Mit nézzünk ma a tévében?

Szombat, március 16.

Egy nagyon cuki, de egyben nagyon okos és követendő példát mutató kis film A pillangó (Duna, 20.30), mely nem keverendő össze azzal a híres, börtönszigetről menekülős történettel. Itt egy bájos kislányt felejtenek rendre elfoglalt szülei az iskola előtt, aki a szomszédban lakó magányos öregemberrel (Michel Serrault) kezd el barátkozni és együtt mennek világgá – az Alpok rengetegébe, egy ritka pillangófaj nyomában…

 

 

Később azonban jön Jennifer Aniston, aki ezúttal Clive Owennel szűri össze a levet, holott mindkettejüknek biztos és takaros családi háttér duruzsol a háttérben. De azok a hűvös, huzatos metróperonok, minden áldott kora reggel… Brrr. A Kisiklottak (Viasat6, 21.00) azonban nem az ennyiből sejthető romantikus vizek felé, hanem épp az ellenkező irányba evez tovább. A borzongató reggeleket felmelengető, édes együttlétek lassan vérfagyasztó rémálomba fordulnak, amihez sok köze lesz az időközben felbukkanó Vincent Casselnek is… Mikael Hafström filmje feszült, izgalmas drámai thriller lesz.

Gene Hackman tipikusan az a fazon, aki úgy harminc éves kora körül felvett magára egyfajta fizimiskát, és ahogy teltek, múltak az évek, rajta bizony nem fogtak azok a bizonyos vasfogak. Harminc évesen is enyhén pocakos sörissza raktárosnak látszódott, ahogyan a hetvenegyedikben -e film forgatása idején- is. Közben eljátszott egy csomó legendás szerepet: például ő volt Popeye Doyle a Francia kapcsolatban, ő játszotta Coppola Magánbeszélgetésének főszerepét, a mániákus lehallgató ügynököt, ő volt az a szadista seriff, akit annyira utált mindenki Clint Eastwood nagyszerű westernjében, a Nincs bocsánatban. Az arany markában (RTL Spike, 21.00) című kitűnő szajréfilmben ez a joviális öregúr egy szuperrablót alakít, aki nagyszámú kollégái közül tündökletes intelligenciájával, valamint hidegvérű gyilkolászási kedvével tűnik ki. (Bővebben)

Klasszikus börtönfilm viszont a Menekülők (Film Mánia, 21.00), Rupert Wyatt épp tíz éve bemutatott filmje, legalábbis a témáját tekintve. Rabok ülnek a dutyiban és meg akarnak szökni, szövetkeznek, tervet szőnek és megszöknek, ha sikerül. Az a bizonyos Knézy Jenő-i plusz a kivitelezésében, narrációjában és dramaturgiájában keresendő és található meg. Egyik sem egy ördöglakat persze, de ami van, az legalább következetesen végig van víve a filmen. Volt is és nyilván lesz is a filmtörténetben irányban és térben párhuzamos, csak időben egymásból fakadó, de egymásra végig reflektáló cselekményszálat felgöngyölítő film, mondjuk börtönfilmben ilyet még nem láttam, ez tehát egy plusz. Főleg, hogy ügyes rendezői leleménnyel a végén úgy forr össze a két szál, hogy ezzel a néző egy olyan többletinformációnak jut birtokába, ami az egész addigi tortúrát, az egész filmet más megvilágításba helyezi. (Bővebben)

A Szerencsecsillag (Viasat3, 21.00) viszont egy szép, romantikus, hogy ne mondjam, giccses mese arról, hogy ha a katona (Zac Efron) hazatér a háborúból, akkor majd megtalálja azt a szép, szőke lányt (Taylor Schilling), akiről a csatazajban álmodozott egy véletlenül talált fénykép alapján…

Két fura fazon, akik amúgy féltestvérek, azzal szórakoznak, hogy hülyére veretik magukat, de még inkább azzal, hogy ők verik hülyére azt a másikat, aki a ring túlsó sarkában áll. Mickey Ward (Mark Wahlberg) és Dicky Eklund (Christian Bale) története A harcos (Filmcafe, 21.00) című sziklakemény film, amit a profiboksz.hu, úgymond szakmailag, egyszerűen csak úgy jellemzett, mint egy “zseniális bokszfilm”. Ráadásul, ennél azért lényegesen többről is szó van ezúttal… (Bővebben)

Közismert tény, hogy a legtöbb lányos apa ártatlan, szűzies szerelemmel viseltetik kislánya iránt, a kislányok pedig rajongva imádják viszont édesapjukat. Különösen erős ez a kapcsolat, ha valamilyen szörnyűség folytán az apa egyedül kénytelen nevelni kislányát. Egy ilyen szituációt dolgoz fel az Apák és lányaik (m2, 21.05) című hollywoodi melodráma Russell Crowe és Kylie Rogers/Amanda Seyfried főszereplésével (a képen Kylie Rogers és Russell Crowe), melynek első kockáin megijedtem, de aztán azért alapvetően elmúlt a rossz érzés… (Bővebben)

George Sand és Alfred de Musset híres-hírhedt románcát dolgozza fel 132 hosszú, de rendkívül romantikus percben Az évszázad gyermekei (Duna, 22.01) című, 1999-ben készült dráma. A cigarettázó, horribile dictu nadrágot viselő, proto-feminista Sand-t a minap szülinapos, mindig kitűnő Juliette Binoche, míg a részeges, kártya-és szexfüggő Musset-t Benoît Magimel alakítja.

A Kék bársony (Film Mánia, 23.00), bár David Lynch egyik legközérthetőbb filmje, mégsem mondható tömegterméknek, hiszen sajátos, rejtélyekkel teli, sejtelmes atmoszférájával, a kérdőjelek ezreivel mégis inkább intellektuális kaland, mint befakkolható thriller. Amerikai kisváros, koszlott bárok, áporodott, füstszagú, súlyos függönyök, levágott fülek, a kék hold és Angelo Badalamenti sejtelmes melódiái. Innen nőtt ki a Twin Peaks.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!