Mit nézzünk ma a tévében?

Péntek, december 14.

A második világháborúban zajlott A neretvai csata (Film Mánia, 18.00), a csodás, vadregényes boszniai hegyek között, ahol a jugoszláv partizánok vívták hősi csatájukat a túlerőben lévő német náci-olasz fasiszta egyesített haderő ellenében. A klasszikus mértékű, de viszonylag realista felfogású háborús jugoszláv filmeposz (közel három órában!) komoly nyugati segítséggel készült, olyan színészikonokkal a különböző szerepekben, mint Orson Welles vagy Yul Brynner, a főszerepben viszont Ljubisa Samardzicot, vagyis Surdát láthatjuk: ő Novák, a partizán.

 

 

Később aztán a L’ecsó (Paramount Channel, 21.00) című animációs film nagyjából ugyanannyit mond el a kulinária és gasztronómia lényegéről, mint amennyit Fördős Zé vagy az éppen beosztott, ninjagurunak öltözött sztárséf adott elő nemrégiben a hihhettettlen fődíjért ujjukat szeletelő, rebbenő szemű szerencsétleneknek, a most paralel futó tévé-főzőshowban. Ha nem többet.

Rendszerint a senki által nem nézett szilveszteri műsorban szokott feltűnni az angol abszurd humor mára már legendássá vált “nagyköveteinek”, a Monty Python csoportnak programadó alapfilmjeként is definiálható Gyalog galopp (AMC, 21.00), amit bár a célközönség már betéve fúj kívülről, mégis simán megnézi akárhányszor. Ni. (Jelenet a képen)

Nézhetjük viszont Kate Winsletet is újra a Bernard Schlink regényéből készült A felolvasóban (Duna, 21.55). Komoly darab a film, sokszor láthattuk már, olvashattuk is; remélem más is, viszont érdemes lehet repetázni is belőle. Kate például nem véletlenül kapta meg az itt nyújtott alakítására az Oscart, a BAFTÁt, az Európa Filmakadémia-díjat, valamint a Golden Globe legjobb női mellékszereplőért járó fityfenéjét. (Bővebben)

A lány a vonaton (TV2, 23.15) kapcsán lehetne írni a történet karaktereiről, hogy ki miben hibázott és mikor, hogy miért futott élete zsákutcába, de a képernyőn és az életben a társas kapcsolatok, az ember mentális léte sebezhető és akarva-akaratlanul tönkre is tehető. Néhány önkéntelen gesztus és oda nem figyelés, a másik kisajátítása olyan éles törést okozhat, hogy bárki élete darabokra hullhat. Talán szimbolikus jelentőségű, amikor az egyik jelenetben Emily Blunt dühében a tükörre sújt a férjével kialakuló konfliktusban. A megromlott viszonyok, a szexuális függőség, a szabad akarat korlátozása, a régi asszonyon vett sérelem megbosszulása, mint kavargó sötét és félelmetes démon üli meg a filmet. (Bővebben)

Éjszakára feltűnik még maga, Lee van Cleef is, ezúttal azonban nem “a Rosszként”, hanem az Apacs kapitány (Film Mánia, 23.35) címszerepében. Western lesz ez is, némi kriminális felhanggal.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!