Mit nézzünk ma a tévében?

Péntek, szeptember 20.

A Lány, kilenc parókával című, nehéz témáról őszintén, sallangmentesen beszélni képes filmjével befutó német Marc Rothemund következő mozija a Vakrandim az élettel (Duna, 20.30). A történet főhőse ezúttal is egy nehéz sorsú tinédzser, bár Saliya nem beteg, mint az előző film hőse (ezúttal valóban igazi hősökről van szó!), csupán majdnem teljesen vak. A fiú azonban ebben a történetben sem adja fel – a film kemény küzdelmeiről és sikereiről szól.

 

 

Sajnos, a virtuális valóság útvesztőjében elmerülni szándékozó (inkább azonban csak belebukó) Vadidegen (Filmcafe, 21.00) egy rendkívül rossz thriller. Agyonbonyolított, buta narratívában előadott, kusza cselekmény, idegesítően rossz színészi alakítások, beleértve a gyönyörű, tehetséges és díjakkal is bőven elismert Halle Berryt is, akinek szemeiben látszódik is az a tökéletes értetlenség, amit én is éreztem végig a filmen: MINEK EZ? De még Bruce Willis is ritkán volt ilyen gyenge, pedig ő azért sokat kísérletezik saját maga nimbuszának alulmúlásával…

Viszont A következő három nap (TV4, 21.00) egy egészen fogyasztható, slankra húzott, sajátos ízű ‘családi’ thriller, bár a rendezőtől, Paul Haggistól sohasem távol álló moralizálást nem ússzuk meg itt sem: a ‘szabad-e gyilkolni rossz embereket, hogy ezzel jó embereknek segítsünk’ problematika azért igencsak fajsúlyos kérdés. A választ azonban ezúttal nem rágja a szánkba, és ez jó. Nekem kifejezetten tetszett, ahogy a rendőrség szerepelt ebben a börtönből ártatlanul elítéltet szöktetős sztoriban, még akkor is, ha egy szigorúbb dramaturg az egészet kihúzta volna a francba. Szerintem éppen ezzel lett érdekes a film… Feltűnő azonban, hogy Russell Crowe ez alkalommal mennyire egysíkúan, lélektelenül játszik.

2013 legjobb filmjének járó Oscarját kapta Az Argo-akció (AXN, 21.55), Ben Affleck filmje (a képen jelenet a filmből, John Goodmannel, Alan Arkinnal és Ben Affleckkel), mely az amerikai hírszerző ügynökség (CIA) belügyeibe avatja be a nézőt, egy közelmúltbeli mentőakció történetének elmesélésével. (Bővebben)

Az utolsó nyáron (Duna, 22.26) András Ferenc 1991-es filmje, amit Csengey Dénes forgatókönyvéből készített és a rendszerváltás körüli bizonytalanságról szól, amikor már vége a kádári gulyáskommunizmus minimalista jólétének, de még nem kezdődött ez a jobban teljesítő Magyarország. Balatoni nyaraló, szülinapi buli, zilált egzisztenciák, érzelmek és életek, Cserhalmi György, Igó Éva, Jordán Tamás, Halász Judit, Csapó Virág, Alföldi Róbert.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!