Johnny Depp egyszerre utánozza Chaplint és Buster Keatont a Benny és Joon (Film Mánia, 18.50) című, amúgy igen bájos romantikus komédiában, ami így, önmagában, egyrészt fából vaskarika-gyártás, másrészt viszont mégis elbűvöli vele az egyik címszereplőt (Mary Stuart Masterson), a másik (Aidan Quinn) legnagyobb felháborodására.
Egyik első jelentkezése a Hollywoodban mára megkerülhetetlenné avanzsált Coen-tesóknak, Joelnek és Ethannak az 1987-es Arizonai ördögfióka (RTL Spike, 20.00) című krimikomédia. A sztori azonban már tipikus coeni: egy kiöregedett piti bűnöző (Nicolas Cage) és egy magányos rendőrnő (Holly Hunter) egymásba szeretnek, ám nem lehet gyerekük. Így rabolnak maguknak egyet (lásd a képen), egy dúsgazdag bútorgyáros ötösikrei közül, hátha nem veszi észre senki az egyik poronty hiányát… A groteszk történet természetesen már ittt is felvonultatja az összes, későbbi Coen-sikerre jellemző dramaturgiai arzenált. E -mindezek ellenére is- kedves film mellékszerepeiben pedig már láthatjuk John Goodmant, és Frances Mcdormandet is.
Grimm testvérek jól ismert Piroska és a farkas című meséjének és a Farkasember kultúrkörökön át ívelő legendájának furcsa szintézise A lány és a farkas (RTL II, 20.00) című tinihorror, mely azért így, ebben a konstellációban, inkább az Alkonyat-sorozat kedvelőinek nyújt nedves és borzongató élményeket ma estére. Gótikusan sötét romantika, bombasztikusan látványos vizualitással. Amanda Seyfried a címszerepben, Gary Oldman fenyegető árnya pedig a háttérben.
A félelem órái (Film Mánia, 21.00) című 1990-ben készült thriller elsősorban a benne szereplők, valamint rendezője miatt lehet érdekes. Michael Cimino A szarvasvadásszal olyat tett le az asztalra, hogy már csak annak jogán is muszáj megemlíteni minden munkáját, így ezt a filmet is. Az ekkoriban még viszonylag sima képű Mickey Rourke játssza azt a veszélyes bűnözőt, aki a börtönből megszökve egy család otthonában keres búvóhelyet üldözői elől, ahol azonban a családfő (Sir Anthony Hopkins) igen határozottan áll ki a vendéglátás hagyományos formulái mellett.
A filmrendezéssel is próbálkozó Robert De Niro második rendezése a CIA megalakulásáról szól, így elsősorban a politikatörténet iránt érdeklődőknek ajánlott Az ügynökség (Duna, 21.30). Nem igazán jó, kissé komótos ritmusú, ám mégis kifejezetten érdekes film ez, igen erős szereposztással (Robert De Niro mellett Angelina Jolie, Joe Pesci, John Turturro, Alec Baldwin, William Hurt és Matt Damon játsszák a főbb szerepeket).
A Coen-tesók ma esti másik moziját, a remekbe szabott, groteszk és morbid Fargót (RTL Spike, 22.00) már sokszor láthattuk, de ha csak egyszer láttuk, Frances McDormand vagy William H. Macy arcait akkor sem felejtjük el – és nem véletlenül nézzük meg újra. (Bővebben)
A Kiképzőtábor (RTL Klub, 23.15) viszont az akciófilm-specialista John McTiernan tegnapelőtti alkotása, melynek főszereplője Samuel L. Jackson, aki ezúttal egy keménykezű kiképzőt alakít, akinek táborában egy hurrikán után négy kopaszt holtan találnak, ám a brutális trénernek is nyoma vész. Egy hajdani tanítványa (John Travolta) kezd nyomozni az egyre szövevényesebb ügyben… Örülünk, Vincent?
A spagetti-western rajongók sok milliós táborának ajándék mára A Jó, a Rossz és a Csúf (TV2, 23.30). Sergio Leone műfaji klasszikusa büszkélkedik a filmtörténelem egyik legszebb hármas pisztolypárbajával, ehhez azonban végig kell nézni a bő két és félórás filmet (+reklámok), hiszen az csak a legvégén zajlik majd le. A film másik rendkívül érdekes része viszont rögtön az elején van, amikor egy legalább 20 perces némajátékban megismerjük a történet címszereplőit… E két pont között pedig ott van maga a film, mint olyan. (Érdekes lehet, hogy a spagetti-western kifejezés valójában gúnyos cikizés, amit a klasszikus amerikai western kedvelői-művelői akasztották rá a hatvanas években megjelenő olasz gyártású westernekre, utalva azok származására, de hosszára is… Azonban mint ahogy az olasz konyha is sokunknál magasan veri az amerikai kulináriát, a spagetti-westernek is népszerűbbek ma már a hagyományos, amerikai westerneknél: ha megkérdezünk valakit, 10-ből 9-en biztosan a Volt egyszer egy vadnyugatot, vagy éppen ezt A Jó, a Rossz és a Csúfot mondják kedvenc westernüknek, nem pedig a Délidőt, a Hét mesterlövészt, és a többi -amúgy szintén kitűnő- klasszikus filmeket…)
🙂
Köszönöm a filmek nagy részét amit eddig küldtetek.