Байконур, Байконур, у нас есть проблема – mondhatnám Ron Howard és Tom Hanks kitűnő Apollo-13 című filmjének analógiájára, ugyanis a Szaljut-7 (Cinemax, 20.00) című orosz film tökéletes reprodukciója annak, csak éppen minden orosz benne. Kivéve talán azt, hogy ez is egy tökéletes hollywoodi szuperprodukció lenne, ha ott készült volna. Ugyanaz az igényes látványvilág, ugyanaz a szemérmetlenül heroikus és hatásvadász -ám remekül működő- dramaturgia, ugyanaz a karakterépítés. Hibátlan film, bár az erényeit akár hibaként is felróhatnám… A Szaljut-7 nevű űrállomás Klim Shipeno által valóban igényesen, szórakoztatóan és izgalmasan elmesélt, hihetetlen története azonban az említett profizmus mellett birtokolja azt a pici pluszt is, amit csak az oroszok tudnak, ha magukról, oroszokról kell mesélniük. Hogy aztán a valóságban mi és hogyan történt, az egy másik ügy és annak feltárása nem ennek a filmnek a feladata.
Menekülhetünk viszont a Pánikszobába (Sony Movie Channel, 21.00) is – újra. David Fincher mesteri thrillerjének “címszereplője” a gazdagok villáiban kiépített legbelső, hermetikusan elzárt biztonsági rész. Jodie Foster (a gazdag anyuka) zárja be magát ide klausztrofóbiás és
cukorbeteg gyermekével együtt, miközben a csúnya, gonosz Forest Whitaker (mint betörő) odakintről paráztatja őket, méghozzá izomból. (Bővebben)
Picit később pedig az irodákban munkaidejüket töltő dolgozók röhöghetnek egy jót saját magukon (valamint álmodozhatnak egy igazságos, szebb világról), hiszen a Hivatali patkányok (Paramount Channel, 21.00) című szatírában az történik, ami a valóságban soha, csakis az íróasztal felett görnyedő fejekben – minden egyes, gyötrelmes lassúsággal eltelt munkanapon (lásd a képen).
A Fekete Péter (Duna, 22.30) Milos Forman első filmje. A klasszikus mozi a “hétköznapok világában értetlenül vergődő” fiatalemberről szól, akit a ” kamaszkor szexuális zűrzavara, a mindenáron elvesztésre szánt szüzesség és a szerelem tiszta illúziói, a társadalom morális, csak nehezen teljesíthető követelményei, s az ezekkel szemben álló tapasztalatok kevernek könnyed válságba”. Mindezek ellenére a Fekete Péter kötelező alapfilm, a cseh új hullámként ismert filmtörténelmi jelentőségű irányzat egyik alapköve.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: