Ma estére elsősorban egy igen kiváló, megtekintésre feltétlenül javasolt francia bűndrámát (bűndrámát, nem pedig bűn rossz drámát!) ajánlanék: a Rozsda és csont (HBO, 20.00) egy tragikus sorsú delfinidomárlány (Marion Cotillard) és egy kőkemény utcai harcos (Matthias Schoenaerts) szerelmét meséli el. (Bővebben)
Viszonylag régen láthattuk már Denzel Washingtont, egy floridai kisváros seriffjeként, Időzavarban (RTL Spike, 21.00). Egy időben majd minden héten lement – de hátha azóta elfelejtettük… Amúgy ez egy tisztességes, becsületes, középszerű, de azért még bőven nézhető krimi. Egy brutális kettős gyilkosság felderítése közben felfejtendő szálak igen messzire vezetnek, ám -némi meglepetésre- a seriff közvetlen közelében erednek.
Steven Spielberg gyermekei, úgy tűnik, végképp felnőttek, és az unokákat nyilván elzárva tartják a nagypapitól, akinek így nincs kinek mesélnie. Holott egyértelmű, hogy Spielberg egy dolgot biztosan nagyon tud: élvezetesen, szórakoztatóan és izgalmasan mesélni. Otthoni hallgatóság híján így mostanában magának mesél, motyog, de szemlátomást saját magát is untatja. Nem tudom ugyanis mással magyarázni, hogy miért bonyolódik bele Hollywood egyik legnagyobb mesélője ilyen zsenánt projektekbe, mint ez a kötelességszerű Oscar-jelölések erdejével meghintett Lincoln (Paramount Channel, 21.00) is… Persze, lehet, hogy Spielberg ezúttal azt vette fejébe, hogy egész népét fogja tanítani, mégpedig akármilyen fokon. A nép azonban -legalábbis szerintem- így hamar elunja magát és keres magának valami régi jó Indiana Jones-os piff-puffot, és nem lesz kíváncsi erre a mérhetetlenül komótos, nagyjából-egészében tökéletesen érdektelen, kosztümös életképre, vagyis hogy Lincoln-portréra. (Bővebben)
Billy Bob Thornton érdekesnek ígérkező Cormac McCarthy-adaptációját, a Vad lovakat (Duna, 22.15) még mindig nem tudtam megnézni. Félek tőle egy picit. Túl sok a kérdőjel. Matt Damon, Penélope Cruz? A színészként olykor zseniális teljesítményre képes Billy Bob rendez? Méghozzá a poszt-apokaliptikus irodalom királyának, McCarthy-nak írásából egy cowboyos filmet, ami nem western? Talán ma meglátjuk. (Mellesleg ez az a film, amelyről az egyik kormányközeli firkász annak idején azt állította, hogy a Quimby nevű zenekar a Most múlik pontosan… c. slágeréhez ennek egyik betétdalából nyúlt le harmóniákat…)
A Kék bársony (Film Mánia, 22.50), bár David Lynch egyik legközérthetőbb filmje, mégsem mondható tömegterméknek, hiszen sajátos, rejtélyekkel teli, sejtelmes atmoszférájával, a kérdőjelek ezreivel mégis inkább intellektuális kaland, mint befakkolható thriller. Amerikai kisváros, koszlott bárok, áporodott, füstszagú, súlyos függönyök, levágott fülek, a kék hold és Angelo Badalamenti sejtelmes melódiái. Innen nőtt ki a Twin Peaks. (A képen Kyle MacLachlan és Isabella Rossellini.)
Antal Nimród második Hollywoodban készült filmjében, az igen fojtott hangulatú Elhagyott szobában (TV2, 23.00) az ismerős dramaturgiai klisé egyik variációja történik: egy fiatal pár (Kate Beckinsale és Luke Wilson) kocsija lerobban az éjszaka közepén az üres országúton és betérnek a legközelebbi, lepukkant kis motelbe… Semmi különös amúgy, ügyes, profi munka ez a mozi – viszont egy picit magyar.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: