Sajnos, szegény Sean Penn nem igazán tudott mit kezdeni Friedrich Dürrenmatt egyik zseniális kisregényével (Az Ígéret). Bármennyire is próbálta azt amerikanizálni, aktualizálni, hiába zsúfolta tele a filmjét Jack Nicholsonnal (a képen) súlyosbított kiváló szereplőgárdával, és bármennyire egészen jó és teljesen formabontó krimi onnan nézve Az ígéret megszállottja (Paramount Channel, 21.00), amiben tulajdonképpen minden benne van – csak éppen a lényeg nem jön le belőle. Az a lényeg, amit Dürrenmatt a forgatókönyv alapjául szolgáló regénybe beleírt. Viszont ha nem olvastuk a kisregényt, akkor egy egész jó filmet fogunk látni. (Bővebben)
Spiró György Major Tamás megrendelésére írta meg saját, Az Ikszek című regényének kvázi folyományaként ezt Az imposztor című drámát, mely kimondva-kimondatlanul Majorról szól. Természetesen képletesen. A XIX. század második felében játszódik a történet az oroszok által megszállt Lengyelországban, pontosabban az odacsatolt litván városban, Vilniusban. A helyi színház vendégszereplésre hívja a már idős, pályája végén járó nagy lengyel színészt, színházteremtőt, aki azonban fáradtan, kiégetten, kedvetlenül, csupán a majdani gázsit szeme előtt tartva érkezik meg az utolsó pillanatban a Tartuffe címszerepére. A kis vidéki társulat rajongással fogadja a “nagy művészt”, aki a próbák folyamán, saját meglepetésére is, újra formába lendül, s kerüljön útjába bármilyen akadály, újraéli egész pályáját. Major utolsó színházi szereplése volt volt ez a Zsámbéki Gábor rendezte előadás, melynek első bemutatója 1983. október 28-án volt a Katonában. Szikszai Rémusz néhány éve egy vidéki magyar városban, Tatabányán rendezte meg Az imposztort (m5, 21.55), címszerepben Fodor Tamással. Ez sem lett rossz előadás…