Mikor már azt érezzük, hogy maga alá gyűr a mohó, műveletlen tahók kaján, fennhéjázó uralma, mikor már úgy hisszük, hogy annyira kifordult körülöttünk a világ saját magából, hogy sikeres csak az lehet, ki tehetségtelen, nem ért semmihez, ám elvei sincsenek, amikor már azt hisszük, hogy a művészet, a líra, a tudás már inkább bélyeg, mint erény, akkor nézzük meg Jim Jarmusch tévében újnak számító, 2016-ban moziba került Paterson (Paramount Channel, 21.00) című filmjét, aminél jelen pillanatban elképzelni sem lehet bűbájosabb, cukibb, édesebb, bölcsebb és szeretetre méltóbb mozit. Tehát nézzük meg most, mielőtt vége a világnak, mert benne van minden, amiért élni érdemes, de benne van az is, hogy ezt az egészet hogyan érdemes átélni. (Bővebben) (A képen a történet főszerepiben Adam Driver és Golshifteh Farahani.)
Grimm testvérek jól ismert Piroska és a farkas című meséjének és a Farkasember kultúrkörökön át ívelő legendájának furcsa szintézise A lány és a farkas (Film+, 21.00) című tinihorror, mely azért így, ebben a konstellációban, inkább az Alkonyat-sorozat kedvelőinek nyújt nedves és borzongató élményeket ma estére. Gótikusan sötét romantika, bombasztikusan látványos vizualitással. Amanda Seyfried a címszerepben, Gary Oldman fenyegető árnya pedig a háttérben.
Izgalmas vitorláshajós, viharos tengeren túlélős, bálnavadászos történet lesz A tenger szívében (Viasat3, 21.00), mely egy valóságban is megtörtént esetet mesél el, mely később alapjául szolgált Herman Melville híres Moby Dick című regényének is. Elég jó a szereposztás: a tengerészeket mások mellett Chris Hemsworth, Cillian Murphy, Brendan Gleeson és Benjamin Walker alakítja, míg Herman Melville szerepében Ben Whishaw-t láthatjuk.
A Borotvaélen (Filmcafe, 21.00) című krimi tulajdonképpen egy igen remek kamaradráma, melyben az a tipikus, szürke, átlagos kisember kerül szorult helyzetbe. Egy értékes gyémánt eltulajdonításával vádolják az illetőt (Sam Worthington), aki viszont ártatlanságát bizonyítandó, lélegzetelállító tettre szánja el magát: kivesz egy szobát egy New York-i szálloda huszadik emeletén, ebédet rendel, majd kiáll a párkányra, lábai előtt a feneketlen mélység és onnan nem moccan. Kizárólag a rendőrség csinos túsztárgyalójával (Elizabeth Banks) hajlandó szóba állni, a média teljes érdeklődésétől övezve – a végén viszont csattan a csattanó.
A Sin City: Ölni tudnál érte (AMC, 21.00) a képregény-guru Frank Miller és Robert O’Rodriguez közös projektjének második része. Tartja az első rész relatív színvonalát, szerintem még mindig ez ‘A’ képregényfilm. A sztorit hagyjuk, de a látvány, a már-már öniróniának ható stílusos hitelesség és olyan bombasztikus szövegek, mint: “…a beton simogatta meg az arcomat, amire nyálas csókot nyomtam…”, vagy hogyan – na szóval. A fal adja a másikat.
A London Boulevard (Film Mánia, 21.00) című krimi írója, rendezője, William Monahan eléggé otthon van a bűn témájában, s már készített is néhány egész jó filmet belőle. Igen sok jó név (például Keira Kinghtley, Colin Farrell vagy Ben Chaplin) játssza el a börtönből frissen szabadult Mitchell (Farrell) történetét, aki szeretne beilleszkedni a társadalomba, azonban régi élete, bűn- és tettestársai ezt másként gondolják…
A Lány, kilenc parókával című, nehéz témát őszintén, sallangmentesen boncolgató filmjével befutó német Marc Rothemund következő mozija a Vakrandim az élettel (Duna, 21.20). A történet főhőse ezúttal is egy nehéz sorsú tinédzser. Saliya ugyan nem beteg, mint az előző film hőse (ezúttal valóban igazi hősökről van szó!), csupán majdnem teljesen vak. A fiú azonban szintén nem adja fel – a film küzdelméről és sikereiről szól.
A Pokoli édenkert (Film+, 23.00) azonban nem lesz több egy Hawaii-szigeteken eltöltött dzsungeltúra paranoid és az átélt viszontagságokat kissé füllentősen kiszínező felidézésénél. Rendezőjét, David Twohyt a Riddick-filmekről ismerhetjük, a szereplők közül Steve Zahnt, Milla Jovovichot, Timothy Olyphant-t vagy Chris Hemswortht pedig innen-onnan.
Woody Allen sötét, ködös londoni korszakának remek, szórakoztató és elbűvölő Match Point-jában (Filmcafe, 23.00) jó pasik (Jonathan Rhys-Meyers) lesznek szerelmesek jó csajokba (Scarlett Johansson), azonban és természetesen, baromira nem megy semmi sem flottul…
Werner Herzog filmjében, a Cobra Verdében (Duna, 23.15) ismét Klaus Kinski Herzog médiuma, aki ezúttal egy rettegett banditát alakít, aki száműzöttként valahol messze, Afrikában tengeti napjait gyarmati alkirályként, ültetvényesként, helyi érdekű ördögként, liliomtipróként, rabszolga- és fegyverkereskedőként. Cobra Verde figurájában Herzog saját mániájaként újra csak a furcsasága, konformizmusa, öntörvényűsége, vagy éppen törvényen kívülisége miatt kitaszított, kitagadott (anti)hős magányosságát és szeretetre vágyását meséli el – gyönyörű képekben, de talán saját korábbi alkotásainál kissé erőtlenebb filmben.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: