Habkönnyű, vicces, kalandos kis litty-lötty a Bolondok aranya (RTL II, 18.50/23.00). Matthew Mconaughey és Kate Hudson azonban igen sokat dolgozhatott azért, hogy úgy nézzenek ki fürdőruciban, mint ahogyan itt, a Karib-tenger paradicsomi szigetei között, kincsvadászás közben jól kinéznek (lásd a képen).
Alex Proyas furcsa, misztikus hangulatú, markáns noir-jegyekkel operáló krimije, a Dark City (Viasat6, 21.00) ennél sokkal erősebb darab – de nem való mindenkinek. Azoknak nézzék (ha még nem látták volna), akik bírják az amolyan alternatív/virtuális/álom/izé világokkal operáló mozikat, mint a Mátrix volt, de még a Mátrix előtti időkből.
Abban viszont nincs vita, hogy az Aki legyőzte Al Caponét (RTL Spike, 21.00) remek film. Brian De Palma rendezői zsenialitását jelzi, hogy miközben a kollégái rendszerint valamiféle heroikus pózban festették tablóikat a huszadik század nagy bűnözőiről, ő azzal férkőzött be a maffiafilmek élmezőnyébe, hogy e filmjében éppen a maffia szájában van az a bizonyos szopógolyó. A jellegéből fakadóan kissé valóban propagandaízű, jó kisfiús (Kevin Costner, na ja) sztorit kitűnően ellenpontozzák az olyan parádés jelenetek, mint a szeszszállítmány lekapcsolása a kanadai határnál, vagy az obligát Eizenstein-ommázs, a Patyomkin páncélos híres lépcsőjelenetének megidézésével. Robert De Niro szerintem itt nyújtja élete alakítását (pedig azért volt néhány), egyenesen lidérces, ahogyan az alacsony, köpcös, erősen kopaszodó, szétfolyt arcú, nettó pszichopata Caponét játssza. Oscart azonban Sir Sean Connery kapott egy mellékszerepért.
A Tökéletes gyilkosság (AXN, 21.00) címében benne van a lényege. Michael Douglas ezúttal (szokás szerint) egy őszülő halántékú, gazdag playboy, elhanyagolt, ám gyönyörű és okos feleséggel (Gwyneth Paltrow), aki háttérbe szorítottságát egy idő után igencsak zokon veszi – lásd a film címét. Jó kis krimi-thriller ez (is), bár ha egyszer már láttuk, mindent láttunk belőle.
Böszörményi Géza csehes hangulatú, 1981-ben bemutatott filmjében, a Szívzűrben (m3, 21.00) egy fiatal orvos (Máté Gábor) érkezik a faluba, ahol aztán alig tud ellenállni a pletykáknak, konspirációknak, valamint szerelemre éhes, fiatal tanítónők vágyainak. A csehes hangulatot tovább erősíti Jirí Menzel, aki egy repülni vágyó galambászt alakít ebben a kedves történetben.
A bűnbak (Duna, 22.01) című filmről semmit nem tudok, azon kívül, hogy Daphne du Maurier (A Manderley ház asszonya; Madarak) regényének 2012-es, angol feldolgozása. Ennyit találtam róla a neten: “1952-ben, miközben Anglia a királynő megkoronázására készül, egy vidéki kocsmában összetalálkozik két férfi, akik megdöbbenten ismerik fel egymásban – önmagukat. Megtévesztésig hasonlóak egymáshoz, vagyoni helyzetük és ahogy hamarosan kiderül, jellemük azonban erősen eltér egymásétól. Johnny, egy csőd szélén álló gyár tulajdonosa a sors kezét látja a találkozásban, egy olyan alkalmat, amelyet mindenképp a maga hasznára kell kihasználnia. Így történik végül, hogy John, az állását nemrég elveszített tanár, mikor másnap felébred a kocsma vendégszobájában, hasonmása helyében találja magát, sofőr és autó várakozik rá, otthona egy káprázatos, de gazdasági gondok terhelte kastély, családjában pedig zűrzavaros viszonyok káosza fogadja. John felismeri, hogy felettébb nagy szükség volna jó szándékra és becsületességre, hogy rendbe tegye a család és az üveggyár ügyeit, ez azonban nem pontosan az, ami Johnny szándéka volt a személycserével.” A film állítólag igényes kivitelű, látványos darab, Matthew Rhys pedig remek a kettős főszerepben.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: