Gavin O’Connor az általam a maga nemében közel remekműnek “bélyegzett” Warrior után újra a farkaskölykökként együtt nevelkedő fivérpár témájához nyúlt, azonban ez alkalommal csipetnyi, azaz inkább maroknyi autizmussal, mint rendkívüli képességeket előhozó furcsasággal színezve a történetet. A könyvelő (Cinemax, 20.00) címszereplő (Ben Affleck – a képen Anna Kendrickkel) bűnszervezetek, terrorhálózatok, simlis megacégek könyvelője, aki segít az illegális pénzt legálissá változtatni. Ebben zseni a fickó, aki azonban ezt a képességét betegségének köszönheti, ami azonban az élet minden más területén inkább csak gátolja. O’Connor azonban ahelyett, hogy afféle Esőember-szerű könnyes melodrámát csinált volna, inkább egy kemény akciófilmmel rukkolt elő – 2016-ban az egyik legjobbal. Mainstream zsánermozi ez is, mint pl. a Warrior is volt, azonban cselekményvezetésében, dramaturgiájában olyan erényeket csillant meg, melyek bőven a műfaj legfelsőbb köreibe helyezik a filmet. Keretekben, mondhatni “szorítóban” dolgozik, szabályokban gondolkozik és esze ágában sincs áthágni azokat, mégis kreatív és szórakoztató. Bírtam.
Ha ma melegünk van/volt, a Holnapután (SuperTV2, 21.00) hideg lesz. NAGYON hideg.
Úgy sejtem, A hódkóros (Filmbox Prémium, 21.00) című dráma (és nem mesefilm, nem komédia!) láttán egyesek tán meg fognak ütközni, hiszen a hajdani nőverő, masszív hímsoviniszta-masiniszta, a részegen randalírozó, a vérnősző zsidófaló, a feszes seggű szexidol és pisztolyhős Mel Gibson ezúttal egy kifejezetten emberi figurát alakít, akinek gondjai vannak az élettel és önmagával. Méghozzá igen komoly gondjai vannak. A történetbeli menő játékgyáros mély depressziójában egy furcsa terápiát talál ki saját maga meggyógyítására. Attól azonban, hogy valaki menő játékgyáros, még nem biztos, hogy remek pszichiáter/pszichológus is, így az önterápia hamarosan nem várt “sikert” -egy újabb, ám teljesen más természetű- mentális defektust okoz. Az igen bizarr, zavarba ejtő vezérmotívumot görgető, furcsa, de mégis figyelemre méltó film másik főszereplője, a gyáros aggódó feleségét játszó Jodie Foster egyben a film rendezője is. (Bővebben)
Az 1995-ben készült, de azért még bőven fogyasztható Holtidő (Paramount Channel, 21.00) című thrillert rendezőjének (John Badham) tapasztalata, valamint két főszereplőjének (Johnny Depp és Christopher Walken) teljesítménye emeli ki az átlagból. A feszült cselekményű, izgalmas film egy lehetetlen helyzetbe került szürke kis könyvelőről szól, akinek unalmas élete egy pillanat alatt vesz teljes fordulatot. Depp itt még azt játssza, hogy színész.
Woody Allen ma este valójában Django Reinhardtról mesél, aki a világ legjobb gitárosa volt; legalábbis őt halljuk a film nagy részében, melynek címe viszont A világ második legjobb gitárosa (Duna, 21.00). Persze, nem konkrétan a legendás roma zenész életéről szól a film, hanem Django muzsikájának elementáris hatásáról, Woody egyik kedvenc műfajában, ál-dokumentumfilmben. Emmet Ray (Sean Penn) kitalált figura, aki magát a címbeli státuszban emlegeti, akinek kalandos, bohém, felelőtlen és titokzatos életét kutatják neves jazztörténészek, valamint maga a történet írója-rendezője, Woody Allen. Mi ez a megmagyarázhatatlan ritmus, ez a lüktetés, ami foglyul ejt és nem ereszt? Mik ezek a delejes hatású harmóniák? Ezt kutatja a film a Woody Allen-filmekben megszokott parádés szereposztásban, ami elsősorban azokhoz szól, akik érzik ezt az érzést.
A zajos balkáni hacacáréiról, ritkás fogú, ám fukszokkal bőven dekorált cigányokról, és az ő umca-umca zenéjükről sokat mesélő Emir Kusturica egy korai filmjében A papa szolgálati útra ment (m5, 22.10), vagyis Tito börtönében csücsül, mert a volt szeretője feljelentette, aztán bőrkabátosok, fekete autó, ahogyan azt mi is tudjuk jól. Remek film, mintegy bizonyságul arra, hogy még a laza “jugó” diktatúra is csak diktatúra volt, annak minden rohadtságával.
Egy nagy irodalmi klasszikus szerintem igen korrekt filmadaptációjával is beleúszhatunk az éjszakába: Puskin Anyeginjét (m3, 22.15) ezúttal a kiterjedt Fiennes-család varázsolta filmvászonra. (Bővebben)
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: