Első ajánlatként az ifjú Woody Allent láthatjuk színészként az 1965-ben bemutatott Mi újság, cicamica? (Film Mánia, 19.00) kezdetű klasszikus bugyutaságban. Ő játssza a történetben Victor Skakapopulis elementáris figuráját, amellett, hogy “civilben” a forgatókönyvet is jegyzi. A filmet a magyar származású Badal János fényképezte, további szerepekben Romy Schneidert, Ursula Andresst, Peter O’Toole-t, Peter Sellerst láthatjuk, miközben a világslágerré vált kísérőzenét Burt Bacharach szerezte. (A képen Peter O’Toole és Ursula Andress)
Mivel van már űrkutatási kormánybiztosunk is, ráadásul majdnem ingyen, csupán milliós havi fizetésért, megnézhetjük Jodie Fostert is a Kapcsolat (RTL II, 20.00) című, amúgy igen remek történetben. Jodie ugyanis egy rádiócsillagászt alakít, aki óriási rádióteleszkópjain keresztül fürkészi a világűrt, esetleges Földön kívüli intelligenciáktól érkező rádiójelek után kutatva. A Robert Zemeckis által rendezett film azzal a feltételezett esettel játszik el, hogy mi van, ha ezek a jelek megérkeznek? Felismerjük-e őket egyáltalán, s ha ezek a jelek tényleg azok, aminek hisszük őket, akkor képesek leszünk-e egyáltalán felvenni a kapcsolatot az idegenekkel, s ha igen, az milyen hatással lesz az emberiségre? A film műfajilag természetesen sci-fi, de annak a filozofikus, ám izgalmas cselekménnyel is bíró válfajából, a végén nem kevés érzelmi ki- és lecsapódással.
Kevin Smith-el is tölthetjük az estét (ha be merjük vállalni). Shop-stop (Comedy Central, 20.00) című mozija például egy alapvető X-generációs embléma, a “független film”-ként ismert zsáner egyik jellemző alapvetése (nekem is nagy kedvencem), emellett kitűnő példa arra, hogyan kell, hogyan lehet néhány dollárból kultuszt, illetve életművet építeni. A tényleg minimalista történet egy videotékában zajlik túlnyomórészben, az unatkozó tulaj és néhány zsibbadt törzsvendég részvételével, fekete-fehérben. Smith-ék a filmet a valóságban is működő videotékában forgatták le, valóban fillérekből, a rendes nyitvatartási időn túl. Utána sincs kegyelem, ugyanis Jay és Néma Bob visszavág (Comedy Central, 22.00). Erről bővebben itt.
A pókert én egy meglehetősen buta mulatságnak tartom, persze, mint filmtéma, például a Maverickben (RTL+, 20.55), még lehet igen szórakoztató is. Még akkor is, ha nem éppen a humoráról ismert Mel Gibson akar szórakoztatni benne, a séróból szintén nem igazán viccesnek tűnő Jodie Foster társaságában. Ez a film alapvetően egy western-vígjáték, kártya- és párnacsatával dúsítva, ma azonban inkább a film operatőrjére, Zsigmond Vilmosra emlékezzünk, aki bár itt sem hibázott, azért operatőri szempontból ennél akad jó néhány sokkal fontosabb és emlékezetesebb filmje is.
Az Éjjeli féreg (Filmcafe, 21.00) sem piskóta. Az utóbbi évek egyik legjobb, legfrissebb thrillerében Jake Gyllenhaal ámokfutását élvezhetjük. Az izgalmas történet egy olyan híradó-operatőrről szól, aki tényleg mindent megtesz annak érdekében, hogy minden reggel használható anyagot tegyen le szerkesztője asztalára… (Bővebben)
Lesznek Családi üzelmek (Cool, 21.00) is. A többszörös szereptévesztésekkel operáló, igen rázós, de azért éppen eléggé szórakoztató történet egy kamucsalád körül zajlik, szolidan elrajzolt karakterekkel. Jason Sudeikis és Jennifer Aniston, a két hajdani sorozatsztár simán elviszik a balhét a hátukon, ráadásul még saját, hajdani karakterüket is megmosolyogják.
Meryl Streep egyik Oscar-jelölése volt a rengetegből a Silkwood (Duna, 21.25) című, 1983-as film címszerepe. Meryl ezúttal egy tragikus sorsú munkásnőt alakít ebben a valóságos eseményeken alapuló filmdrámában, aki elkeseredett küzdelmet vív az érzéketlen, felelőtlen, csakis a saját hasznukat néző menedzsmenttel annak érdekében, hogy azok az életveszélyes, sugárzó anyagokkal dolgozó munkások munkavégzéséhez biztosítsák a megfelelő, biztonságos körülményeket.
Később azonban megint Jennifer Aniston jön, aki ezúttal Clive Owennel szűri össze a levet, holott mindkettejüknek biztos és takaros családi háttér duruzsol a háttérben. De azok a hűvös, huzatos metróperonok, minden áldott kora reggel… Brrr. A Kisiklottak (Cool, 23.10) azonban nem a sejthető romantikus vizek felé, hanem épp az ellenkező irányba evez tovább. A borzongató reggeleket felmelengető, édes együttlétek lassan vérfagyasztó rémálomba fordulnak, amihez sok köze lesz az időközben felbukkanó Vincent Casselnek is… Mikael Hafström filmje feszült, izgalmas drámai thriller lesz.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: