Richard Wagner klasszikus operájából is (talán) ismert ógermán saga meglehetősen tisztességes feldolgozása a mozikban nagyot hasaló, ám később, egyéb forgalmazási formákban mégis szép eredményeket elérő Trisztán és Izolda (Filmcafe, 21.00), szolid porfellegekkel, köddel és visszafogott csinnadrattával. Egy korrekt, romantikus kalandtörténet, James Francóval és Sophia Mylesszel a címszerepekben (és a képen). Ennyi: se több, de nem is kevesebb… (Bővebben)
A Julie kisasszony (Duna, 21.55) viszont az elsősorban színésznőként világhírű svéd Liv Ullmann rendezése. Ő írta is (August Strindberg nyomán) a történetet, melyben egy grófkisasszony (Jessica Chastain) kezd ki apja inasával (Colin Farrell). Fojtott légkörű kamaradrámára van kilátás, mindössze három szereplővel – valamiért azonban feltűnően alacsony a film tetszési indexe. Könnyednek épp én sem mondanám e filmet…
Egyesek egy igazi régimódi, szép, tiszta vonalú, érzelmes szerelmes filmként üdvözlik a 2016-ban három Oscar-díjra jelölt Brooklyn (TV2, 22.50) című mozit, míg mások egy erősen túlértékelt, üres, sekélyes, giccses melodrámát látnak benne. Természetesen mindenki téved egy picit, bár ugyanennyire mindenkinek igaza is van. A tavalyi Oscar-jelölések mindenképpen megérdemeltek, sőt, én adtam is volna ennek a filmnek, de egyet biztosan (Saoirse Rohannak a főszerepért). Miközben ez valóban egy igen tiszta vonalú, érzelmes szerelmes film, azért a mélyben ennél sokkal mélyebb és összetettebb gondolatok is kibomlanak, és aki csak az idillikus románcot látja, az éppen a közmondásos erdőt nem látja attól a bizonyos fától. (Bővebben)
A jobbára kreatív horrorokra specializálódott spanyol Jaume Balaquero igen komoly sikereket aratott, mondhatni, alműfajt teremtő [Rec] (AMC, 22.55) című filmjében Amíg Önök alszanak címmel készít dokumentumfilmet egy spanyol tévé stábja, éppen a tűzoltókról. Az éjszakai szolgálat első bevetése egy házba szólít, ahol kezdetben úgy tűnik, mindössze egy ajtót kell kinyitni. Mosolygós felkonf, mosolygós tűzoltók, mosolygós lakók. Az ajtó mögött azonban szörnyű dolgok bújnak meg, de a kamera már forog… (Bővebben)
A bizarr szépségű Isabelle Adjani, a kilencvenes évek szexikonja, Sharon Stone és a mackós termetű olasz-amerikaiak egyik állandó megszemélyesítőjeként ismert Chazz Palminteri játssza Az ördög háromszöge (Filmcafe, 23.25) című thriller főszerepeit. A szerelmi háromszög-történet valójában egyik kedvenc filmemnek, Henri-Georges Clouzot1955-ös Ördöngösök című hideglelésének negyven évvel későbbi, amerikai remake-je – úgy emlékszem, annak idején nagyon utáltam. De hát ki szereti, amikor másolgatják kedvenceit? Clouzot amúgy egy elég méltatlanul elfeledett zsenije a krimi/thriller műfajának, nem véletlenül tartotta fontosnak Tarantino is, hogy az ő egyik filmjét vetítse az a mozi a Becstelen Brygantikban, amelyikben később a végkifejlet is lezajlik. A mai film… Nos, a sztori durva, az biztos.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: