Ma este például kétszer is megnézhetjük Sandra Bullockot az Oscar-díj közelében. A szív bajnokaiban (Cool, 20.30) nyújtott teljesítményéért meg is kapta a szobrot. Ez a valós és valóban hatásos történet egy hatalmas termetű, de kissé lomha (ész)járású, déli srácról (Quinton Aaron – a képen Sandrával) és az ő hi-he-tet-len futball-karrierjéről szól, amit a Sandra által alakított családanya egyenget. (Bővebben)
A Gravitációért (Cool, 23.00) viszont Sandra csak egy jelölést gyűjtött be, ami azért számít a “pedigrében”, főleg, hogy eközben Alfonso Cuarón -a film rendezője- 7 szobrot be is kaszált 2014-ben ezzel a rendkívül látványos mozival, ami azonban nem tudom, mennyire fog működni a tévék képernyőin. A film látványvilága, amivel a Föld körüli végtelen teret megjeleníti, tényleg csak a hatalmas mozivásznakon működik igazán. (HD-ben elmegy.) A film többi része viszont engem már a moziban sem nyűgözött le… (Bővebben)
A Hat nap, hét éjszaka (Prime, 21.00) című habkönnyű, maxicuki semmiségben viszont nem merülünk mélyre, még ha a történet nem is akárhol játszódik, hanem egy déltengeri szigeten, ahol az élet -állítólag- valóban szép. Harrison Ford, a hiperlaza bérpilóta kényszerleszáll ebben a paradicsomban, Anne Heche társaságában, aki felbérelte őt s gépét, és kezdetben ezért nagyon mérges… Kaland! Romantika! Fehér homok! Pálmafák!
Woody Allen sötét, ködös londoni korszakának remek, szórakoztató és elbűvölő Match Point-jában (Filmcafe, 21.00) jó pasik (Jonathan Rhys-Meyers) lesznek szerelmesek jó csajokba (Scarlett Johansson), azonban és természetesen, baromira nem megy semmi sem flottul…
Ma már nem igazán lenne meghökkentő, hogy az 1984-ben készült Vörös hajnalban (Film Mánia, 21.00) a vörösök, tehát az észak-koreaiak (ráadásul, masszív ruszki segédlettel) foglalják el Amerikát. A történet szerint 2012-t írunk ekkor (tehát akkor már ezt megúsztuk). Semmi cicó, semmi terrorizmus, semmi bűbáj, egyszerűen arról van szó, hogy az elvtársaknak elegük lett az amerikai életérzés világuralmi hegemóniájából és annektálták USA-t. 🙂 Természetesen, aztán ez is csak egy világmegmentős hollywoodi film (világ=Amerika) lesz, egy naiv hősi eposz, mely a továbbiakban az ezen a téren már megszokott klisékkel és fordulatokkal pörög. Egyszerű a film, mint a szög – de ha nem amerikaiakról, hanem az igazi, ’56-os pesti srácokról szólna a történet, akkor most nálunk mindenki sírna. Igazságtalan a világ.
Az Apropó szerelemben (Duna, 21.10) két középkorú embert látunk (Juliette Binocheés Clive Owen), akik valaha tehetséges művésznek számítottak. Mára azonban különböző okokból kényszerpályákon mozognak, ugyanabban az iskolában tanítanak. Segíthetnék is egymást, megértő társai is lehetnének a másiknak, ehelyett rivalizálásuk lassan valós háborúba fullad. Mivel azonban romantikus komédiáról van szó, a háború kimenetele is borítékolható.
Később tehetünk egy újabb kanyart A nyolcadik utas: a Halállal (SuperTV2, 22.00), amit az én korosztályom még moziban látott először, amikor még szó sem volt Alien-sorozatról. Hogy milyen hatással bírt a film az akkor már picit repedező szocialista közerkölcsre, arra bizonyíték, hogy a bemutatót követően Nyolcadik utas a benzinkutascímmel már énekelte is a slágert a nem feltétlenül méltán elfeledett Sikátor zenekar. Így születik a kultusz: ha valami bejön, rögtön jön is kifele. Nem mondom viszont, hogy annyiszor néztük meg, ahányszor adták (az a Star Wars volt), mert elsőre is sokk volt Ridley Scott filmje. Számomra azonban azóta is ez a film a Numero Uno, ha scifi-horrorról van szó.
A mai, késő esti Szemekbe zárt titkok (TV2, 23.30) nem az igazi argentin, hanem csak annak hollywoodi másolata lesz.
A London Boulevard (Filmcafe, 23.30) című krimi írója, rendezője, William Monahan eléggé otthon van a bűn témájában, s már készített is néhány egész jó filmet belőle. Igen sok jó név (például Keira Kinghtley, Colin Farrell vagy Ben Chaplin) játssza el a börtönből frissen szabadult Mitchell (Farrell) történetét, aki szeretne beilleszkedni a társadalomba, azonban régi élete, bűn- és tettestársai ezt másként gondolják…
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: