer mértéket.
Borzongató világ nyílik meg a Más világ (Paramount Channel, 21.00) című romantikus thrillerben, Alejandro Amenábar alkotásában. A történet színhelye egy magányos, ódon kastély, melyben egy magányos háborús özvegy (Nicole Kidman) éli életét két (fényérzékenységben szenvedő) gyermekével és szolgálóival, szigorú napirend szerint. Életük -a gyermekek furcsa betegsége miatt- teljes félhomályban zajlik, ami önmagában is elég félelmetes, de ha hozzávesszük az öreg ház természetes zörejeit is, akkor már teljes a hatás. A történet érdekes fordulatokon keresztül halad a meglepő, de abszolút logikus végkifejlet felé – pontosan bemutatva a háború hátországában maradókban, az özvegyekben és árvákban megélt gyötrő lelki mechanizmusokat is.
Thomas Vinterbergtől, a keményen provokatív Születésnap, az igen nehéz kérdéseket feszegető Submarino vagy A vadászat rendezőjétől, a nagyhatású Dogma-mozgalom egyik keresztapjától ez a Távol a világ zajától (SuperTV2, 23.10) című Thomas Hardy-adaptáció egyértelmű csalódás, még akkor is, ha a kitűnő dán filmesnek nem ez az első (félresikerült) próbálkozása a romantikával. Önmagában, persze, nem rossz ez a film, csak nem mindegy, hogy milyen kontextusban nézzük, ugyebár. Még akár dicsérni is lehetne azért, hogy milyen slankra lett húzva Hardy, a maga nemében kitűnő, ám minden bizonnyal igen bőbeszédű szövege… (Bővebben)
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: