Mit nézzünk ma a tévében?

Hétfő, december 31. Szilveszter napja

Mondják, régen minden jobb volt. Hát nem. Ha bele-belenézegetünk azokba a régi szilveszteri műsorokba, amiket már annak idején is annyira utáltunk, akkor láthatjuk, hogy nincs új a nap alatt. Szilveszterkor soha sincs jó műsor a tévében. (Már kérdés, hogy máskor sem, mert ez, így, ebben a formában baromság.) Na ja, a Hofi. Azt vártuk mindig. Ő már nincs, de van Bödőcs, akinek frenetikus londoni estjét két részben láthatjuk ma este (Comedy Central, 20.00, 21.00). Persze, a Hofi -rendszerint- mindig friss volt. Bödőcs is az, még ha ez a műsor 2016-ban is lett rögzítve – nem rajta múlik, hogy azóta nem változott semmi.

 

 

Persze, nézhetünk hülye filmeket is. A Paramount Channel-en Csupasz pisztoly-darálás megy (21.00, 22.50 és 00.40), az RTL Klub viszont Terence Hillel és Bud Spencerrel jön dühbe, egyből kétszer (18.45 és 20.45), s ezután éjfélig a Red (22.55) című, igen szórakoztató akció-vígjátékkal múlathatjuk el az időt.

Az anyám! (Cinemax, 20.00) című mozi lehetne egy érdekes opció mára, sajnos azonban ez a film egy giccs. De nem a viccesen gagyi szórakoztató fajtából, hanem az idegesítőből. Darren Aronofsky, úgy tűnik, végleg elvetette a sulykot. Pénze -egyelőre- van hozzá, úgyhogy jaj nekünk. Itt tulajdonképen az anyaság, a babavárás, valamint egy híres, ám hírnevének megfelelni már egyre nehezebben tudó, középkorú férfi és egy fiatal, törékeny (lelkű) szerelmes nő párkapcsolati tortúrája lenne elmesélve, egy meglehetősen horrorisztikus pszichózison keresztül, amit a nő nézőpontjából látunk. Ebben, így önmagában még nem lenne semmi kivetnivaló. Viszont Aronofsky itt sem tudta igazán eldönteni, hogy mit is akar tulajdonképpen: néha azt hittem, hogy valami túl színes, túl csicsa Bergman-Buñuel ihletű lélektani drámát nézek, néha meg azt, hogy egy elég katyvasz cselekménnyel bíró szoft-horrort. De sem egyik nem lett, sem másik, hanem – a végkifejlet alapján- valami derült égből villámként lecsapó szeretethimnusz, rettenetes ízléssel megvalósítva. Az egész filmre jellemző a rossz ízlés. Szépelgő, nagyon fennköltnek látszani akaró, visszafogottságot nem ismerő, kifejező eszközeit rosszul megválasztó, tehetségtelen rendező brutálisan hatásvadász művének mondanám, ha nem lenne Aronofsky valahol mégis tehetséges. De ha így folytatja, az is marad, de jó és jelentős soha nem lesz. Ziccer a címe és én is nehezen tudom visszafogni magam, hogy ne húzzam be, mert nagyon megérdemelné. Jennifer Lawrence és Javier Bardem helyett csakis Michelle Pfeiffer és Ed Harris miatt lehet érdemes megnézni – de akkor sem ma.

Egy erős és érdekes személyiségű nő a főszereplője A grófnő (Film Mánia, 21.00) című 2009-es alkotásnak, amit teljes biztonsággal mondhatunk szerzői filmnek is, ugyanis Julie Delpy nem csak megrendezte, de meg is írta eme Báthory Erzsébet ellentmondásos alakját megelevenítő történelmi életrajzot, sőt zenét is szerzett hozzá és a címszerepet is eljátszotta. A filmet nem láttam még, ezért én is kíváncsian várom, hogy a színészként amúgy tehetséges és elbűvölő Julie mit tud kezdeni ezzel a hatalmas feladattal, valamint hogy a véres legendákkal övezett magyar grófnőt, avagy egy lágyabb, érzelmesebb, romantikusabb hölgyet fogunk látni olvasatában. (Állítólag az utóbbit…)

A háborús filmek kedvelői A Sólyom végveszélyben (Sony Movie Channel, 21.00) című monstre opusszal várhatják meg az éjfélt. Ridley Scott maratoni háborús drámája (kb. 144 perc a hossza) egy valóságban megtörtént kommandós rajtaütés drámai pillanatokban bővelkedő, érzékletes filmes feldolgozása, értelemszerűen súlyos hollywoodi hangsúlyokkal (2 Oscar+2 Oscar-jelölés).

Az igazi buli azonban Alkonyattól pirkadatig (Cinemax, 22.00) tart, például Robert Rodriguez ellenállhatatlanul nevetséges, vámpírzombi-kaszabolós bad tripjében, sokadszorra is akár.

Boldog új évet!

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!