A Veszett vad (AMC, 21.00) című filmet William Friedkin rendezte, akihez a Francia kapcsolat, vagy az Ördögűző című klasszikusokat köthetjük, e friss munkája a fentiekhez nem mérhető ugyan, de az átlagnál mindenképpen jobb, afféle gyakorlati mestermunka. A történet (Anti)hőse (Benicio del Toro – a képen), éppen szökésben, így minden környékbeli egyenruhás őt üldözi. El is fogják, de csak azért, hogy (anti)hősünk újra megszökjön, mg több vérbe fagyott áldozatot hátrahagyva. A mester, aki e szabadon futó, ölésre programozott robotot kiképezte, véletlenül a szomszéd erdőségben tevékenykedik állatvédő felügyelőként, szintén nem igazán vadászpártian (Tommy Lee Jones). Egyértelmű, hogy a fékevesztett tanítványt csak egyvalaki állíthatja meg, a mestere. Ám tulajdonképpen ők majdhogynem egy oldalon állnak, a vadakén, a civilizáció és a politika ellenében. Üldözés, menekülés, nagyon véres verekedések…Tökéletes vegyülete a film a Rambó I-nek a műraszta gyilkos ufó Predatorral, valamint a Szökevény és az Életre-halálra című, szintén Tommy Lee Jones által főszerepelt üldözéses moziknak, többek között. (Bővebben)
Azt hiszem, Az utolsó cserkész (Film+, 21.00) című Bruce Willis-filmet az is látta már legalább tízszer, aki nem látta sohasem. Ez az, ami úgy kezdődik, hogy Bruce (által alakított magánhekus) borostásan, iszonyú másnaposan ébred kocsijában… aztán rendet tesz a gonoszok között. A filmet az életét néhány éve egy váratlan búcsúfejessel befejező remek thriller- és akcióspecialista Tony Scott rendezte – nyilván még életében.
Régimódi, ám ettől még igen remek krimi a Maraton életre-halálra (Paramount Channel, 21.00), melyben Dustin Hoffman (itt egy egyetemista futóbajnok) és Roy Schreider (a bátyja, látszólag olajkereskedő, valójában CIA ügynök) egy öreg, náci rohadékot (Sir Lawrence Olivier) üldöznek, aki a történet idején már diplomáciai védelem alatt álló, dél-afrikai gyémántkereskedő.
Újranézhetjük aztán (azt is), hogyan hal bele szegény Vito bácsi (Marlon Brando) a háztáji paradicsomtermesztés gyönyöreibe A Keresztapa (SuperTV2, 22.00) című, meglehetősen nagy hatású filmben.
A Gyula vitéz, télen-nyáron (Duna, 22.35) kapcsán még mindig emlékszem a nézők arcára, ahogy a röhögéstől szinte fuldokolva jöttek ki a vetítésről, amikor vagy húsz éve a Tabán mozi akkori stábja előkaparta és műsorra tűzte ezt a filmet… A legnagyobb! – mondták, mutatták, jelezték szinte egybehangzóan. És igazuk is van, hiszen Bácskai Lauró István 1970-ben (!!!) készült filmje, bizony, mind a mai napig helytálló és korrekt média- és társadalomkritika, s ez ma este újra bebizonyosodik. 🙂
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: